Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور کشور گفت: آمارها نشان می‌دهند خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی است و رشد در این بخش به همین اندازه است، تصادفات و حوادث رشد تولید ناخالص ما را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، پیش از ظهر امروز همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک توسط دفتر امور بانوان و خانواده مازندران با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات و با همکاری پلیس راه و راهور استان، در سالن همایش بانک صادرات مرکز ساری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تیمور حسینی رئیس پلیس راہ راهور کشور در این همایش اظهار کرد: هدف ما از شرکت در این همایش این است که با کمک بانوان فرهنگ‌یار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را به صفر برسانیم.

وی افزود: این مهم از طریق اجرای مقررات، اقدامات صلبی و در کنار آن اقدامات ایجابی که از جنس فرهنگ‌سازی و ایجاد رفتار است، قابل تحقق خواهد بود که این کار نو توسط پتانسیل قوی‌ چون بانوان انجام خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: وقتی از فرهنگ رانندگی صحبت می‌کنیم باید بدانیم که رفتارهای رانندگی یک رفتار مستقل نبوده و تابع رفتارهای دیگر است، در این‌خصوص همه باید حق و حقوق دیگران را رعایت کنم.

پلیس راہ راهور کشور خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهند خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی است و رشد در این بخش به همین اندازه است، تصادفات و حوادث رشد تولید ناخالص ما را از بین می‌برد. 

وی بیان کرد: اگر بتوانیم گام‌هایی برای کاهش این آسیب‌ها و خسارت‌ها برداریم حتما می‌توانیم در مدیریت ترافیک موفق عمل کنیم، در کشور ما توجه به رفتار صحیح رانندگی نیاز به مشوق دارد باید تلاش کنیم رفتارهای صحیح اجتماعی ایجاد کنیم، در بحث آموزش به کودکان باید آموزش با کیفیت و مثمر ثمر را برگزینیم.

در ادامه سمیه طوسی مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران به اهمیت این طرح در خصوص رعایت قوانین ترافیکی و فرهنگ‌سازی در میان عموم و آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: بانوان اثرگذارترین قشر جامعه و سرپرست کودکان تعلیم‌پذیر هستند.

وی افزود: در استاندر مازندران مقرر شد با کمک بانوان کارمند در دستگاه اجرایی از بین کسانی که اثرگذاری بهتری دارند و معلمان طرح بانوان فرهنگیار ترافیک با هدف فرهنگ‌سازی از طریق آموزش بانوان با هدف کاهش ترافیک افزایش انضباط و کاهش سوانح ترافیکی کاهش تصادفات کمک به کاهش آلودگی زیست محیطی انجام بگیرد.


طوسی بیان کرد: مرگ و میر در حوادث رانندگی و بیماری‌های قلبی و عروقی رتبه یک را دارد و زیان مالی آن مشخص نیست بانوان و مادران ما تا اندازه زیادی می‌توانند در این بخش تمرکز کنند می‌توانند برای کودکان و فرزندان خود نقش معلم را و نکات محوری ترافیک را یاد بدهند.


این مسؤول اعلام کرد: یادگیری در کودکی چون کندن روی سنگ است به راحتی پاک و فراموش نمی‌شود اگر مادران مفاهیم بنیادی ترافیک را بیاموزند و به فرزندان خود انتقال دهند  آنها به‌خاطر خواهند داشت و حتی دیگران را تشویق خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هوشمندانه بانوان فرهنگ‌یار ترافیک زیرساخت‌های لازم را برای کاهش ناشی از ترافیک رعایت کند البته زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب نیست که بازسازی آن از اختیار ما خارج است وجود چنین موانعی جلوی فرهنگ‌سازی را می‌گیرد اما احساس مسؤولیت بالای بانوان به کاهش خسارت مالی و جانی آماری بالای زنان تحصیل‌کرده همه بر اجرای طرح درست اشاره دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ پلیس راهور رانندگی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

کد خبر 847204 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳