Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: دهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی با حضوراساتید، شاعران و شهروندان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برپا شد.

عباس بابایی طی مطلب فوق اظهار داشت: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این نشست کتاب "مثنوی بیابانک در گذر زمان " از مجید صبوری شاعر و پژوهشگر روستای بیابانک که مجموعه اشعار به زبان سمنانی و بیابانکی در این مجموعه گرد آوری کرده است به حضار در جمع اهدا شد، تصریح کرد: این کتاب با حضور شاعران، نویسندگان و شهروندان سمنانی علی دولتیان ، اناصر چلوییان،عمادالدین و خانم صبوری و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بابایی در ادامه افزود: در ادامه این نشستسید محمد کاردان خواننده بیابانکی دو ترانه از اشعار مجید صبوری به زبان سمنانی و بیابانکی در حضور شهروندان اجرا کردند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنانی عامل صیانت از هویت اجتماعی و زمینه ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، عامل دوستی ها و تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه ای به مردمان سایر مناطق در اقصی نقاط است تصریح کرد: در پایان این نشست توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ، موسسه فرهنگی هنری سمن بویان و شورا و دهیاری روستای بیابانک از مجید صبوری به همراه هدایا و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

عباس بابایی در پایان اعلام کرد: یازدهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی چهارشنبه 30 بهمن در فرهنگسرای امید خانواده برگزار می شود. این نشست به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده شهرداری فرهنگی هنری گردشگری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از امروز شاهد آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی تهران هستیم و از همه شما دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه حضور یابید.

اسماعیلی اظهار داشت: نمایشگاه امسال برای اولین بار در ۱۵۰ هزار متر در حال برگزاری است و بیش از ۲۵ کشور و هزاران ناشر در نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان این‌که عدالت فرهنگی موضوع مهمی است افزود: هر فرد ایرانی در هر نقطه از کشور می تواند با ورود به سامانه مربوطه کتاب را با تخفیف خرید کند و به صورت رایگان در منزل تحویل بگیرد. سال گذشته بیش‌ از ۲ میلیون نفر از این طریق کتاب دریافت کردند، امسال هم این کار ادامه دارد که پیش بینی می‌کنیم با استقبال مردم مواجه شود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: نمایشگاه محل وفاق و گردشگری فرهنگی است. برنامه های متنوعی برای نمایشگاه پیش بینی شده است.

اسماعیلی گفت: از ۲۷ اردیبشهت اعزام به حج واجب را خواهیم داشت وبیش از ۸۷ زائر ایرانی حضور خواهند داشت و دولت با تمهید همه مقدمات تلاش دارد یک حج واجب با رویکردی که رهبرانقلاب فرمودند، برگزار شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در سند تحول دولت مردمی و در ۵ رویکرد کلان موضوع توجه به صنایع خلاق فرهنگی را اولویت خودقرار دادیم با مصوبه ای که رییس جمهور ابلاغ فرمود در حال تدوین اساسنامه مجموعه شرکت شهرهای دانش بنیان و صنایع خلاق فرهنگی هستیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقدمات ملی شدن صنعت نشر فراهم است
  • مقدمات ملی شدن صنعت نشر فراهم شده است
  • خبر خوب یک وزیر برای کارمندان دولت
  • نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد
  • نقش هنر بر پیکر جنگ‌زده یمن
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب