Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:15:53 GMT

اقتصادانان به روحانی: شما اساساً بلد نیستید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۶۶۸۱

اقتصادانان به روحانی: شما اساساً بلد نیستید

موضع دیروز رئیس جمهور در خصوص اثرات روابط خارجی بر چالشهای اقتصادی کشور، واکنش برخی اقتصادانان را به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور روز پنجشنبه در پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور با بیان اینکه اقتصاد با امنیت و سیاست خارجی در آمیخته است، گفت: شاید کسی تنها درون‌گرا و به اقتصاد در داخل کشور فکر کند و معتقد است که اگر تمام روابط خارجی تخریب شود، مردم احساس کنند که شرایط سخت‌تر می‌شود، تحریم‌های بین‌المللی به کشور فشار می‌آورد و در فروش نفت مشکل داریم، اما در عین حال، اقتصاد کشور مشکلی ندارد؛ که من اینگونه بلد نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع اظهار نظرها و واکنشهای مختلفی را در بین اقتصادانان شناخته شده اعم از اساتید با تجربه و نسلهای تازه نفس تر به همراه داشته است.

یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصادی: من کسی را در این کشور نمی‌شناسم که گفته باشد اگر "تمام روابط خارجی" خراب شد، اقتصاد دست نمی‌خورد. اما می‌شناسم کسی را که "تمام اقتصاد" را به رابطه با چند کشور معدود خارجی گره بزند و حل مشکل آب خوردن مردم را به توافق با آنها منوط بداند.

بیشتر بخوانید:

واکنش توییتری‌ها به «بلد نبودن» روحانی! +تصاویر اقتصاددادنان به روحانی: با این ۱۰راهکار بدون کمک خارجی اقتصادایران را نجات دهید

الیاس نادران نماینده پیشین مجلس و اقتصاددان: رییس‌جمهور روز پنجشنبه (با اشاره به اثر روابط خارجی و تحریمهای بین المللی در اقتصاد و نحوه مدیریت کشور) گفت "من بلدنیستم"!  اینکه دولت اقتصاد را نابود کرده خیلی هم سواد اقتصادی نمی‌خواهد! سه سال پیش گفتم با انتخاب دوباره دولت منتظر انفجار قیمت باشید. 4سال سرکوب قیمت‌ها و رشد سالانه نزدیک به 30 درصدی نقدینگی، نتیجه‌ای غیر از این نمی‌داشت!

احسان خاندوزی اقتصاددان: اخیرا از بخشهای صنعتی درگیر تحریم مهمان داشتم، می‌گفتند: مشکل ما کارشکنی دولت  است و گرنه یاد گرفته ایم باتحریم چه کنیم...چرا هنوز رئیس جمهور فکرمی‌کنند ریشه مشکلات، خارجی است؟ چرا بقدری که کارشناسان گفته اند، موانع داخل را برنمی‌دارد؟ شاید می‌فهمند اما این دعوا به نفعشان است.

مجید شاکری کارشناس اقتصادی: در اوج برجام ال سی گشایش شده سالانه بانک مرکزی کمتر از روزهای قبل از برجام بود. در سال اجرای برجام رشد شش ماهه بدون نفت زیر یک درصد بود. عدد سرمایه خارجی جذب شده در این سال کمتر از میانگین سالهای تحریم بود. فارغ از وضع سیاست خارجی، شما اساسا بلد نیستید.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی روحانی اقتصاددان رئیس جمهور بلد نیستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد