Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره دقت و موفقیت موشک‌های ساخت وزارت دفاع که در حمله اخیر به پایگاه عین الاسد استفاده شد، گفت: موشک‌های ساخت صنایع دفاع طبق پیش بینی‌های با دقت بسیار بالا و با قدرت  بسیار بالا عمل کردند. درصد موفقیت شلیک موشک بسیار بالا بود و با دقت ۱۰۰ درصدی به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این شلیک موفق موشک‌ها پیام مهمی را به دشمن منتقل کرد.

او درباره توانمندی های نیروی زمینی و اهمیت این نیرو در نبردهای مختلف گفت: امروز دیگر عملیات تک نیرویی به طور کلی منسوخ شده و کاربرد کمتری دارد. در واقع آنچه امروز برای جنگ‌ها و نبردها کاربرد دارد و برای دفاع نیز از آن استفاده می‌شود، بهره گیری از نیروهای مختلف و با هم افزایی است که نیروی زمینی در بسیاری از نبردها نقش تعیین کننده‌ای دارد. نیروی زمینی در واقع یک محور است و اصطلاحی که می‌گوید سرنوشت جنگ‌ها در روی زمین تعیین می‌شود به این موضوع اشاره دارد.

حاتمی گفت: یکی از نقاط برجسته ما در دوران چهار ساله وزارت دفاع تقویت نیروهای زمینی بود که اتفاقات خوبی هم در این زمینه رخ داده است. هر دو نیروی زمینی ارتش و سپاه در ابعاد مختلف برنامه‌هایی برای نوسازی و بهسازی و همچنین ارتقا تحرک و هجومی شدن دارند که در راستای تحقق آن کارهایی نیز صورت گرفته است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز در حال انجام بروزرسانی بر روی تانک‌های نیروهای مسلح با هزینه کم با استفاده از بخش‌های مهم تانک کرار هستیم، اظهار کرد: این کار باعث می‌شود تا در این زمینه ارتقای خوبی صورت گرفته و تانک‌های تی ٧٢ شبیه به تانک‌های کرار شوند. این کار درباره نفربرها و سلاح‌های مختلف نیز انجام شده و در این زمینه هم دستاوردهای جدیدی خواهیم داشت که نتایج آن را در دقت و هوشمندسازی تسلیحات مشاهده خواهیم کرد.

او افزود: دقت سلاح‌های زمینی به علت استفاده از هوشمندسازی و تلفیق با اپتیک و مجموع فناوری‌های مورد نیاز پیشرفت‌های خوبی داشته است. تجهیزاتی مانند بالگردها به سلاح‌های دوربردتر و دقیق‌تر تجهیز شده است. نیروهای ما امروز در این زمینه چیزی نسبت به سایر کشورهای دنیا کم ندارند، بلکه در برخی موارد توانایی‌ها دارند که غافلگیر کننده است و در موقع لزوم دشمن را از فاصله قابل توجه و با دقت بسیار بالا مورد هدف قرار دهند.

سرتیپ حاتمی سطح همکاری و همدلی بسیار خوبی بین وزارت دفاع و نیروهای مختلف از جمله نیروی زمینی ارتش و نیروی زمینی سپاه را بسیار خوب توصیف کرد و اتفاقات و تلاش‌های صورت گرفته در تجهیز به یگان‌های پهپادی را اتفاق مهمی برشمرد.

27216

کد خبر 1343067

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم