Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره تئاتر فجر ضمن دعوت دوباره از تمام هنرمندان برای شرکت در جشنواره و همگرایی و نیز دعوت از گروه‌های انصرافی برای شرکت در پویش حمایت از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، از کسانی که زبان عتاب را گره‌گشای مسائل می‌دانند خواست تا بر درد و رنج هنرمندان نیفزایند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از  روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نادر برهانی‌مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دومین نامه خود به خانواده تئاتر را با عنوان دعوت به همدلی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

«به نام خداوند بخشایشگر مهربان

همکاران ارجمند؛

همان‌گونه که مستحضرید جان باختنِ جمعی از هموطنان عزیز و شهروندان برخی کشورها در سانحه تلخ هوایی اخیر و اتفاقات پس از آن، منجر به جریحه‌دار شدن عمیق احساساتِ مردم کشورمان از جمله هنرمندان تئاتر شد.

این فضای غمبار در نزدِ برخی از هنرمندانی که قرار بود در سی و هشتمین جشنواره‌ تئاتر فجر حضور داشته باشند، به‌صورت انصراف از جشنواره بروز پیدا کرد.

در تلاطم بروزِ واکنش‌ها نسبت به این فاجعه دردناک، در نظر گرفتن این ایده که این رویداد متعلق به هنرمندان و آثار آن‌ها با سلایق و مضامین متنوع است و اعتقاد به این امر که تداوم فعالیت‌های هنری در هر قالبی نیاز این روزهای پُرغم برای ارتقای همدلی ملی با هدف تحمل و گذر از رنج‌هاست، در یادداشتی از عزیزانِ منصرف خواستم تا خانه خود را ترک نکنند. 

جمعی از کارگردانان محترمِ منصرف، دعوت به جلسه‌ای با هدف گفت‌و‌گو (که در این روزها ضرورتی انکارناپذیر است) را پذیرفتند، این جلسه در بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸ برگزار شد.

برآیند این گفت‌و‌گو با احترام به دغدغه همه عزیزان و در نظر گرفتن این موضوع که جشنواره طی دوران برگزاری خود به خانه هنرمندان با انواع سلایق و اندیشه‌ها تبدیل شده و ترک خانه با هر تحلیل و کنش‌های قابل احترام برآمده از آن، جز به افتراق بیشتر اهل خانه نمی‌انجامد، به پیشنهادی از سوی این‌جانب در راستای رسالت اجتماعی تئاتر منجر شد:

«در راستای کاستن از آلام هموطنان شریف و داغدیده سیستان و بلوچستانی، با رضایت گروه‌هایی که به جشنواره باز خواهند گشت، بخشی از کمک هزینه آنان، درآمد حاصل از فروش بلیت‌های جشنواره، قسمتی از هزینه‌های بخش ملل و بخشی از حق‌الزحمه نیروهای ستادی از طریق انجمن هنرهای نمایشی استان سیستان و بلوچستان به عنوان محور این پویش، به این هموطنان عزیز رنج‌دیده اختصاص می‌یابد.

متأسفانه امروز پنج‌شنبه ۲۶ دی ۹۸، در این روزهایی که نیاز به همگرایی بیشتر داریم، اظهارنظری غیرمسئولانه از یک مقام مسئول منتشر شده که به آتش گسست اجتماعی می‌دمد. من با هر نوع برخورد سلبی که راه مفاهمه و گفت‌و‌گو را مسدود می‌کند، شدیداً مخالفم و این مسئله عزم مرا بر اصرار به همگرایی فزاینده هنرمندان تئاتر برای حضور در خانه خود بیشتر کرده است.

همکاران عزیز، تاریخ کشورمان کم نداشته ایامی را که غم و خشم توامان ظهور کرده‌اند اما مردم این سرزمین توانسته‌اند سیاوش‌وار از آتش بگذرند. باری این برادر کوچکتان با تأکید دوباره بر همگرایی برای عبور از این روزهای سخت موارد زیر را با شما در میان می‌گذارد:

۱- از همکاران عزیز منصرف دیگر بار می‌خواهم که با در نظر گرفتن پویش حمایت از هموطنان سیستانی و بلوچستانی در کنار یکدیگر باشیم.

۲- از  همکاران عزیزی که علی‌رغم برخی طعنه‌ها و دلشکستگی‌ها در کنار ما ماندند، سپاسگزارم.

۳- به همکاران عزیزی که به هر دلیلی تمایلی به حضور در کنار ما نخواهند داشت، احترام می‌گذارم.

۴- از دوستان محترمی که تصور می‌کنند زبان عتاب گره‌گشای مسائل در این روزهاست، برادرانه و مشفقانه می‌خواهم که بر درد و رنج هنرمندان نیفزایند.

۵- به احترام خانواده‌های داغ‌دارِ حوادث اخیر، رویدادها متناسب با شأن این فضا تدارک دیده خواهد شد.

برای همه هنرمندان و هموطنان عزیزم آرزوی روزهای بهتر همراه با آرامش دارم.

نادر برهانی‌مرند. دبیر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر»

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر نادر برهانی مرند سیل زدگان سیستان و بلوچستان سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • این خبرها را از دست ندهید
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت