Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:15:21 GMT

کیهان کلهر هنرمند سال «گلوبال فست» شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۳۱۳۹

کیهان کلهر هنرمند سال «گلوبال فست» شد

خبرگزاری آریا - «کیهان کلهر» آهنگساز و نوازنده سرشناس کشور، برنده‌ی جایزه «گلوبال فست 2020» شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در مراسم اهدای این جایزه که بدون حضور کیهان کلهر، دیشب در نیویورک برگزار شد، جایزه «هنرمند سال» به این موزیسین رسید. همچنین «تام اشنابل» در بخش «تأثیرگذاری» و «لیزا استافورد» در بخش «کار سازنده»، هر دو از امریکا، موفق به دریافت جایزه گلوبال فست شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در متنی که به نقل از برگزارکنندگان این جایزه جهانی منتشر شده، آمده است: «ما مفتخریم از سه هنرمند برتر در جشنواره جهانی فست 2020 تقدیر به عمل آوریم. کیهان کلهر، تام اشنابل و لیزا استنفورد؛ برای مشارکت‌های منحصر به فرد، چشمگیر و انگیزشی شما در عرصه هنر از شما سپاس‌گزاریم.»
globalFEST در توضیح مأموریت خود چنین آورده است: «گلوبال فست معتقد است که موسیقی می‌تواند یک محرکه به سوی جامعه‌ای باشد که تنوع فرهنگی را به عنوان منبع «وحدت» و نه «تفرقه»، ارزیابی می‌کند. با انتقال موسیقی بین‌المللی به مرکز حوزه هنرهای نمایشی، گلوبال فست یک اکوسیستم قوی و پایدار برای موسیقی جهانی در ایالات متحده ایجاد می‌کند.»
پس از انتشار خبر کسب این جایزه توسط کلهر، «محمد اللهیاری فومنی» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی، به این هنرمند تبریک گفت: «ضمن ابراز خرسندی از کسب توفیقی دیگر برای جنابعالی به عنوان هنرمند سال 2020 در گلوبال فست، صمیمانه این موفقیت را پاس داشته و تقدیر خویش را به شما موسیقی‌دان شهیر، برجسته و معاصر ایرانی تقدیم می‌دارم. کسب این موفقیت در این برهه از زمان که در غم از دست دادن سپهبد پهلوان‌مان و جمعی از نخبگان و هموطنان عزیزمان، متاثریم، از غممان می‌کاهد و بار دیگر بر وحدت بخشی عنصر فرهنگ و هنر در ایران اسلامی صحه می‌گذارد. تداوم سلامتی و سربلندی شما را آرزومندم.»
کیهان کلهر پیش از این در سال 2019 برنده نوزدهمین جایزه جهانی هنرمند سال «وومکس» شده بود. او همچنین در آلبوم "Sing Me Home" از گروه «راه ابریشم» که در سال 2017 برنده جایزه گرمی شده، همکاری داشته است. این هنرمند 56 ساله، در چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» که آذرماه 1396 در تهران برگزار شد، برای «یک عمر فعالیت هنری» مورد تقدیر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است