Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه جامعه زنده جامعه مطالبه‌گر است؛ مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه به شمار می‌رود.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه 26 دی‌ماه در مراسم بهره‌برداری همزمان ۱۴ مدرسه خیرساز که در نیشابور برگزار شد، عنوان کرد: زندگی عرصه هنرمندی و هنرنمایی انسان‌هاست، برخی آمدنشان به این دنیا با برکات عظیمی همراه است و آثار وجودی‎شان نه تنها در دوره حیات خودشان بلکه در دوره‎های طولانی و قرن‎ها بر جای خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه  است، هر چند جامعه زنده جامعه مطالبه‌گر است اما اگر مطالبه‌گری بدون مسئولیت‌پذیری و مطالعه باشد راه به جایی نمی‌برد زیرا سبب‌ساز روند تکرار مشکلات حل نشده می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی ندانیم سهم ما در این همه مصائب و مشکلات چیست و چه نقشی در کاستن از رنج مردم می‎توانیم برعهده بگیریم بدون شک مشکلات در یک حرکت پاندولی رفت و برگشت خواهند داشت.

حاجی میرزایی افزود: کسانی که به دنبال حل مشکلات اجتماعی می‎روند، افرادی راهگشا برای جامعه هستند، در فرهنگ دینی مسئولیت تابع اختیار نیست، در فرهنگ دینی هر کسی که آگاه‌تر باشد، مسئول است؛ همه افراد به میزانی که آگاه هستند، مسئولند و به اندازه‎ای که مسئولند تحرک و تلاش می‎کنند تا مشکلات جامعه را کاهش دهند.

وی گفت: تاکنون خیرین گام‎های بزرگی را برای کمک به آموزش و پرورش برداشته‎اند، به طوری که حدود 30 درصد مدارس موجود محصول مشارکت موثر خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر چه این یک دستاورد مهم محسوب می‌‏شود اما مهم‌تر از آن اینکه به عنوان نهاد تعلیم و تربیت با انسان‌هایی مشارکت می‎کنیم که درک عمیقی دارند و این فرهنگ در جامعه نهادینه می‎شود و خیل عظیمی از انسان‌ها برای کمک به آموزش و پرورش و احداث مدارس فعال شده‎اند.

وی گفت: به نوبه خود تلاش می‎کنم هر مانعی که برای این حرکت بزرگ وجود داشته باشد، بردارم. امیدوارم با تلاش خیر محترم حاج آقای وکیلی بتوانیم تا دی‌ماه سال آینده نود و نهمین مدرسه را افتتاح کنیم.

حاجی میرزایی در پایان به مشکلات چند مدرسه در نیشابور اشاره کرد و گفت: همه تلاشمان را برای حل این‌ مشکلات و رفع دغدغه مردم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير آموزش و پرورش نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است

رئیس جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

تکمیل می‌شود ….

کد خبر 749054

دیگر خبرها

  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه