Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگران دنیای فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت اپل برنامه دارد تا چهار مدل مجهز به نمایشگر AMOLED برای پرچمدار پاییزی خود عرضه کند. این مدل‌ها iPhone 12 با نمایشگر ۵.۴ اینچی، iPhone 12 Plus با نمایشگر ۶.۱ اینچی، iPhone 12 Pro با نمایشگر ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ اینچی و iPhone 12 Pro Max با نمایشگر ۶.۷ اینچی خواهند بود. تفاوت میان دو گوشی مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی این گوشی‌ها، در میزان سرعت حافظه رم و دوربین پشتی در نظر گرفته شده برای آن‌ها است. بر اساس گزارش MacRumors، اطلاعات پرچمداران بعدی اپل به صورت زیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: افزایش میزان فروش اپل در چین

با رأی مثبت تحلیلگران، مدل‌های پیش‌بینی شده همان چیزی خواهند بود که طرفداران اپل هم از آن شرکت برای محصولات خود در سپتامبر امسال انتظار دارند. بر خلاف بسیاری از تحلیلگران و منتقدان، این انتظار وجود دارد که اپل امسال همه گوشی‌های خود در سال جاری را با قابلیت پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G معرفی کند. این در صورتی است که پیش از این خبر رسیده بود که اپل گوشی‌های پشتیبانی کننده از 5G اپل تا سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی نخواهند شد.

مدل‌های پرو آیفون با ۵۰ درصد سرعت حافظه رم بیشتر

جدولی که پیش‌تر ارائه شده، نشان می‌دهد که گوشی‌های iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max با ۵۰ درصد سرعت حافظه رم بیشتر نسبت به دو مدل دیگر iPhone 12 ارائه خواهند شد. البته این میزان حافظه رم هنوز از حافظه سری Galaxy S20 کمتر است و این هم به خاطر نحوه استفاده دو سیستم عامل اندروید و iOS از حافظه رم دستگاه‌ها در زمان بسته شدن برنامه‌ها است.

گفته می‌شود همه گوشی‌های سال ۲۰۲۰ اپل قرار است با پردازنده A14 Bionic تولید شرکت TSMC تولید شوند. این چیپست‌ها دارای معماری ۵ نانومتری خواهند بود. اگر نود معماری چیپست‌ها پایین‌تر باشد، ترانزیستور‌های بیشتری می‌توانند روی یک مدار قرار گیرند و این ترانزیستور‌های بیشتر منجر خواهند شد که گوشی انرژی بیشتری ذخیره کند و عملکرد بهتری هم داشته باشد. در نتیجه، A14 Bionic باید یک عملکرد بهتر نسبت به A13 با معماری ۷ نانومتری داشته باشد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل یک ویژگی دیگر را هم که سال گذشته توجه مشتریان را جلب کرده بود، امسال ارتقا دهد. گفته می‌شود اپل در نظر دارد تا ظرفیت باطری‌های گوشی‌های هوشند خود را بیشتر کند. در کنار این‌ها، تنها خبری که از این شرکت بزرگ شنیده نشده، استفاده نکردن از فناوری Face ID و ناچ گسترده صفحه نمایش است. اگر اپل فناوری تشخیص چهره خود را کنار بگذارد، باید به سراغ حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش برود که به نظر می‌رسد این تغییر تا سال ۲۰۲۱ اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری محصولات اپل اپل iPhone 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد

علی مرجوی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده محصولات پروبیوتیک و آنزیم، درباره آخرین فناوری و جدیدترین خط تولیدی که در این شرکت راه‌اندازی شده است، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: به‌کارگیری فناوری مهندسی سویه در تولید آنزیم «مالتوژنیک آمیلاز» یا آنزیم مخصوص آرد و نان، جدیدترین خط تولیدی افتتاح شده در این شرکت است.

مرجوی ادامه داد: بومی‌سازی فناوری مهندسی سویه در تولید آنزیم‌های آرد و نان، از صفر تاصد توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: پروژه مهندسی سویه در تولید آنزیم‌های آرد و نان یک فرآیند زمان‌بر و ادامه‌دار محسوب می‌شود که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

کاربرد آنزیم‌های «مالتوژنیک آمیلاز»

این فناور حوزه تولید آنزیم و محصولات پروبیوتیک با اشاره به کاربرد آنزیم‌های مالتوژنیک آمیلاز گفت: این آنزیم‌ها بیشتر درصنعت آرد و نان، کاربرد دارند، اما به صورت محدود در صنایع غذایی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سویه‌ها به‌عنوان یک بهبود‌دهنده برای افزایش کیفیت آرد، استفاده می‌شود. 

مرجوی درخصوص انحصاری‌بودن خط تولید آنزیم این شرکت در کشور توضیح داد: درحال حاضر تولید صفر تا صد داخلی بدون مونتاژ آنزیم در انحصار این شرکت در ایران است. 

این فناور تولیدکننده آنزیم و محصولات پروبیوتیک در ادامه به فناوری مهندسی سویه و توسعه آن در صنایع غذایی کشور اشاره کرد و گفت: توسعه خط تولید فناوری مهندسی سویه، تقریبا مبحث جدیدی در صنعت کشور است که شرکت‌های معدودی به آن ورود کرده‌اند یا قصد ورود به آن را دارند. اما در حال حاضر، تنها شرکت تولیدکننده آنزیم‌های فرآوری‌شده با مهندسی سویه، همین مجموعه است.

مرجوی به نحوه اجرا شدن فرآیند مهندسی سویه اشاره کرد و ادامه داد: در این فرآیند، سویه به‌صورت مصنوعی در آزمایشگاه توسط فناوران ایجاد می‌شود. به‌طورکلی، استفاده از فرآیند‌های بیولوژیکی در صنعت و تکنولوژی را «مهندسی سویه»، می‌گویند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تجاری‌سازی این محصول توضیح داد: تا قبل از تولید این بهبوددهنده‌های آنزیمی، اکثر شرکت‌های تولیدکننده آرد از بهبود‌دهنده‌های وارداتی استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد