Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزنی با بیان اینکه ما ایرانی‌ها از زمان مادها تا به امروز یک هزار و ۱۴۰ جنگ داشتیم گفت: جنگ هشت سال دفاع مقدس در ۴۰۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، سردار«سید ضیاء‌الدین حزنی» عصر امروز(پنج‌شنبه، ۲۶ دی) در یادواره ۷۹ شهید والامقام طاهرگوراب و بزرگداشت شهید مدافع حرم یدالله قاسم‌پور و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع این دهستان برگزار شد اظهار کرد: هر جا مردم حضور داشته باشند شایستگی ما را زیاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه همه مردم ایران از حاج قاسم سلیمانی رضایتمندی داشتند افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشت برای یک پاسدار و کسی که لباس سبز بر تن دارد چنین تشییع با شکوهی صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات جنگ ۹۶ درصد اطلاعات درست را در زمینه تفکر شهدا نسبت به نظام در اختیار مردم در قالب ۶ جلد قرار خواهد داد گفت: این مرکز مطالعات تمام افراد اعم از شهربان قدیم، کمیته انقلاب، سپاه، ارتش و استاندارانی که در دوران جنگ درگیر بودند را دور هم جمع کرده و مطالعاتی در زمینه فرق بین نظام ما با سایر نظام‌ها انجام داده است.

 

حزنی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم در مورد شهدا صحبت کنیم باید عملکردشان در هشت سال دفاع مقدس مورد ارزیابی قرار دهیم تصریح کرد: حدودا ۳۹ سال از آغاز جنگ تحمیلی و ۳۰ سال هم از خاطره جنگ می‌گذرد.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه شهدای دیگر کشورها فرق دارند خاطرنشان کرد: ما ایرانی‌ها از زمان مادها تا به امروز یک هزار و ۱۴۰ جنگ داشتیم که این جنگ‌ها و فرماندهان و شهدای این جنگ‌ها، پیروزی‌ها، مقیاس جغرافیایی و ... ثبت شده است که مقام معظم رهبری دستور کار مطالعاتی این موضوع را داده‌اند.

 

وی اظهار کرد: از جنگ‌های مذکور ۶۷۰جنگ را ایران پیروز، ۴۰۴ جنگ را شکست خورده، ۵۵ جنگ هم صلح و ۱۱ جنگ هم به مرور زمان سپرده شده است.

 

حزنی با بیان اینکه در تاریخ جنگ حدود ۱۸۹ جنگ ثبت شده و جنگ‌های قبل دیگر ثبت نشده است افزود: جنگ اقتصادی کنونی در جنگ‌های ایران ثبت شده است.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه حکومت‌های صفویه با ۱۸۳جنگ و ساسانیان با ۱۵۳ جنگ بیشترین جنگ را در تاریخ ثبت کرده‌اند گفت: امروز به این جنگ‌ها کاری نداریم زیرا بین همه این جنگ‌ها فقط جنگ هشت سال دفاع مقدس با همه این جنگ‌ها فرق داشته است.

 

وی با بیان اینکه ما ایرانیان از قدیم تا کنون در دنیا افراد با غیرت بوده و روی سرزمینمان حساس هستتیم تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس کل ملت با رهبری امام راحل وظیفه خود را انجام دادند.

 

حزنی با بیان اینکه جنگ هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که فرمانده آن ولی فقیه بوده است خاطرنشان کرد: همه جنگ‌ها فرماندهانشان را فرمانده‌های نظامی و یا پادشاهان تشکیل می‌دادند.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه تنها جنگی که رزمندگان آن با دیگر رزمندگان جنگ‌ها فرق داشتند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند اظهار کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با وضو وارد میدان جنگ می‌شدند و نام رمزهای عملیات‌های آنان با دیگر رمزها فرق داشت.

 

وی با بیان اینکه اسب آبی، خرگوش درازگوش و از همین گونه عناوین رمز عملیات برای دیگر جنگ‌ها بود اما برای جنگ هشت سال دفاع مقدس رمز‌ها مذهبی و دینی بود افزود: تنها جنگی که همه رزمندگان با اقلیت‌های دینی حضور داشتند و پیشانی بند آنها از ائمه اطهار(ع) بود همین جنگ هشت سال دفاع مقدس بود.

 

حزنی با بیان اینکه جنگ هشت سال دفاع مقدس با همه جنگ‌های پیشین فرق داشت گفت: جنگ هشت سال دفاع مقدس جنگ عقیده و ایمان با کفر و فقر با غنا بود.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه امام راحل یکی از بهترین فرماندهان جنگ بود تصریح کرد: امام راحل پاک بود، رزمندگان هم پاک بودند و نتیجه جنگ هم پیروزی جبهه پاک شد.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها نظام دنیاست که رییس جمهور، نخست‌وزیر، رییس، بخشدار، فرماندار، استاندار، وکیل، روحانی و از همه اقشار شهید دارد خاطرنشان کرد: وقتی جنگ‌ها بررسی می‌شود اکثر رزمندگان از یک قشر هستند اما در هشت سال دفاع مقدس همه اقشار اعم از زن و مرد حضور دارند.

 

حزنی با بیان اینکه فقط در جنگ هشت سال دفاع مقدس، حدود ۸۵ هزار نفر از مردم شهید شدند اظهار کرد: اقتدار و اخلاص رزمندگان و فرمانده جنگ سبب ماندگاری هشت سال دفاع مقدس شد.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه افزود: هشت سال دفاع مقدس ۲ هزار و ۹۰۰ روز به عبارتی ۹۵ماه دو برابر جنگ دو کره به طول انجامید که یکی از طولانی‌ترین جنگ‌ها در قرن بیستم بود و ۱۶۳ عملیات در آن انجام شد.

 

وی با بیان اینکه میانگین سن شهدای هشت سال دفاع مقدس طبق مرکز مطالعاتی ۲۲ سال است گفت: ۴۴ درصد ازشهدای ما سنشان بین ۱۶ تا ۲۰ سال بود.

 

حزنی با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما کم گناه و نزدیک به معصوم و ۷۱ درصد شهدا مجرد بودند تصریح کرد: بین ۷۵ تا ۸۰ درصد شهدا نامشان هم نام ائمه معصوم(ع) بود.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس تنها کشوری در دنیا هستیم که چهار هزار و ۳۶۲ شهیده تقدیم کردیم خاطرنشان کرد: این شهیده‌ها کسانی بودند که در کنار برادران، شوهران و پدرانشان از دیار قصر شیرین، خوزستان و ... دفاع کردند.

 

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار تن جانباز زن در هشت سال دفاع مقدس داریم که حدود سه هزار نفر آنها بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس مردم یک کار نشدنی را به شدنی تبدیل کردند.

 

حزنی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ۲۵ هزار نفر مفقودالاثر داشتیم افزود: حدود ۲۰ هزار تن از این تعداد تعیین تکلیف شدند و مابقی هم کارهایشان در حال انجام است.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه آبادان، اهواز و دزفول به عنوان مقاومترین شهرهای ایران شناخته شده‌اند گفت: تنها کشوری در دنیا هستیم که در یک روز به خاطر تهاجم ۳۸ فروند هواپیما و بمباران ۸۰۰ نفر در کرمانشاه کشته شدند.

 

وی با بیان اینکه واقعیات جنگ باید گفته شود تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس آمریکا و شوروی مهمترین تامین کننده نیازهای تسلیحاتی عراق بودند.

 

حزنی با بیان اینکه سازمان ملل متحد در اختیار صدام بود خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس فقط خداوند طرفدار مردم بود و شهدا را دوست داشتند.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس از ابتدای جنگ رژیم عراق حتی به یک سرباز خود مرخصی نداد اما در این زمان در ایران حتی یک دادگاه صحرایی تشکیل نشد.

 

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس در ۴۰۰ سال اخیر بی‌سابقه است افزود: در هشت سال دفاع مقدس ایران با بیش از ۱۰ کشور جنگید و پیروز هم شدند.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی فهما مسجد مسجد فهما رویداد ملی فهما سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سقوط هواپیمای اوکراینی جنگ هشت سال دفاع مقدس خاطرات هشت سال دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد