Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:54:34 GMT

ماندگاری هوای سرد در استان و احتمال بارش برف

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۵۸۵۹

ماندگاری هوای سرد در استان و احتمال بارش برف

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: امروز ضمن ماندگاری هوای سرد، در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش ابر و بارش خفیف برف احتمال می‌رود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز ضمن ماندگاری هوای سرد، در شمال استان، در مناطق مرکزی و جنوبی استان آسمان نیمه ابری و گاهی با وزش باد همراه بوده و از بعدازظهر تنها در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش ابر و بارش خفیف برف احتمال می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از شب با ورود سامانه جدید سرد و بارشی به منطقه، ضمن تداوم هوای سرد تا اواسط هفته آینده شرایط جوی در سطح استان، به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان گرمی، ناپایدار بوده و در بعضی ساعات به‌صورت متناوب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه تا اواسط هفته آینده در سطح استان هوای سرد ماندگار خواهد بود، بنابراین ضروری است در خصوص محافظت از لوله‌های آب و مدیریت حامل‌های انرژی به‌ویژه مصرف گاز خانگی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. 

انتهای پیام/3463/777

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل بارش برف بارش هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد

 اداره کل هواشناسی استان مرکزی هشدار سطح زرد شماره چهار مبنی بر نفوذ سامانه بارشی و افزایش ناپایداری های همرفتی صادر کرد.

بر این اساس در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وزش باد شدید موقتی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان پیش بینی شده است.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، كميجان، آشتيان، تفرش پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، آشتيان، كميجان

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴: همه مناطق استان
اثر مخاطره:

به دلیل ماهیت رگباری بارش ها احتمال شدت گرفتن نقطه ای بارش ها وجود دارد که درصورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه ها و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد. لغزندگی جاده ها و معابر عمومی احتمال خسارت به اشیاء و سازه های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی برخورد صاعقه احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ

توصیه: بازگشایی آبراهه ها و دهانه پل ها، خودداری از کار و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتیاط تردد در جاده ها و معابر عمومی، استحکام بخشی به سازه های سبک و ناپایدار، عدم کار در اماکن مرتفع و صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه های اجرایی ذی ربط.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • پایان هفته بارانی برای کرمان