Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین گزارش منتشره از وضعیت ابزارهای پرداخت نشان می‌دهد که تا پایان آبان ماه بالغ بر ۶۸ هزار و ۵۷۰ دستگاه پایانه شعب ( کارتخوان شعبه‌ای) فعال بوده که نسبت به خرداد ماه امسال کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جدیدترین گزارش بانک مرکزی در وضعیت کارتخوان شعبه‌ای (کارتخوان‌های بانکی مورد استفاده در شعب) نشان از فعالیت بالغ بر ۶۸ هزار و ۵۷۰ دستگاه پایانه شعبه در سطح کشور تا پایان آبان ماه ۹۸ در شبکه بانکی دارد که این آمار نسبت به پایان خرداد ماه امسال علی رغم ثبات نسبی در تراکنش‌ها و استفاده گسترده شهروندان برای انجام سریع امور در شعب بالغ بر ۲ هزار و ۵۶۳ دستگاه کاهش داشته و بیشترین آن مربوط به استان تهران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای منتشر شده، بانک ملی ایران با ۱۴ هزار و ۲۸۲ دستگاه پایانه شعب و در ادامه بانک‌های کشاورزی و صادرات در رتبه اول تا سوم قرار دارند؛ گفتنی است، بانک ملی ایران نیز نسبت به خرداد ماه در تعداد دستگاه روندی نزولی داشته و تعداد دستگاه‌های این بانک ۷۷۷ دستگاه کاهش پیدا کرده اما همچنان صاحب بیشترین تعداد دستگاه کارتخوان شعبه‌ای در سیستم بانکی است.

استان تهران: آمار منتشر شده از وضعیت کارتخوان‌های شعب در استان تهران حاکی از آن است که در سطح استان تهران بالغ بر ۱۲ هزار و ۱۹۳ دسنگاه کارتخوان شعبه‌ای توسط شبکه بانکی به صورت فعال پشتیبانی می‌شود که از این میان بیشترین سهم  از تعداد این ابزار پرداخت در تهران مربوط به بانک‌های ملی ایران، صادرات و ملت اختصاص دارد؛ دستگاه‌های فعال تا پایان آبان ماه در تهران نسبت به خرداد ماه سال جاری ۲ هزار و ۴۹۰ پایانه کاهش داشته که نشان از بازنگری گسترده عمده بانک‌ها در سیاست پشتیبانی دستگاه‌های متعدد در شعب استان تهران دارد.

سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود ۵۶ هزار و و ۲۷۷ هزار دستگاه کارتخوان شعبه وجود دارد که  بانک ملی با حدود ۱۲ هزار دستگاه پایانه شعبه بیشترین سهم از این ابزار پرداخت در شهرستان‌ها را دارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی فهما دستگاه کارتخوان کارتخوان دستگاه های کارتخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی بعد از واگذاری رسمی باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی متشکل از شش بانک غیردولتی، جزئیات بیشتری از نحوه اداره این باشگاه توسط مالکان جدید اعلام می‌شود و در تازه‌ترین خبر، مهدی احمدی نحوه تشکیل هیئت مدیره قرمزها را شرح داده است.

مدیرعامل بانک شهر اظهار داشت: با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد ۳ سیت در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

وی افزود: یک سیت در اختیار یکی از بانک های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیات مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین شود که حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت سیدی که مدیرعامل را تعیین می کند به وجود بیاید.

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی