Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین ساوندرز، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز پنج شنبه گفت: آمریکا با پارلمان‌های خارجی برای متوقف کردن اعانات به این آژانس در حال مذاکره است.

کریستین ساوندرز گفت: اسرائیل به دنبال جایگزین کردن خدمات این آژانس برای فلسطینیان در شرق قدس با خدمات خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس با مجوز مجمع عمومی سازمان ملل فعالیت می‌کند. آنروا از سال ۲۰۱۸ یعنی زمانی که آمریکا به عنوان بزرگترین کمک کننده مالی به آن، کمک سالانه ۳۶۰ میلیون دلاری خود را قطع کرد با مشکل بودجه مواجه بوده است. آمریکا و اسرائیل آنروا را به سوء مدیریت و تحریک احساسات ضداسرائیلی متهم می‌کنند.

نوامبر گذشته، پیر کرنبول، کمیسر کل آنروا در میانه تحقیقاتی درباره اتهام سوء رفتار در این آژانس استعفا کرد. ساوندرز که اکنون به عنوان قائم مقام کمیسر کل عمل می‌کند گفت: تحقیق دفتر سرویس‌های نظارت درونی سازمان ملل کامل شده و آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان تایید کرده است هیچ گونه فساد یا سوء استفاده از پول در این نهاد رخ نداده است.

ساوندرز گفت: این تحقیقات موجب فاش شدن سوء مدیریت مربوط به منابع انسانی و سوء استفاده از قدرت شد و این که کمک کنندگان مهم به این نهاد که هنگام اجرای این تحقیقات، کمک‌های خود را متوقف کرده بودند کمک مالی را از سر گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا «در حال حمایت از عدم ارائه کمک مالی در پارلمان‌های اروپایی و دیگر کشورهاست. ما با آمریکا تعامل می‌کنیم. ما به تعامل با آن‌ها ادامه می‌دهیم به امید این که آن‌ها آنروا را به چشم یک شریک قابل اتکا و قابل حمایت ببینند.»

ساوندرز گفت: آنروا «بخصوص در شرق قدس» احساس فشار می‌کند. اسرائیل در این منطقه در حال ساخت مدارس و نهاد‌ها برای «رقابت» با این نهاد و جلوگیری از فعالیت آن در این منطقه است.

وی تاکید کرد: «چیزی که مهم است اینجا به خاطر داشته باشیم این است که آنروا از مجمع عمومی و از کشور‌های عضو مجوز دارد تا به آوارگان فلسطینی در قدس شرقی خدمات دهد.»

مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته میلادی مجوز آنروا را برای سه سال دیگر تمدید کرد. این نهاد به بیش از ۵ میلیون آواره ثبت شده در کرانه باختری، غزه و شرق قدس و نیز در اردن، لبنان و سوریه کمک می‌کند. ساوندرز گفت: مطمئن است آنروا برای دست کم فصل اول سال ۲۰۲۰ پول کافی دارد، اما با مسیری دشوار در پیش روی خود مواجه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنروا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم) سنگ کلیه؛ علائم و نشانه‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • آنروا: روزانه ۳۷ کودک در غزه مادر خود را از دست می‌دهند
  • آنروا از شهادت ۱۰ هزار زن در جنگ غزه خبر داد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد