Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی با تاکید بر اینکه استان گیلان ظرفیت کافی دارد که اولین استان کشاورزی هوشمند در کل کشور شود، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و شرایط و ظرفیت های گیلان با حماسه کشاورزان استان این امکان وجود دارد که در پایداری کشاورزی ایران در رکن اساسی و اصلی بعنوان یک برگ زرین قرار گیرد که نیازمند حمایت استانداری گیلان هستیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، محمدرضا جهانسوز پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم شکرگزاری برداشت برنج در سالن اجتماع ناجا رشت با تاکید بر رسیدن به خودکفایی گندم اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله کشاورزی در راس امور است امر خودکفایی در تولید برنج تکلیف قانونی، ملی و شرعی همه ما است.

وی با بیان اینکه کشاورزی ما و کشورهای اسلامی دارای چالش های بسیاری هستند درباره واردات گفت: سالانه بین ۱۹تا ۱۵میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داریم و سال گذشته ۹میلیارد دلار محصولات استراتریک داریم که این ارقام بسیار بالا است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی درباره اقدامات بسیج مهندسان کشاورزی در راستایی رسیدن به خودکفایی در تولیدات محصول استراتژیک برنج بیان کرد: شرکت های دانش بنیان و تولیدات علمی، آموزش توانمندسازی، ایجاد سامانه های عملیاتی، افزایش بهره وری، شناسایی و بکارگیری ظرفیت های علمی، فنی و اقتصادی و...از جمله این اقدامات است.

جهانسوز با تاکید بر اینکه استان گیلان ظرفیت کافی دارد که اولین استان کشاورزی هوشمند در کل کشور شود خاطرنشان کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و شرایط و ظرفیت های گیلان با حماسه کشاورزان استان این امکان وجود دراد که در پایداری کشاورزی ایران در رکن اساسی و اصلی بعنوان یک برگ زرین قرار گیرد که نیازمند حمایت استانداری گیلان هستیم‌.

وی با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که بسیج کشاورزی با ۳۰هزار مهندس بسیجی تولید و پوشش پنج اقلام اساسی کشور بویژه گندم، برنج و جو را عهده دار شوند افزود: بسیجیان ملزم هستند سراغ کارهای اساسی و بزرگ روند و کشاورزان و مسئولین گیلان و مازندران باهم میثاق نامه ای داشته و به کشور اعلام کنند که تا ۳سال اینده کشور را در زمینه برنج پایداری قوی خواهند رساند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه

در هفته‌ای که گذشت اخباری از مسائل استانی در سراسر کشور منتشر شد که برخی از مهم ترین این اخبار را در این گزارش مرور می‌کنیم.

 

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در هفته‌ای که گذشت اخباری از مسائل استانی در سراسر کشور منتشر شد که برخی از مهم ترین این اخبار را در این گزارش مرور می‌کنیم.

دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم

مصطفی رضایی مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره خبر ورود اولین قطار ترانزیتی افغانستان _ ترکیه به ایران و تکذیبیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد اولین قطار ترانزیتی که از مبداء افغانستان به مقصد ترکیه وارد مرز‌های شرقی کشور شد، از تصاویر روز ورود قطار مشخص است و در مرز‌های شرقی کشور نشان می‌دهد که قطار چه موقعیتی دارد، وارد شده و در ایستگاه مرزی ایران متوقف شده است.

وی افزود: چیزی که مشخص است آنست که این قطار اول اردیبهشت ماه سال جاری از مرز شمتیق وارد کشور شد و در ایستگاه شمتیق متوقف شد و هنوز هم بعد از چند روز در این ایستگاه قرار دارد. اما این که چرا راه‌آهن کشور این خبر را تکذیب کرد، ما هم متعجب شدیم و این تکذیب یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد، آن هم عدم اطلاع مدیرانی بوده که اظهار نظر کردند و بدون بررسی و بدون اطلاع مطلبی را در این مورد بیان داشتند.

 

سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان

در پنجاه و هشتمین برنامه دادستان بررسی مسئله پسماند زباله در استان گیلان با حضور محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم‌ رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و ️امید انصافی خبرنگار بررسی شد.

 

سیلاب هیرمند به گودزره انحراف پیدا کرد / تکرار بدعهدی‌ طالبان و وعده‌های نافرجام مسئولین

با تکرار سناریو سال‌های قبل و با توجه به بالا بودن میزان بارش امسال نسبت به سال نرمال، نگرانی‌هایی مبنی بر تکرار انحراف آب به گودزره وجود داشت که با توجه به تصاویر ماهواره‌ای بدعهدی طالبان مجددا صورت گرفت و مقادیر زیادی از آب رودخانه هیرمند به جای رسیدن به خاک ایران وارد بیابان بی آب و علف شد.

بند کمالخان که برخی به اشتباه آن را سد مخزنی می‌دانند قابلیت ذخیره تنها ۵۰ میلیون مترمکعب آب دارد، اما در واقعیت بند انحرافی آن توانایی انحراف بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب از رودخانه هیرمند پیش از سرریز سد مخزنی را دارد.

تصاویر ماهواره‌ای نیز گواه می‌دهد که حجم آب رودخانه هیرمند پیش از رسیدن به سد کمالخان بسیار بیشتر از آب پس از سد است و با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیر‌هایی برای انحراف به بیابان گودزره می‌شویم.

 

سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد

قربان حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی گلستان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو  گفت: مالیات‌های مستقیم در حوزه مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شوند که در مجموع در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان وصولی در گلستان حاصل شده است.

وی افزود: سال گذشته رقمی معادل ۷۸۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر اشخاص حقوقی، یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر درآمد و ۲۲۵ میلیارد تومان مالیات بر ثروت در گلستان وصول شده است.

حاجی مشهدی ادامه داد: بیشترین مالیاتی واصله در حوزه مالیات‌های مستقیم متعلق به زیر مجموعه‌های مالیات بر درآمد بود که رقم معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان است.

وی گفت: مالیات‌های وصولی بر در آمد در سه بخش مالیات بر حقوق کارکنان بخش دولتی، مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و مالیات مشاغل اجرایی می‌شود که مالیات حاصله در سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان وصول شده است.

 

اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم

کیوان آشنا، شهردار یاسوج با توجه به تجمع پاکبانان گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین داشته‌های یک سازمان منابع انسانی و منابع مالی است، در شهرداری نیز باوجود مسائل مختلف مثل تامین ماشین آلات و امکانات منابع انسانی در اولویت قرار دادیم.

وی در رابطه با بحث معوقات پاکبانان افزود: ما در ۹ ماهِ کاری ۱۲ تا پرداختی داشتیم و آخرین پرداخت‌ها ۱۳و۲۸ اسفند بوده است و بخشی از این پاکبان‌ها نیز نیروی رسمی هستند و حقوق شان به روز است که آخرین پرداختی آن‌ها نیز دیروز بوده و بخشی دیگر که نیروی شرکتی هستند ما ظرف ۹ماه ۱۲ بار پرداختی داشتیم.

شهردار یاسوج در پاسخ سوال خبرنگار دانشجو درباره اخراج پاکبانان گفت: چنین چیزی صحت ندارد، ولی به شرط آنکه هرکسی وظیفه اش را بدرستی انجام دهد، ولی اگر انجام ندهد ما ناچاریم نیروی جایگزین بیاریم. هرکس وظیفه خود را به درستی انجام دهد ما موظف به تشویق آن شخص هستیم.

 

جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟

روز گذشته در حالی که پیمانکار پروژه بهسازی قلعه تاریخی اشوراده قصد انتقال مصالح به جزیره اشوراده را داشت، تعداد زیادی از پرسنل محیط زیست مانع انجام این کار شدند که لحظاتی بعد مدیر کل میراث فرهنگی گلستان استوری قائل تاملی را در فضای مجازی منتشر کرد و جزیره آشوراده را، جزیره خودمختار چوسان خطاب کرد و دیگران و پیگیر کنندگان مقوله گردشگری آشوراده در فضای طعنه و کنایه؛ در پی یافتن جومونگ و سرزمین گوگوریو رفتند و این مصوبه ملی وارد مسیر جدیدی شد.

دیگر خبرها

  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است