Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@23:27:05 GMT

هفته‌ای پر بارش در پیش است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۸۱۵۷

خرداد: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هفته‌ای پربارش اعم از برف و باران در پیش داریم، گفت: امروز (جمعه) بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور آغاز شده و انتظار داریم امروز و امشب در ارتفاعات این مناطق شاهد بارش برف و باران باشیم.
به گزارش خرداد، امین حسین نقشینه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: امروز (۲۷ دی ماه) در سواحل غربی دریای خزر هم بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فردا ( شنبه ) بارش نوار غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور را هم فرا می‌گیرد.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش‌های فردا در غرب و جنوب غرب خواهد بود، بیان داشت: بارش در مناطق جنوبی کشور به صورت رگبار، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه خواهد شد.
نقشینه افزود: روز یکشنبه هفته آینده به جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت. بارندگی در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
وی ادامه داد: روز دوشنبه هفته آینده هم برای نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق، بارش باران و برف خواهیم داشت و بارش در مناطق مرکزی کشور در این روز به صورت پراکنده می‌باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این سامانه سه شنبه ( اول بهمن ماه ) در سواحل دریای خزر، غرب و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و شمال شرق فعالیت اش تداوم می‌یابد.
ماندگاری هوای سرد تا اواخر هفته آینده در نیمه شمالی کشور
وی با اشاره به اینکه ماندگاری هوای سرد را تا اواخر هفته آینده در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت، افزود: اواخر وقت شنبه تا اواخر هفته شاهد نفوذ هوای سرد بر روی نیمه شمالی کشور خواهیم بود و با کاهش دما در این مناطق مواجه خواهیم شد.
نقشینه اظهار داشت: هر چند کاهش دما برای مناطق مختلف، متفاوت می‌باشد اما پیش بینی می‌شود بین ۵ تا ۷ درجه‌ای کاهش دما طی این مدت در این مناطق رخ خواهد داد.
وزش باد شدید در برخی مناطق کشور
وی ادامه داد: طی ۲ روز آینده شرق، جنوب شرق، غرب و جنوب غرب، وزش باد شدید رخ خواهد داد. فردا شب و یکشنبه هفته آینده غرب دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و همچنین فردا ( شنبه) شمال خلیج فارس هم مواج خواهد بود.
بارش پراکنده در تهران
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای تهران هم پیش بینی می‌شود طی ساعات آینده بارش برف و باران را به صورت پراکنده داشته باشیم. امشب هم بارش پراکنده در تهران پیش بینی می‌شود. فردا شب تا روز دوشنبه هم در برخی ساعات در تهران بارش پراکنده برف و باران را خواهیم داشت.
نقشینه در مورد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان گفت: بیرجند و زنجان با ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان بودند و بیشینه دمای بندرعباس دیروز به ۲۲ درجه رسید که گرم‌ترین مرکز استان بود.
وی افزود: برای تهران هم پیش بینی می‌شود که فردا بیشینه دمای حدود ۶ تا ۷ درجه را داشته باشد. یکشنبه هفته آینده تهران خنک تر خواهد بود و بیشینه دما یکی دو درجه کاهش خواهد یافت.
این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز سواحل شرقی استرالیا هم با باران شدید مواجه است که این موضوع سبب شده تا مقداری از آتش سوزی در این مناطق فروکش کند. برچسب ها: امین حسین نقشینه ، سازمان هواشناسی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان‌های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین‌های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

کد خبر 6097791 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟