Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:44:16 GMT

رهبر انقلاب:‌ نصرت الهی در تقواست

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۸۲۴۶

رهبر انقلاب:‌ نصرت الهی در تقواست

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: اگر نصرت الهی را می‌خواهیم اگر توفیق الهی و هدایت الهی را می‌خواهیم در تقواست، اگر فرخ و گشایش در مسائل شخصی را می‌خواهیم همه در تقواست همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، حضرت ‌آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران فرمودند: همه برادران عزیز را و خودم را  دعوت و توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نصرت الهی را می خواهیم،‌ در تقواست. اگر توفیقات الهی را می خواهیم و هدایت الهی را می خواهیم در تقواست. اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می خواهیم در تقواست. همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار دهیم.

ایشان افزودند: در نماز جمعه ‌آنچه مهم است توصیه به تقواست خود این حقیر بیشتر از شما محتاج این توصیه هستم امیدوارم خدا توفیق دهد هرکدام به وسع خودمان تقوای الهی را رعایت کنیم 

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بیاناتشان با اشاره به آیه پرمغز و پرمضمون در سوره ابراهیم(ع) فرمودند: این آیه توصیه می کند و  دستور می دهد حضرت موسی (ع) را که ذکرهم به ایام الله.  دو احتمال در معنای و ذکر هم به ایام الهن هست است. ایام الله را به یاد آنها بیاور. یک احتمال و مقصود این است به وسیله ایام الله  خدا را دین و قیامت را به یاد آنها بیاور اهمیت ایام الله در اینجا معلوم می شود که موسی پیامر عظیم الشان مامور است ایام الله را به یاد مردم بیاورد.

ایشان ادامه دادند: بعد می فرماید ان فی ذالمک با ایات ایام الله آیه و نشانه اند دلیل راخهند برای کی برای کسانی که این دو صفت را دارند صبار هستند و شکورند یعنی کسی که سرتا پا استقامت و صبر است یکسره اهل صبر و استقامت است شکور یعنی کسی که نعمت را یشناسد و شکرگذاری می کند.

حضرت‌آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: در آیه بعد می فرماید حضرت موسی(ع) این دستور را عمل کرد به یاد آنها آورد نجاتشان از دست فرعونیان را یه یاد ‌آنها آورد از دست قدرت صاعقه و غالب ستمگر را چطور شما را نجات داد این از نمونه های ایام الله است.

ادامه دارد...

کد خبر 406123

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری نماز جمعه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه جالب رهبر انقلاب خطاب به زائران بیت‌الله الحرام

دریافت 11 MB کد خبر 6098315

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • توصیه جالب رهبر انقلاب خطاب به زائران بیت‌الله الحرام
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب