Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه دولت آمریکا کشورهای اروپایی را برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف برجام تحت فشار قرار داده، تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت آلمان روز پنج‌شنبه تأیید کرد که کاخ سفید کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده است تا با فعال کردن ساز و کار محل اختلاف توافق هسته‌ای، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را احیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان که امروز در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد عراق شده، امروز گزارش اخیر روزنامه «واشنگتن‌پست» در مورد فشار واشنگتن به اروپایی‌ها را تأیید کرد.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده چند روز پیش در پیامی محرمانه به سه کشور اروپایی حاضر در برجام هشدار داده است که در صورت عدم همراهی این کشورها با سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن، آمریکا بر واردات خودرو از اروپا ۲۵ درصد تعرفه وضع می‌کند. (جزئیات بیشتر)

این پیام تنها چند روز پیش از آن ارسال شده که آلمان، فرانسه و انگلیس رسما اعلام کردند که ساز و کار حل اختلاف توافق هسته‌ای را فعال می‌کنند. این ساز و کار در صورت عدم حل اختلاف میان طرف‌های برجام، می‌تواند اعضا را به وضعیت پیش از توافق هسته‌ای بازگردانده و قطعنامه‌های تعلیق‌شده شورای امنیت علیه ایران را احیا کند.

وزیر دفاع آلمان هرچند امروز این گزارش را تأیید کرد، اما مدعی شد که تصمیم کشورهای اروپایی برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف، تحت فشار آمریکا انجام نگرفته و اروپایی‌ها مستقلا این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند.

وی همچنین گفت اروپا به «کارزار فشار حداکثری» که سیاست رسمی آمریکا در قبال ایران است، نپیوسته است.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اعلام کرد در واکنش به عدم تحقق وعده اروپا برای جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا، به مرور پایبندی خود به برجام را کاهش می‌دهد. ایران در گام پنجم این روند که اوایل این ماه اعلام شد، تمام محدودیت‌های مربوط به میزان غنی‌سازی را کنار گذاشت. تهران تأکید کرده است که در صورت اجرای تعهدات اروپا، به پایبندی کامل به این توافق بازمی‌گردد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان ترامپ توافق هسته ای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898735

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است