Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@06:49:59 GMT

طالبان پیشنهاد آتش‌بس داد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۲۰۰۹

طالبان پیشنهاد آتش‌بس داد

مقام‌های مطلع طالبان امروز (پنجشنبه) گفتند، طالبان سندی را به نماینده ایالات متحده ارائه کرده‌اند که پیشنهاد آن‌ها برای آتش‌بس موقت در افغانستان را که بین هفت تا ۱۰ روز خواهد بود، مشخص می‌کند.

 به گفته منابع مطلع در طالبان، این پیشنهاد آتش‌بس شامگاه چهارشنبه در قطر تحویل زلمای خلیل زاد، فرستاده آمریکا برای مذاکرات با این شبه‌نظامیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد مدت‌هاست به دنبال برقراری آتش‌بس است اما هنوز مشخص نیست که با این پیشنهاد طالبان گفت‌وگوهای آن‌ها با آمریکا که هدفش عقد توافق صلح بود، دوباره از سر گرفته شود. 

پیش از این، زلمای خلیلزاد گفته بود معامله ایالات متحده با طالبان همچنین شامل آغاز مذاکرات بین افغان‌ها در هر دو طرف درگیری برای تدوین به اصطلاح نقشه راه افغانستان پس از جنگ است. این نقشه راه با موضوعات چالشی مانند آتش‌بس دائمی، حقوق زنان و اقلیت‌ها و سرنوشت هزاران شبه‌نظامی طالبان و همچنین شبه‌نظامیان وفادار به جنگ سالاران کابل مقابله خواهد کرد.

یک مقام طالبان گفت بی‌اعتمادی از مدت‌ها قبل در مذاکرات ایالات متحده و طالبان مشخص بود و شبه‌نظامیان هم نسبت به ارائه آتش‌بس دائمی‌تر بدون اینکه نخست نیروهای آمریکایی خارج شوند، تردید داشتند. این مقام گفت که در صورت ناکامی توافقنامه آتش‌بس، بازگشت طالبان به همان میادین نبرد با همان شدت، می‌تواند مشکل‌زا باشد.

این مقام مطلع طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت تفکری در میان رده‌های طالبان وجود دارد مبنی بر اینکه سازماندهی مجدد شبه‌نظامیان پس از توقف درگیری‌ها دشوار خواهد بود. به گفته او، شبه‌نظامیان طالبان همچنین تمایلی به زمین گذاشتن سلاح‌هایشان ندارند و "آن‌ها فکر می‌کنند که آمریکا با جنگیدن آن‌هاست که به پای میز مذاکره کشانده شده است."/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی

شبکه المیادین از کمین بزرگ رزمندگان مقاومت لبنان علیه نظامیان اسرائیلی در نقطه مرزی «رویسات العلم» و همچنین «المالکیه» خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رزمندگان حزب‌الله لبنان بامداد امروز موفق به شکار نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی در دو نقطه مرزی در جنوب لبنان شدند.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزشهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت

شبکه المیادین خبر داد که در کمین اول، زمانی که خودروی نظامیان اسرائیلی به نقطه مرزی مجاور شهرک «رویسات العلم» رسید، رزمندگان لبنانی با انواع موشک‌های هدایت‌شونده آن‌ را هدف دقیق قرار دادند که در پی آن تعدادی از نظامیان اشغالگر کشته و زخمی شدند.

در کمین دوم نیز نیروهای پیاده ارتش اسرائیل در نقطه مرزی «المالکیه» در تیررس نیروهای حزب‌الله قرار گرفتند که در این عملیات نیز تعدادی از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته منابع لبنانی، ارتش اسرائیل هم اکنون وارد منطقه شده است تا کشته‌ها و زخمی‌ها را خارج کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح