Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، به دنبال انتشار این خبر که حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی روز پنجشنبه تحت عمل جراحی به دلیل شکستگی استخوان ران پای راست خود قرار گرفته است، شخصیت‌ها و نهادها از داخل و خارج عراق با ارسال تلگراف و پیام‌هایی طول عمر با برکت و سلامت کامل ایشان را از درگاه خداوند خواستار شدند.

«صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای برای دفتر مرجعیت عالیقدر دینی عراق  جویای حال حضرت آیت الله سیستانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) اعلام کرد: «الجابر الصباح با ارسال پیامی برای حضرت آیت الله سیستانی دام ظله از سلامتی این مرجع عالیقدر دینی که دچار شکستگی ران پا شده بودند اطمینان یافت و از خدای سبحان شفای کامل و سریع حضرت را خواستار شد».

 تظاهرات‌کنندگان عراقی هم روز پنجشنبه بنر بزرگی از تصویر آیت الله سیستانی را در دیوار رستوران «الترکی» در وسط میدان «التحریر» محل تحصن معترضان در بغداد نصب کردند.

 

تظاهرات‌کنندگان زیر تصویر هم نوشتند:« دل‌های انقلابیون با توست. شفا و عافیت یابی مرجع وطن».

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز از حال خوب آیت‌الله سیستانی پس از عمل جراحی خبر داد.

تیم پزشکی که درمان مرجع عالیقدر را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حضرت آیت الله سیستانی در طول جراحی برای عراق و عراقی‌ها دعای خیر می‌کرد.

 

دکتر «احسان الفرج» رئیس تیم پزشکی معالجه آیت الله سیستانی گفت: «تیم پزشکی عمل جا انداختن استخوان فوقانی ران آیت الله را انجام داد که با توجه به بالا بودن سن آیت الله و پوکی استخوان‌ها این شکستگی رخ داده است».
او افزود: البته شکستکی در استخوان فوقانی ران بوده جایی که بهبود سریع آن اتفاق خواهد افتاد.
دکتر الفرج گفت:« بیهوشی آیت الله در حین عمل جراحی موضعی بوده و حال ایشان خوب است فردا به او کمک می‌کنیم روی پایش بایستد و شروع به حرکت کند».

دفتر آیت‌الله سیستانی پیش از این اعلام کرده بود که  چهارشنبه شب به علت پیچ خوردگی، ران پای چپ ایشان شکسته و پیش از ظهر پنجشنبه به دست پزشکان عراقی تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم روز پنجشنبه در پی عمل جراحی آیت‌الله سیستانی به علت شکستگی پا، در نامه‌ای از حال ایشان مطلع شد.

دفتر عبدالمهدی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عادل عبدالمهدی در تماسی از سلامتی حضرت [آیت‌الله] سیستانی مرجع عالی‌قدر، بر اثر شکستگی ران پا و اجرای عمل جراحی اطمینان یافت».

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق هم حضرت آیت الله سیستانی را نماد وطن و سوپاپ اطمینان برای همه مستضعفان خواند و شفای عاجل ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت خواست.

العامری در بیانیه‌ای گفت: «آیت الله سیستانی نماد همه مولفه‌های وطن و سوپاپ اطمینان برای همه مستضعفین است. از درگاه خدا شفای عاجل و طول عمر ایشان را برای بهره مندی عراق از برکات وجود و خرد ایشان مسئلت داریم.

کاربران عراقی هم روز پنجشنبه به طور گسترده از هشتگ #الشفاء_العاجل در شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند.

«هینیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق هم دانش و خرد آیت الله سیستانی را الهام بخش همگان خواند.

 

وی در توئیتی گفت: «ما امید داریم حضرت آیت الله سیستانی به طور کامل خوب شوند و صحت و سلامت ایشان ادامه یابد زیرا صدا و خرد ایشان همواره الهام بخش همه ما بوده است».

«مارتین هوث» نماینده اتحادیه اروپا در عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: «برای جناب آقای علی سیستانی آرزوی شفای عاجل داریم»

صفحه سفارت آمریکا در عراق در فیس‌بوک نیز در پیامی نوشت: «با خرسندی، خبر موفقیت عمل جراحی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی "حفظه الله" را دریافت کردیم. نقش جناب آقای علی سیستانی "حفظه الله" در تحقق ثبات همیشگی، همچون سوپاپ اطیمنان برای عراق و منطقه است. برای ایشان آرزوی شفای عاجل داریم.»

آیت الله سید علی حسینی سیستانی زادهٔ ۱۳ مرداد ۱۳۰۹ در مشهد، فقیه و مجتهد و از تأثیرگذارترین و با نفوذترین مراجع تقلید شیعه به شمار می‌رود که در حال حاضر در شهر نجف اقامت دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی