Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان شب گذشته در سفری از پیش اعلام نشده و به عنوان بخشی از تلاش‌های برلین برای حفظ نظامیان آلمانی در عراق در پی شهادت سپهبد سلیمانی، وارد این کشور غرب آسیا شد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که سفر شب گذشته «آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع این کشور به عراق با هدف رایزنی با مقام‌های این کشور برای تضمین ادامه حضور نظامیان آلمانی در عراق انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پارلمان عراق ۱۵ دی ماه و درست دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیرو‌های خارجی رأی داد.

بنا به گزارش  پایگاه خبری «دویچه وله»، وزیر دفاع آلمان روز گذشته به عنوان بخشی از مذاکرات خود با فرماندهان عالیرتبه ارتش، با نظامیان کشورش در عراق دیدار کرده است.

طبق این گزارش، این دیدار در شرایطی صورت گرفته است که برلین در تلاش است تا ادامه حضور نظامیان آلمانی در کشور عراق را تضمین کند.

نظامیان آلمانی به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در عراق حضور دارند و آنه گرت کرامپ کارن باوئر بعد از سفر خود به عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «ما آمادگی داریم تا در صورتیکه دولت عراق همچنان از ما تقاضا داشته باشد، با همکاری همپیمانان خود، حمایت از مردم عراق در مبارزه با تروریسم و داعش را افزایش دهیم».

بر اساس گزارش دویچه وله، بسیاری از نظامیان آلمانی اوایل ماه جاری میلادی (اواسط دی ماه) در پی ترور سردار  سلیمانی و هفت تن از یارانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، عراق را ترک کردند.

با اینحال، پارلمان آلمان روز گذشته (چهارشنبه) تلویحاً از ادامه حضور نظامیان آلمانی در عراق حمایت کرد و اکثریت نمایندگان پارلمان مخالفت خود را با لایحه خروج نظامیان آلمانی از عراق اعلام کردند.

طبق این گزارش، وزیر دفاع آلمان قبل از سفر به عراق با نظامیان آلمانی در اردن دیدار کرد و از اربیل برای گفتگو با مقام‌های ارشد نظامی به بغداد وارد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آلمان حدود ۹۰ نظامی در اربیل دارد که آنطور که برلین گزارش کرده است، وظیفه آموزش نیرو‌های امنیتی و نظامی کرد را برعهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق وزیر دفاع آلمان کارن باوئر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان