Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا آمده است: جوزپ بورل نماینده عالی و معاون رئیس کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه برای اولین بار از زمان تصدی این مقام با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو دیدار کرد.

دو طرف  در گفت وگوی صادقانه درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: جوزپ بورل در این دیدار بر علاقه‌مندی اتحادیه اروپا به حفظ توافق  هسته ای تاکید و خاطرنشان کرد که این مساله اکنون در پرتو تنش‌افزایی خطرناک در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس ، مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

هر دو طرف در این دیدار توافق کردند که در تماس نزدیک با یکدیگر باشند و به تعامل  و گفت‌وگو در هفته‌های آینده ادامه دهند.

دیدار ظریف و بورل در دهلی‌نو و در حاشیه مجمع گفت‌وگوی رایسینا ۲۰۲۰ که کنفرانس چندجانبه برای پرداختن به مسائل مهم جهانی است انجام شد.

این در دیدار و تاکید طرف اروپایی به حفظ برجام دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که سه کشور اروپایی طرف برجام یعنی فرانسه ، آلمان و انگلیس تصمیم گرفتند موارد ادعایی نقض برجام توسط ایران را از طریق مکانیسم حل اختلاف مطابق بند ۳۶ برجام پیگیری کنند هر چند تاکید کردند این اقدام را با حسن نیت و با هدف حفظ و اجرای برجام انجام می‌دهند.

ظریف در واکنش به این اقدام اروپایی‌ها تاکید کرده که این اقدام اروپا از نظر حقوقی بی‌مبنا و از نظر سیاسی اشتباهی راهبردی است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفت: اقدام سه کشور اروپایی یک اقدام کاملا انفعالی و از موضع ضعف به شمار می‌رود. فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام را جمهوری اسلامی ایران از یک سال و اندی پیش و با ارسال نامه‌های رسمی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز کرده و لذا نه به لحاظ فرآیندی و نه به لحاظ عملی اتفاق جدیدی نیافتاده است .

برچسب‌ها برجام جوسپ بورل محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جوسپ بورل محمد جواد ظریف جواد ظریف عباس موسوی برجام جوسپ بورل محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است