Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اندرو موری»  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در لندن، سیاست‌های جنگ‌طلبانه کاخ سفید را به باد انتقاد گرفت و افزود: تاریخ جهان سرشار از نمونه‌هایی بوده که امپریالیسم میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به خاک و خون کشیده است.

به گفته او «تروریست‌هایی که شانه به شانه رژیم سرکش عربستان سعودی که نخست وزیر یک کشور -لبنان- را می‌رباید، قطر را محاصره می‌کند، در بحرین دخالت می‌کند، خبرنگار در سفارت سلاخی می‌کند و به یمن حمله می‌کند» از سوی دولت‌های غربی به ویژه انگلیس حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی تصریح کرد که غرب باید از سیاست خارجی‌ خود که به جنایت و کشتار مردم جهان منجر می‌شود دست بکشد.

مشاور کوربین همچنین ترور «جنایتکارانه» سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را نمونه آشکار جنایت دولت ترامپ خواند و ادامه داد: این اقدام نه یک جنایت بلکه بخشی از سیاست‌های جنگ طلبانه واشنگتن در ۲۰ سال گذشته است که از جنگ افغانستان شروع و به تجاوز غیرقانونی عراق و سپس لیبی کشیده شد و با اشغال سوریه به بهانه مبارزه با داعش ادامه دارد.

وی با اشاره به نقض تمامیت ارضی عراق از سال ۲۰۰۳ تا کنون توسط آمریکا،  یادآور شد: پارلمان این کشور هفته پیش رسما خواستار خروج نیروهای آمریکا از خاک این کشور شده است.

موری، مخالفت واشنگتن و ادامه حضور نظامیان آمریکا در عراق را اقدامی غیر قانونی و در راستای تداوم سیاست اشغالگری دولت ترامپ خواند.

این فعال سیاسی وضعیت کنونی خاورمیانه را نتیجه «سیاست‌ وحشتناک جنگ علیه تروریسم»، تجاوزگری و اشغال توصیف کرد که به گفته او باید هرچه سریع‌تر خاتمه یابد.

جرمی برنارد کوربین سیاست‌مدار اهل کشور بریتانیا است که از سال ۱۹۸۳ تاکنون، به عنوان نماینده حوزه انتخابیه ایزلینگتون شمالی (واقع در لندن) در پارلمان بریتانیا حضور داشته‌است.  وی از ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵ رهبری حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون بریتانیا را بر عهده گرفته‌ است.

اوضاع خاورمیانه پس از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط ارتش آمریکا ملتهب شده است.

سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد روز جمعه (۱۳ دیماه جاری) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

دولت انگلیس با وجود حمایت از اقدام آمریکا، قانونی بودن این عملیات را تائید نکرده است. مردم انگلیس هم تاکنون چندین تظاهرات در اعتراض به ترور این فرمانده ایرانی در لندن برگزار کرده‌اند.

پس از پاسخ انتقام جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه (۱۸ دی) تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل بروز خطای انسانی سقوط کرد.

شنبه گذشته ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داده تا با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با اشتباه‌های روی داده، برخورد قانونی صورت گیرد.

برچسب‌ها سقوط هواپیما قاسم سلیمانی انگلستان پروندهٔ خبری پیدا و پنهان سقوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما قاسم سلیمانی انگلستان دونالد ترامپ سقوط هواپیما قاسم سلیمانی انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد