Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، خطبه‌های حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز تهران، لحظاتی پیش آغاز شد.

مراسم نماز جمعه امروز تهران با حضور گسترده مردم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

گزیده سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه امروز تهران به شرح زیر است:

این دو هفته ای که بر ما گذشت دو هفته پرماجرا و استثنایی بود ماجراهای تلخ ماجراهای شیرین حوادث درس آموز برای ملت ایران در این دو هفته پیش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوم الله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند آن روزی که دهها میلیون در ایران و صدها هزار در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابانها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند این یکی از ایام الله است. آنچه اتفاق افتاد کار هیچ عامل جز دست قدرت خدا نمیتوانست باشد.

ما ملت ایران این دو روز - روز تشییع میلیونی شهدا و روز ضربه موشکی به پایگاه آمریکایی - را جزو ایام‌الله در مقابل چشم خودمان مشاهده کردیم. اینها روزهای نقطه عطف تاریخ‌اند، روزهای تاریخ سازند، روزهای عادی نیستند.

این که یک ملتی، این قدرت و این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم اینجور سیلی بزند، این نشان دهنده دست قدرت الهی است، پس آن روز جزو ایام‌الله است.
این روزها تمام میشوند، لکن تاثیرات این روزها در زندگی ملتها باقی میمانند در روحیه ملتها در منش ملتها، در مسیر ملتها، آثاری که این روزها باقی میگذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است.

باید ابعاد مادی و معنوی این پدیده را شناسایی کنیم. پس از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این جمعیت بی‌نظیر را کدام دست قدرتی به میدان آورد؟ این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عاملی میتوانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دست قدرت الهی؟

آن کسانی که دست قدرت خدا را نمیتوانند در این حوادث ببینند و تحلیلهای مادی در این مسائل میکنند عقب میمانند. باید دست قدرت خدا را دید. بُعد معنوی و بسیار مهم این حادثه همین است که خدای متعال این کار را میکند. وقتی خدای متعال یک چنین حرکتی را در ملت به وجود می آورد، انسان باید احساس کند که اراده الهی بر پیروزی این ملت است.

این نشان‌دهنده این است که این ملت در این راه و در این خط حرکت کند و پیروز شود. نشان دهنده معنویات و باطن این ملت هم هست. این عشق و این وفا و این ایستادگی و این بیعت بزرگ با خط امام، مردم با این حضورشان در میدان با خط امام بیعت کردند. بیعتی با این عظمت، آن هم بعد از گذشت بیش از سی سال از رحلت امام بزرگوار، اینجور با امام مردم بیعت میکنند. اینجور امام زنده است

چه شد که پس از تلاش امپراتوری خبری صهیونیسم در چند روز قبل از این حادثه و بعد از این حادثه امپراتوری خبری صهیونیسم در همه دنیا سعی کردند نام سردار بزرگوار عزیز ما را متهم کنند به تروریست! خود رئیس جمهور آمریکا، گفت وزیر خارجه اش گفت، دستگاه های خبری صهیونیستی در همه دنیا تکرار کردند تروریست تروریست، خدای متعال صفحه را درست به عکس آنچه که آنها می خواستند ترتیب داد. نه فقط در اینجا در ایران، در کشورهای مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم صهیونیست و آمریکا را آتش زدند.

خود این شهادت بزرگ هم، این که حالا مربوط به تشییع بود. خود این شهادت هم یکی از آیات قدرت الهی است. رسوایی دولت آمریکا، دولت بی آبروی آمریکا، رسوایی این دولت را رقم زد. اینها کسی را که سرشناس ترین و قوی ترین فرمانده مبارزه با تروریسم بود، شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه قوی ترین فرمانده مبارزه با تروریست در این منطقه است، به همین عنوان هم شناخته شده است، کدام فرمانده دیگر قدرت داشت، میتوانست کارهایی را که او انجام داد انجام بدهد؟

به یک منطقه ای که در محاصره ۳۶۰ درجه ای دشمن است، شهید سلیمانی با بالگرد وارد این منطقه میشود در محاصره کامل دشمن، جوانهای خوبی در آن منطقه هستند که دست تنهایند فرماندهی ندارند، چشمشان که به حاج قاسم سلیمانی می‌افتد جان پیدا می کنند، روحیه پیدا میکنند انگیزه پیدا میکنند و دشمن را متواری و فراری میکنند، کی میتواند این کارها را انجام بدهد؟ فرمانده ضد تروریست در کل منطقه. قوی ترین و سرشناس ترین فرمانده، این را ترور کردند. در میدان روبروی جنگ با او مواجه نشدند. او را دزدانه و بزدلانه به صورت ترور، دولت آمریکا او را ترور کرد، خودشان هم اعتراف کردند این مایه روسیاهی آمریکا شد.

در این منطقه تا قبل از این حادثه اینجور کارها، مخصوص رژیم صهیونیستی بود که افراد را ترور کند. رهبر حماس را ترور کردند و گفتند که ما ترور کردیم. رهبر جهاد را ترور کردند و گفتند ما ترور کردیم. ترور میکردند و میگفتند ما کردیم. آمریکاییها آدم خیلی کشتند، در عراق در افغانستان در جاهای دیگر هر چه توانستند آدم کشتند منتها اعتراف نمیکردند که ترور کردیم. اینجا اعتراف کردند که ترور کردیم. رئیس جمهور آمریکا به زبان خودش، خدای متعال میزند پشت گردن افراد که خودشان اعتراف کنند. اعتراف کردند که ما تروریست هستیم. گفتند ما ترور کردیم. رسوایی از این بالاتر چه میشود؟‌

این سه کشور اروپایی که تهدید به شورای امنیت می کنند، این ها همان هایی هستند که تا توانستند به صدام کمک کردند، از اول هم گفتم بعد از خروج آمریکا از برجام، این ها کاری نخواهند کرد. سه کشور اروپایی پادو آمریکا هستند، این دولت های حقیر در انتظار به زانو درآمدن ایران هستند، آمریکا که بزرگ و ارباب شما بود نتوانست.

از مذاکره ابایی نداریم اما نه با آمریکا،نه از موضع ضعف.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مصلی آیت الله خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی