Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:54:33 GMT

جوانان جنوب لبنان تظاهرات اعتراض آمیز کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۵۳۴۵

جوانان جنوب لبنان تظاهرات اعتراض آمیز کردند

پایگاه خبری لبنان ۲۴ گزارش کرد: جوانان حاضر در تظاهرات با برافراشتن پرچم‌ کشورشان،  حرکت خود را از میدان العلم شهر صور آغاز و تا خیابان نبیه بری ادامه دادند و سپس در مقابل ساختمان بانک «لبنان» تحصن کردند.

بر پایه این گزارش، آنان با سردادن شعار علیه سیاست‌های مالی دولت، خواستار آزاد شدن سپرده‌های بانکی سپرده گذاران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر صیدا در جنوب لبنان نیز تظاهرات مشابهی در میدان ایلیا در مرکز این شهر برگزار شد.

در استان مرکزی لبنان و پایتخت این کشور، معترضان خیابان تجاری الحمراء مقابل بانک مرکزی، مسیر محله وردان روبروی ساختمان رهبر طایفه دروزیان و نیز منطقه مارالیاس و کورنیش المزرعه را در غرب بیروت با آتش زدن لاستیک و سطل‌های آشغال، مسدود کردند.

پس از این اقدام، درگیری لفظی میان عده‌ای از شهروندان و رانندگان خودرو با جوانان معترض که راه بندان و ترافیک سنگین ایجاد کرده بودند به وجود آمد.

در استان شمالی لبنان، جوانان معترض، میدان‌های حلبا، النور، پل پالما و بزرگراه المنیه به طرابلس و در استان شرقی، اتوبان بیروت-بعلبک در منطقه تعلبایا در استان بِقاع را بستند.

نیروهای نظامی و انتظامی لبنان با تشدید تدابیر امنیتی، کوشیدند راه‌های بسته شده را باز کنند.

همچنین ده‌ها تن از اعضای اتحادیه «زنان برای لبنان» امشب مقابل منزل «ریا الحسن» وزیر کشور در شرق بیروت تجمع کردند و خواستار دستور وی برای «توقف سیاست خشونت‌ورزی نیروهای ضد شورش در مواجهه با معترضان شدند؛ معترضانی که مطابق قانون اساسی حق تظاهرات و تجمع برای برخورداری از زندگی با کرامت دارند».

از دیگر درخواست های «زنان برای لبنان» از وزیر کشور، برخورد فوری با عناصری از نیروهای یاد شده بود که به گفته آنها تظاهرات را سرکوب و جوانان معترض را بازداشت می‌کنند.

در جریان ناآرامیها و درگیریهای ۴۸ ساعت گذشته در غرب و شمال بیروت ۵۵ معترض و شماری از عکاسان و خبرنگاران و نیز ۱۰۰ تن از نیروهای نظامی و انتظامی لبنان زخمی و ۶۵ نفر بازداشت شدند.

برچسب‌ها تظاهرات در لبنان فساد اقتصادی مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات در لبنان فساد اقتصادی مطالبات مردمی تظاهرات در لبنان فساد اقتصادی مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب