Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@14:06:11 GMT

علت افزایش قیمت جوجه یک‌روزه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۶۸۲۵

 محمدرضا صدیق‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق سنوات گذشته افزایش تقاضای جوجه گوشتی برای تامین مرغ شب عید از ۱۵ دی ماه تا ۲۰ بهمن هر سال اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: امسال با پیش‌بینی تولید ۱۳۰ میلیون جوجه در دی ماه و ۱۴۰ میلیون در بهمن ماه نسبت به عدد ۱۲۱ میلیون جوجه در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اضافه تولید جوجه داشته‌ایم و جای هیچگونه نگرانی در تامین جوجه گوشتی مرغداران وجود ندارد و باید به افزایش تولید مرغ حاصل از این جوجه تولید شده توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای کنترل مدیریت تولید و تقاضا ابزاری وجود دارد، به طوری که انجمن جوجه یک‌روزه و اتحادیه سراسری مرغ گوشتی بایستی میزان تولید را برنامه‌ریزی کنند و توانایی کنترل تقاضای جوجه‌ریزی مرغداران گوشتی با رعایت فواصل جوجه‌ریزی را داشته باشند. در این میان می‌بایست از این ابزار برای مدیریت تقاضا بهتر استفاده می‌شد تا شرایط کنونی که موجبات افزایش تقاضا و در نهایت افزیش قیمت را در بر داشته، بهتر مدیریت می‌شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه اضافه کرد: انجمن جوجه یک‌روزه طی مکاتبات متعدد آمادگی خود را به تشکلهای مربوطه برای برون‌رفت از شرایط ناپایدار فعلی اعلام کرده است تا جوجه تولیدی در شرایط عادی و مدیریت شده در اختیار واحدهای مرغ  گوشتی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تلاش خود را برای تداوم و ثبات تولید و قیمت در طول سال انجام دادیم، بطوریکه قیمت جوجه یک‌روزه ابتدا توسط انجمن حدود ۳۰۰۰ تومان و قیمت اعلامی توسط تنظیم بازار ۲۵۵۰ تومان اعلام شد، که نسبت به قیمت ۲۴۵۰ تومان سال گذشته، حدود ۵ درصد رشد در نظر گرفته شد. البته انجمن به این قیمت اعتراض داشت.

صدیق‌پور تصریح کرد: ابتدای سال با افزایش تولید جوجه یک‌روزه و عدم جذب در بازار حدود ۵ ماه، جوجه با میانگین قیمت ۱۵۰۰ تومان فروخته شد که با تولید ۶۰۰  میلیون جوجه در ابتدای سال تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان زیان کردند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تعامل و برنامه‌ریزی و حضور موثر تشکل‌های مرغداران گوشتی و انجمن جوجه یک‌روزه در مراکز تصمیم‌گیر و ستاد تنظیم بازار به ثبات تولید و پایداری قیمت کمک کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان به ۳ میلیون قطعه رسید، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این میزان جوجه‌ریزی، چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، سه میلیون قطعه جوجه در واحدهای مرغداری استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این میزان جوجه‌ریزی  نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این میزان جوجه‌ریزی، چهار هزار و 880 تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: رکورد جوجه‌ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان سیستان و بلوچستان حدود 24 میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه‌ریزی، 40 هزار 550 تن گوشت مرغ در استان تولید شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی