Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسینی کاخک روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از مرکز آموزش عالی کاشمر در جمع اعضای هیات رییسه این مرکز با اشاره به توجه وزارت علوم در تقویت مراکز تندرستی و مشاوره در دانشگاههای کشور افزود: در چشم انداز مراکز تندرستی دانشگاهها خودگردان شدن آنها دیده شده و وزارت علوم قصد دارد با حمایت از این مراکز در آینده بتواند برای دانشگاه ها درآمد پایدار کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مراکز مشاوره ورزشی جزء طرح های اولویت دار وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به شمار می رود که در ارزیابی دانشگاهها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارزیاب اداره کل مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانگاههای منطقه ۹ کشور گفت: ۲۰ دانشگاه  کشور از پارسال و ۴۰ دانشگاه از امسال طرح پایش سلامت جسمی دانشجویان جدید خود را اجرا کرده اند.

حسینی افزود: وزرات علوم تاکنون در مورد برخی مشکلات روحی و روانی دانشجویان اعم از میزان بزهکاری و آسیبهای اجتماعی در بین آنان آمار و اطلاعات داشته اما در خصوص سلامت جسمی و ساختار قامتی و ترکیب بدنی آنان هیچ اطلاعاتی نداشته است که خوشبختانه با اجرای طرح پایش سلامت جسمی دانشجویان جدید به اطلاعاتی در این زمینه هم دست می یابد.

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح پایش سلامت برای ۲۰ درصد از دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر اضافه کرد: امید است با توسعه اماکن ورزشی این مرکز و تامین اعتبار مناسب جهت تجهیز این مراکز ضمن کسب درآمد پایدار برای این مرکز، نشاط و شادابی نسل جوان هم تقویت شود.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر هم در این نشست با اشاره به چشم انداز این مرکز برای اجرای برنامه هایی که دانشجو بتواند از دوران حضورش در دانشگاه بهترین و بیشترین بهره را ببرد گفت: خوشبختانه پارسال با پیگیری های بسیار مرکز تندرستی در این واحد دانشگاهی راه اندازی شد و تاکنون توانسته در این مدت به همه بخشهای جامعه خدمات بدهد هرچند که جا دارد بیشتر تجهیز شود.

هادی معماریان خلیل‌آباد با اشاره به محدودیت فضای فیزیکی این مرکز و کمی تجهیزات آن افزود: در شرایط فعلی بودجه ای کشور طرح ساخت باشگاه تندرستی و ساختمان جدید مرکز تندرستی را براساس طرح جامع مرکز آموزش عالی کاشمر اجرایی کردیم و امیدواریم با حمایت سازمان دانشجویان وزرات علوم و تخصیص اعتبار مورد نیاز ضمن تکمیل فضا و تامین تجهیزات باشگاهی بتوانیم در حوزه فعالیتهای ورزشی و تربیت بدنی و فوق برنامه دانشجویان و ایفای مسوولیت اجتماعی خویش به خوبی اقدام کنیم.

پنج مرکز آموزش عالی در کاشمر فعالیت دارند.  

شهرستان کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ورزش خراسان رضوی کاشمر وزارت علوم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش خراسان رضوی کاشمر وزارت علوم ورزش خراسان رضوی کاشمر وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

او، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی