Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا نشریه " اکونومیک تایمز" روز پنجشنبه نوشت: نماینده عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد با خروج آمریکا از برجام، پیشرفت‌های به دست آمده به سوی یک رژیم جهانی با ثبات و صلح از بین رفت.

بورل صبح امروز در دهلی‌نو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار ظریف ضمن تبریک انتصاب بورل به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی، آمادگی خود را برای همکاری نزدیک با وی اعلام کرد.

در ادامه ظریف با برشمردن اشتباهات و بی‌عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات خود در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعا‌های آن‌ها را مردود خواند و خواستار تصحیح رفتارشان در قبال ایران و برجام شد.

بر اساس برخی منابع خبری وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به اروپایی‌ها توصیه کرد که زورگویی دیگران را نپذیرند.

ظریف پیش از این هم به اروپا گفته بود که تبعیت مداوم اروپا از آمریکا، اعتبار کشور‌های اروپایی را تضعیف می‌کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سهشنبه شب برای شرکت در کنفرانس بین المللی رایسینا وارد هند شد. وی قرار است به شهر مومبای رفته و با تاجران هندی دیدار کند.

دیدار و گفتگو با وزیر خارجه استونی، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند از دیگر دیدار‌های ظریف در حاشیه کنفرانس رایسینا بود.

وی روز چهارشنبه همچنین در دیدار با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه‌ای به ویژه پس از ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفتگو‌های صلح در افغانستان تبادل نظر کرد.

پنجمین کنفرانس بین المللی رایسینا عصر سه‌شنبه با حضور ۷۰۰ نماینده از ۱۰۰ کشور جهان از جمله ایران در دهلی‌نو پایتخت هند آغاز به کار کرد و به مدت سه روز پیگیری می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اتحادیه اروپا خروج آمریکا از برجام جوسپ بورل محمدجواد ظریف مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود

کمیسیون اروپا در آخرین روزهای پیش از انتخابات خود، ضمن تأیید کارت ناتوانی اروپایی برای توان‌خواهان، استانداردهایی را نیز برای کارت پارکینگ اروپایی برای این قشر از جامعه تعیین کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا در نهمین دوره خود قرار دارد و اروپا در حال ساماندهی انتخابات برای دوره جدید است. قانون‌گذاران پارلمان در آخرین جلسه عمومی خود قوانین جدید مربوط به کارت ناتوانی اتحادیه و کارت پارکینگ اروپایی برای افراد دارای معلولیت را تصویب کردند. نسخه دیجیتال کارت‌های ناتوانی اروپایی نیز در حال حاضر در دسترس است.

هدف از این کارت‌ها که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شد، تضمین آزادی تردد برای افراد دارای معلولیت به‌عنوان یکی از اصول اصلی اتحادیه اروپا است. هر دو کارت به دارندگان خود و همراهان آن‌ها اکثر شرایط مشابه با دارندگان کارت ملی را خواهد داد و قوانین جدید به استثنای دارندگان کارت معلولیت که برای یک برنامه جابه‌جایی به کشور عضو دیگری نقل‌مکان می‌کنند، تنها برای اقامت‌های کوتاه‌مدت اعمال خواهد شد.

کارت‌های ناتوانی اروپایی به افراد دارای معلولیت این اطمینان را می‌دهد که حتی به‌عنوان بازدیدکننده بتوانند از حقوقی مانند دسترسی رایگان یا اولویت‌دار به مکان‌های پارک رزرو شده برخوردار شوند. قوانین مربوط به کارت‌ها تقریباً به اتفاق آرا توسط نمایندگان پارلمان اروپا با تنها هفت رأی مخالف و یازده رأی ممتنع به تصویب رسید و در انتظار تأیید رسمی شورای اتحادیه اروپا است.

این کارت‌ها نه‌تنها در قالب فیزیکی، بلکه در قالب دیجیتال نیز در هر مکان مشخص‌شده در دسترس خواهند بود. در واقع کشورهای اتحادیه اروپا تشویق شده‌اند که کارت‌ها را در قالب دیجیتال صادر کنند و خدمات تمدید کارت‌ها پس از پایان تاریخ انقضا به‌صورت رایگان انجام شود. با این حال اعلام شده است که کارت پارک معلولان به احتمال زیاد پس از پرداخت هزینه‌های اداری صادر خواهد شد.

کارت ناتوانی اروپایی همانند بسیاری از دیگر نوآوری‌ها، ابتدا به‌عنوان یک پروژه آزمایشی به‌منظور بررسی قابلیت‌های آن آغاز شد و سال ۲۰۱۷ در بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، ایتالیا، مالت، اسلوونی و رومانی مورد آزمایش قرار گرفت.

کد خبر 748377

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا