Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@07:23:05 GMT

چشم‌انداز تجارت چین و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۸۴۰۱

چشم‌انداز تجارت چین و آمریکا

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ پس از ماه‌ها مذاکره میان واشنگتن و پکن، سرانجام ایالات متحده و چین، در خصوص مرحله نخست تجارت، در ماه دسامبر به توافق رسیدند و در روز چهارشنبه آن را امضا کردند.

طبق این توافق‌نامه، چین متعهد شده که 200 میلیارد دلار بیشتر از کالاهای آمریکایی را خریداری کند (در مقایسه با میزان سال 2017) و در عوض، آمریکا نیز از اعمال تعرفه‌های جدید بر 156 میلیارد دلار از کالاهای چینی خودداری کند و همچنین تعرفه‌های 120 میلیارد دلار از کالاهای این کشور را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌ها، تخفیف در تعرفه‌های باقی‌مانده، به میزان انطباق چین با توافقنامه فاز یک بستگی دارد اما دبیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که معامله مرحله اول شامل مسیری نیست که چین بتواند از تخفیف‌های اضافی در تعرفه‌ها استفاده کند.

از سویی، قابل ذکر است با اینکه رویکرد ترامپ به سیاست‌های تجاری بسیار بحث‌برانگیز بوده، اما موفق شد که میزان کسری تجاری آمریکا در برابر چین را اندکی در سال گذشته کاهش دهد.

بر اساس آمار ارائه شده، میزان کسری تجاری آمریکا با چین، در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر 2019،  320.8 میلیارد دلار اعلام شد، در حالی که در همین بازه زمانی در سال 2018، مقدار آن 382.7 میلیارد دلار بوده است.

در نمودار ارائه شده، روند تجارت کالاهای آمریکا با چین از سال 1985 تا 2019 را مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت واشنگتن توافقنامه چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲