Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیحی تازیانی با باین اینکه سال گذشته تعداد ۲۲ واحد صنعتی استان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت، گفت: امسال از دو دستگاه پورتابل سنجش میزان ذرات هوا در استان بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرخمیر، « عبدالله مسیحی تازیانی » به مناسبت روز جهانی هوای پاک در نشست خبری اظهار کرد: استان هرمزگان از نظر تنوع گونه و تنوع زیست محیطی متفاوت تر از استان های دیگر کشور بوده و می طلبد تلاش هایی با صرف انرژی بیشتر در حفظ تنوع های زیست محیطی استان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه همواره توسعه معضلاتی را به همراه دارد و بخشی از آن آلودگی هوا، آب و خاک است، افزود: محیط زیست مصنوعی دست ساخت بشر باید در چارچوب توسعه انجام شود.


مدیرکل سازمان محیط زیست استان هرمزگان بیان کرد: روز ملی هوای پاک در دهه ۷۰ اتفاق افتاد و هدف از نام گذاری این روز پاسداشت و اهمیت هوای سالم است که بتوانیم با استفاده از قوانین و چارچوبی مشخص، محیطی آرام را ایجاد کنیم و تاثیر آن را در سایر زیست گاه ها و محیط ها  افزایش دهیم.


ایجاد صنایع در مرکز کشور  مشکلات عدیده‌ای و چالش هایی را به همراه داشت

مسیحی تازیانی به قانون آلودگی هوا، قانون هوای پاک و همچنین وضع آیین نامه ها از سوی هیئت دولت در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه از غرب تا شرق استان هرمزگان در حال انجام است و هم اکنون نیز برنامه های کشوری جهت ایجاد توسعه در کنار آب های آزاد به این استان سوق داده شده است که بتوانند از منابع هایی استفاده شود که کمترین عارضه را برای استان های کشور داشته باشد.

 

وی با اذعان به اینکه ایجاد صنایع در مرکز کشور موجب بروز مشکلات عدیده‌ای و چالش هایی در این رابطه شد، عنوان کرد: با تشکیل سلسله جلسات و کارهای تحقیقاتی بنا شد با توجه به کمترین آسیب زیست محیطی، توسعه در کنار سواحل اتفاق بیفتد.


این مقام مسئول با اشاره به این نکته که هر جایی که توسعه بیشتر باشد جمعیت نیز بیشتر می شود، گفت: دنیا به سمتی رفته است که از صنایعی استفاده کند که کمترین عارضه زیست محیطی را داشته باشد،.

 

وی افزود: کشور های در حال توسعه اولویت دوم خود را محیط زیست قرار داده اند که با چالش هایی روبرو شده اند و نیاز است که صنایع چنین کشورهایی خودشان را اصلاح کنند و کمترین آسیب را به محیط زیست بزنند.


 ۱۴۳ واحد صنعتی و نیمه صنعتی مورد پایش آلودگی هوا قرار گرفت


مدیرکل سازمان محیط زیست استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ۱۴۳ واحد پایش شده آلودگی هوا، اکثر واحدها استاندارد های لازم را دارا هستند و برای برخی نیز اخطارهای لازم صادر شده است که در صورت عدم رفع در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند. 


مسیحی تازیانی اذعان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۲ واحد صنعتی استان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفتند و آمار نهایی نیز اسفند ماه سال جاری ارائه می شود.


عملکرد مدیریت پسماند بخش بیمارستانی قابل قبول است


وی به مدیریت پسماند و فعالیت های این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: مدیریت پسماندهای شهری، صنعتی و بیمارستانی در حال انجام است، بخشی از پسماندهای بیمارستانی در مراکز خصوصی و بخشی دیگر نیز در مراکز درمانی تولید می شود که خوشبختانه مراحل بی خطر سازی اولیه انجام و شاهد جابجایی بدون عوارض آنها هستم که در مجموع می توان گفت عملکرد خوبی در سطح بیمارستان های استان شاهد هستیم.


عالی ترین مقام مسئول در سازمان محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه در مراکز بخش خصوصی هنوز این کار به صورت کامل اجرایی نشده است، عنوان کرد: جلسات مکرری را با مرکز بهداشت استان برگزار کرده ایم که موارد موجود هرچه سریعتر رفع شود.


افتتاح دو ایستگاه سنجش ریزگرد در مناطق بحرانی استان


مسیحی تازیانی از بهره برداری دو ایستگاه سنجش ریزگردها در سطح استان خبر داد و گفت: یکی از این مراکز در شهرستان بندرخمیر و دیگری در شهرستان جاسک بوده است.


وی ادامه داد: در مجموع چهار ایستگاه سنجش ریزگردها در استان وجود دارد که دو دستگاه دیگر آن در شهرستان بندرعباس مستقر هستند و این آمار با راه اندازی دو دستگاه پورتابل سنجش ذرات در دیگر شهرهای استان ظرفیت هرمزگان را به شش دستگاه می رساند.


مدیرکل سازمان محیط زیست استان هرمزگان به تشریح نحوه عملکرد این دستگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر اتفاقات منطقه ای و همچنین وزش بادهای شدید، دستگاه های پورتابل سنجش میزان ذرات آلودگی هوا را بررسی می کنند.


مسیحی تازیانی تصریح کرد: تا سال ۹۶ چنین ظرفیتی را در سطح استان نداشته ایم و اخیرا با مطالعاتی که از سوی سازمان محیط زیست انجام شد و همچنین با توجه به پتانسیل های ریزگردها و آثار ریزگردها در مناطق، اقدامات خوبی بعمل آمد.


۵ کانون بحرانی ریزگردی در استان شناسایی شده است


وی بیان کرد: استان هرمزگان در پنج کانون بحرانی ریزگردی  و ۲۸ نقطه مورد شناسایی قرار گرفته‌است که مناطق خور خوران و تالاب شور شیرین حد واسط شهرستان بندرعباس و میناب مناطق مستعد ریزگردی به شمار می‌روند.


مدیرکل سازمان محیط زیست استان هرمزگان یکی دیگر از مناطق تاثیر گذار ریزگردی در استان را شهرستان جاسک معرفی نمود و خاطرنشان ساخت: مطالعات از طریق تصاویر ماهواره ای و نمونه برداری در این منطقه انجام شده است. 


مسیحی تازیانی اذعان کرد: در ایجاد پدیده های ریزگردی عوامل برون استانی نیز بی تاثیر نبوده اند و خشکیده شدن چند سال قبل تالاب جازموریان و تلفیق آن با کانون های بحرانی در شرق استان پدیده ریزگردها و آلودگی هوا را رقم زده بود.


سرانه مورد نیاز فضای سبز شهری ۱۵ متر به ازای هر نفر


وی در بخش دیگری از نشست خبری اظهار کرد: شهرستان بندرعباس با توجه به کلانشهر بودنش نیاز به مدیریت ترافیک شهری دارد، مدیریت خیابان ها و استفاده از مسافربرهای جمعی نیاز اصلی مرکز استان است و باید برای جلوگیری از ترافیک ها و کاهش آلودگی ها، برنامه های کوتاه مدت لحاظ شود.


مدیرکل سازمان محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه ایجاد روگذرها کمک شایانی به کاهش ترافیک در شهر بندرعباس می کند، افزود: افزایش و توسعه فضای سبز شهری از دیگر مطالبات این سازمان است.


مسیحی تازیانی تاکید کرد: طبق قانون هوای پاک تا ۱۰ سال آینده شهرستان هایی که جمعیت ساکن در آن بیش از ۲۰۰ هزار نفر هستند سرانه فضای سبز آنها به ازای هر نفر ۱۵ متر مربع تعیین شده است و در حال حاضر سرانه فضای سبز ساکنین در مرکز استان هرمزگان با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری موجود به ازای هر نفر شش و نیم متر مربع است.


کانون اصلی آلایندگی های شهر بندرعباس در غرب این شهر 


وی در پایان به کانون اصلی آلایندگی در مرکز استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: یکی از کانون های آلایندگی در غرب شهرستان بندرعباس واقع شده است که متاسفانه خود کارکنان این منطقه، شهرک نشینان صنایع و روستاهای مجاور و حتی ساکنین شهر بندرعباس در معرض این گونه از آلایندگی ها قرار گرفته اند که در این رابطه سیاست های سازمان محیط زیست را ابلاغ کرده ایم و امیدواریم به گونه ای عمل شود که بتوانیم شاهد کمترین آلودگی در مرکز استان باشیم.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد فهما طرح ملی فهما طرح ملی فهما سردار سلیمانی رویداد ملی فهما روزنامه شهادت سردار سلیمانی مدیرکل محیط زیست هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری

آفتاب‌‌نیوز :

با پیشرفت فناوری در این روز‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات مکانیزه برای نظافت و بهبود کیفیت فرآیند تمیزکاری در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها، جاروبرقی مرکزی است. به همین علت در اینجا قصد داریم شما را بیشتر با دستگاه‌های نظافت اداری و تجهیزات مورد نیاز آن آشنا کنیم.

اهمیت نظافت محیط‌های تجاری

محیط‌های تجاری نقش بسزایی در حفظ سلامت و ایمنی، رضایت مشتریان و افزایش بهره‌وری کارکنان دارند. این مکان‌ها هر روز میزبان صد‌ها یا حتی هزاران مشتری هستند که در تعامل با کالا‌ها و تجهیزات مختلف، در خطر انتقال میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارند.

بنابراین، نظافت منظم و صحیح این مکان‌ها برای حفظ سلامت و ایمنی آن‌ها امری حیاتی است. همچنین، نظافت مناسب محیط‌های تجاری می‌تواند به کاهش خطر انتقال بیماری‌های عفونی و ویروسی کمک کند، به‌ویژه در شرایط شیوع بیماری‌های همه‌گیر مانند COVID-۱۹.

تجهیزات مورد نیاز برای نظافت

عموما نظافت در محیط‌های تجاری به ۲ روش دستی و مکانیزه انجام می‌شود. بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری و کارآمد‌ترین شیوه این است که از تجهیزات صنعتی مانند اسکرابر و جاروبرقی مرکزی استفاده شود. تجهیزات دستی مانند تی شور، دستمال تمیز و مواد ضدعفونی که در نظافت محیط تجاری نیز به‌کار برده می‌شوند نیز می‌توانند کاربردی باشند.

هدف اصلی از نظافت محیط‌های تجاری، بهینه‌سازی و زیبایی محیط کار، افزایش کارایی کارمندان، افزایش انگیزه آن‌ها، بهبود بهره‌وری و جلب توجه مشتریان و بازدید‌کنندگان است.

نظافت محیط تجاری به روش دستی

تمیز کردن فضا‌های تجاری و اداری شامل پاک کردن شیشه‌ها، لوازم الکترونیکی، صندلی‌ها و سرویس‌ها می‌شود که اغلب با استفاده از مواد شوینده صورت می‌گیرد. اما برخی از قسمت‌های تجاری یا اداری نمی‌توانند با روش دستی تمیز شوند.

اداره‌ها یا محیط‌های تجاری نیازمند نظافت روزانه و منظم هستند و به‌کارگیری روش‌های سنتی، احتمالا به کیفیت نظافت و همچنین ایمنی افراد آسیب می‌رساند. بنابراین، بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری، مخصوصا کفپوش‌ها، مربوط به تجهیزات مکانیزه و صنعتی می‌شود.

نظافت محیط تجاری با اسکرابر صنعتی

از‌جمله تجهیزات نظافتی پرکاربرد در محیط‌های تجاری، می‌توان به اسکرابر یا زمین شوی‌های صنعتی اشاره کرد. استفاده از دستگاه کفشوی برای شستشوی روزانه، بهترین روش برای نظافت کفپوش‌های راه‌رو‌ها و سالن‌ها است.

با توجه به فعالیت‌های پر رفت‌وآمد در این مکان‌ها، معمولا زمان کافی برای خشک شدن سطوح فراهم نیست. به همین دلیل، سیستم خشک‌کن این اسکرابر‌ها فورا پس‌از شستشو، سطوح را خشک می‌کند تا از لغزندگی و آسیب به افراد جلوگیری شود.

نظافت محیط تجاری با جاروبرقی صنعتی

اهمیت نظافت محیط‌های تجاری

یکی دیگر از وسایل نظافتی کاربردی در محیط‌های تجاری، جاروبرقی صنعتی است. این وسیله علاوه‌بر جمع‌آوری آلودگی‌های مختلف، برای تمیز کردن سطوح، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جاروبرقی‌های صنعتی با هدف هفته‌ای یکبار نظافت استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت که بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری برای جلوگیری از پخش شدن آلودگی و گرد‌و‌غبار، همین جاروبرقی‌های صنعتی هستند.

سوییپر صنعتی

برای پاکسازی مناطق تجاری، به‌کاربردن یک سوییپر صنعتی بسیار موثر است. این دستگاه با مکانیزم خود، تمام آلاینده‌ها را جمع‌آوری و در مخزن خود نگهداری می‌کند. این ابزار‌ها به‌صورت دستی یا خودکار قابل استفاده هستند.

برای نظافت مناطق آلوده در ساختمان‌های تجاری، این ابزار بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری است، زیرا می‌تواند فضا‌های بسیار بزرگ را نیز پاک‌سازی کند.

معایب نظافت سنتی مراکز تجاری

روش سنتی نظافت مراکز اداری با استفاده از سطل و تی، مشکلات بسیاری دارد. اولین مشکل این است که بسیار زمان‌بر بوده و برای نظافت یک محیط اداری بزرگ، کاربرد زیادی ندارد. همچنین، نیاز به تعداد زیادی نیروی انسانی برای انجام این روش وجود دارد که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

استفاده زیاد از آب و مواد شوینده نیز از دیگر معایب این روش شناخته شده که هزینه‌ها و آلودگی محیط را بالا می‌برد. همچنین این شیوه، تمیزی کاملی ایجاد نمی‌کند و برخی از آلودگی‌ها ممکن است باقی بمانند. نهایتا، این راه‌کار احتمالا باعث لغزندگی سطح زمین و آسیب به افراد نیر خواهد شد.

خرید تجهیزات نظافت صنعتی

خرید تجهیزات نظافت صنعتی

برای انتخاب بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری، باید به عوامل مختلفی توجه کنید. قبل‌از خرید جاروبرقی هتلی و تجهیزات نظافت صنعتی باید مواردی را مشخص کنید. برای مثال، میزان آلودگی محیط، فراوانی نیاز به نظافت، اندازه سطح مورد نظافت و نیاز به تجهیزات مکانیزه عوامل مهمی محسوب می‌شوند.

باید توجه داشت که آیا محیط مورد نظافت باز یا بسته و میزان آلودگی آن چگونه است. انتخاب نادرست باعث نارضایتی افراد در نتایج می‌شود و همچنین زمان و هزینه بیشتری را به‌همراه خواهد داشت.

شرکت کسری، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی، انواع دستگاه‌های نظافت مانند جاروبرقی مرکزی، جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی هتلی را به شما ارائه می‌دهد. این شرکت می‌تواند نیاز‌های شما برای نظافت انواع محیط‌ها را برطرف کند. با مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت کسری، می‌توانید دستگاه مناسب برای نظافت محیط تجاری خود را انتخاب کنید.

شرکت کسری با استفاده از نرم‌افزار‌های مهندسی و فناوری‌های پیشرفته در طراحی قطعات و دستگاه‌های جاروبرقی، به‌وسیله دانش فنی و تجربه درزمینه ساخت قالب‌های اختصاصی برای قطعات جاروبرقی، امکان تولید محصولات متنوع و باکیفیت بالا را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری