Web Analytics Made Easy - Statcounter

راب پس از گفت وگو با « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در توییتر نوشت: ما درباره ضرورت کاهش تنش‌ها در منطقه گفت‌وگو کردیم . وی یادآور شد که دو طرف اتفاق نظر دارند که تنش‌زدایی به سود تمام طرف‌ها در خاورمیانه خواهد بود.

او در توییتی دیگر تصویر خود با «وادیم پریستایکو» وزیر امور خارجه اوکراین را منتشر کرد و از آنچه او رهبری اوکراین برای پیدا کردن حقیقت درباره سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در تهران خواند تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که این کشور از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین حمایت می کند .

این گفت‌وگوها هم زمان با نشست وزرای امور خارجه پنج کشوری که اتباع آنها در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین در ایران جان باختند صورت گرفت.

جزئیاتی درباره محل و زمان دقیق این نشست منتشر نشده و تنها اطلاعات موجود، خبری است که  وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه گذشته اعلام کرد، مبنی براینکه وزرای امور خارجه کشورهای عزادار گروهی را تشکیل داده و « روز ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) در لندن دیدار می کنیم تا در مورد راه های قانونی‌ و نحوه تحت پیگرد قرار دادن ایران گفت وگو کنیم».

وی این کشورها را شامل کانادا، سوئد و افغانستان برشمرد اما نامی از کشور پنجم نبرد.

اوضاع خاورمیانه پس از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی  و همرزمانش توسط ارتش آمریکا ملتهب شده است.

سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد روز جمعه (۱۳ دیماه جاری) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

دولت انگلیس به رغم حمایت از اقدام آمریکا، قانونی بود این عملیات را تائید نکرده است. مردم انگلیس هم تاکنون چندین تظاهرات در اعتراض به ترور این فرمانده ایرانی در لندن برگزار کرده اند.

پس از پاسخ انتقام جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه (۱۸ دی) تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل بروز خطای انسانی سقوط کرد.

شنبه گذشته ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با اشتباههای روی داده، برخورد قانونی صورت گیرد.

برچسب‌ها اوکراین عربستان سعودی انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین عربستان سعودی انگلستان دونالد ترامپ اوکراین عربستان سعودی انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از اسکای نیوز، «دیوید کامرون»، وزیرخارجه انگلیس قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرد.

در این گزارش گفته شده که از آنجا که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی مخالفت کرده است.

این موضع گیری را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاع پارلمان این کشور تشریح کرده است.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضدایرانی خود، تحریم‌ها علیه ایران را قدرتمند و کافی عنوان کرده و گفت: «همه کارهایی که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم که می‌توانیم علیه آنها عمل کنیم، از طریق تحریم‌ها وجود دارد. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم، آیا اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.»

کامرون ادامه داد: «در مورد ممنوعیت بیشتر علیه سپاه پاسدارن یک عیب وجود دارد، و آن این است که این اقدامات به طور موثر به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می دهد. در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر نیز بسیار محدود است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم رابطه دیپلماتیک لندن با تهران گفت: «وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که آیا می توانید با این پیام به ایرانیان پیام دهید؟ من فکر می کنم که این به نفع بریتانیا نیست، این رویکرد ما را تقویت نمی کند و از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است. بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. در این گزارش تاکید شده بود که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک ماه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد و به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

دیگر خبرها

  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه