Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین جشنواره عکس خبری مطبوعاتی دوربین نت با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آیین اختتامیه این جشنواره که در شهر اصفهان برگزار شد، از مهدی جانی پور، عکاس پیشکسوت و با سابقه دفاع مقدس و خبری اصفهان برای سال‌ها فعالیت هنری با حضور دیگر پیشکسوتان عکاسی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان رافتی، مدیر برگزاری این جشنواره با تشکر از مسولان شهری اصفهان گفت: برای نخستین بار است که جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین.نت خارج از تهران و در شهر اصفهان برگزار می‌شود. در این رویداد نمایشگاه عکس های برتر سال با ۱۲۵ فریم عکس و ۱۳ مجموعه عکس، چندین تور عکاسی و کارگاه و پنل عکاسی با حمایت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، آژانس عکس تهران، نورنگار در سالن سوره و مکان‌های تاریخی اصفهان برگزار شد.

دبیر چهاردهمین جشنواره عکس خبری مطبوعاتی دوربین نت در رابطه با اهدای جوایز این دوره از جشنواره دوربین نت خاطر نشان کرد: نامزدهای دریافت نشان سال دوربین نت در بخش‌های آیین و مذهب، اقصادی، سیاسی، ورزشی، فیلم داستانی ، فیلم مستند و عکاس سال انتخاب شده‌اند.

در ادامه مهدی زرگر مدیر برگزاری چهاردهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین نت در اصفهان گفت: در چهاردهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین نت برخی از افراد برای نخستین بار قدم به نصف جهان می‌گذاشتند که این امر بسیار قابل توجه است. شرکت کنندگان چهاردهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین نت در استان‌های خاصی از کشور خلاصه نشده‌اند و در این نمایشگاه از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه ایران داوطلب برای حضور داشته‌ایم.

برندگان نشان طلایی سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین.نت در بخش عکس به شرح زیر است:

- عکس برتر سال
بانو صادق منش

- بخش اقتصادی
نفر سوم : محمدرضا بهمرام
نفر دوم : سیدجمال مرتضوی
نفر اول : جمشید فرجوند فردا

- بخش مجموعه مستنداجتماعی
نفر سوم : پویا بیات
نفر دوم : صادق سوری
نفر اول : سلمان سام دلیری

- بخش حادثه سیل
نفر سوم : پژمان مولایی
نفر دوم : نسترن دادجو
نفر اول : امیرعلی رزاقی

- بخش تک عکس اجتماعی

شایسته تقدیر : علی فرجیان
نفر سوم : احمد بلباسی
نفر دوم : بانو صادق منش
نفر اول : بانو صادق منش

- بخش سیاسی
نفر سوم : علی معرف
نفر دوم : مهدی نصیری
نفر اول : مرتضی جابریان

- بخش ورزشی
شایسته نقدیر : کیوان جعفری
نفر سوم : احسان جزینی
نفر دوم : مرضیه سلیمانی
نفر اول : مونا صیافی‌زاده

- بخش آیین و مذهب
شایسته تقدیر : مهدی سعیدی راد
نفر سوم : رامین احمدی نیک
نفر دوم : امیر عنایتی
نفر اول : سعید قاسمی

بخش اردوی عکاسی اصفهان
نفر پنجم : علی‌اصغر یوسفی با ۵۸ رای
نفر چهارم : امیر عنایتی با ۵۹ رای
نفر سوم : مینا نوعی با ۶۰ رای
نفر سوم : محمدمهدی ورال با ۶۰ رای
نفر دوم : علی شهسواری با ۶۱ رای
نفر اول : فرشته اصلاحی با ۶۶ رای

- بخش فیلم مستند
شایسته تقدیر؛ سولماز صدقی برای فیلم یغمای کودکی
مقام نخست؛ مجتبی محمدی برای فیلم خاطرات یک بالکن

- بخش فیلم داستانی
شایسته تقدیر؛ شهریار مرادی برای فیلم به هیچ کس نگو کجایی
مقام نخست؛ داوود عباسی برای فیلم اتاق آبی

وحید سالمی، مرتضی فرج آبادی، ساتیار امامی به دبیری محمد نوروزی داوری بخش عکس، امیر رضا نوری پرتو، میترا مهتریان، کتایون جهانگیری به دبیری احمدرضا حجارزاده داوری بخش فیلم، پژمان نظرزاده آبکنار، رضا امینی، مهدی زرگر داوری بخش اردوی عکاسی اصفهان را برعهده داشتند.

احسان رأفتی داریان؛ رییس برگزاری، محمد نوروزی؛ دبیر بخش عکس، احمد حجارزاده؛ دبیر بخش فیلم، امیر نریمانی؛ دبیر بخش مالتی مدیا، سعید عرب زاده؛ دبیر بخش شهرستان، رضا جلالی؛ دبیر بخش تورها، رامین کاکاوند؛ مشاور حقوقی جشنواره، محمود خستو؛ مدیر تبلیغات و گرافیک چهاردهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین.نت بودند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دوربین نت اختتامیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است

نشست خبری سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری، این دوره از نمایشگاه کتاب امروز (یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت) در مصلی امام خمینی(ره) تهران درحال برگزاری است.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در سخنانی اظهار کرد: سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت در مصلی تهران ادامه خواهد داشت.

او افزود: نمایشگاه کتاب بزرگترین اجتماعی مردمی، حول محور دانش ، آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد که با همت نهادهای مختلف برگزار می‌شود. امیدواریم این رویداد با حضور مشتاقانه ناشران خودمان در دو بخش مجازی و حضوری، به نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی، پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل شود.

احمدوند با بیان اینکه نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای را در تقویم خانواده‌های ایرانی دارد، گفت: از خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه دعوت می‌کنم تا از برنامه‌های متعدد فرهنگی که در بخش‌های مختلف برگزاری می‌شود، استفاده کنند. امیدوارم میزبان شایسته برای فعالیت‌های فرهنگی ناشران ارجمند و مردمان عزیز باشیم.

رئیس نمایشگاه کتاب با بیان اینکه تلاش شده ضعف‌های مختلف نمایشگاه کاهش پیدا کند و ضعف‌ها را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح رضایت‌مندی مردم از نمایشگاه در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن، پیش از آغاز نمایشگاه نقشه کامل بخش‌های نمایشگاه تا فردا در دسترس رسانه‌ها قرار گیرد تا به اطلاع مردم برسد. این اتفاق برای نخستین بار پیش از شروع نمایشگاه کتاب، مردم و رسانه‌ها از جزئیات جانمایی ناشران پیش از نمایشگاه مطلع خواهد کرد.
 
او سپس با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی نیز گفت: برنامه‌های ویژه برای غزه و فلسطین در زمان برپایی نمایشگاه خواهیم داشت و نماسازی برای پاسداشت و مجاهدت‌های مردم غزه تدارک دیده شده، همچنین به دلیل همزمانی دهه کرامت و جایگاه زنان و دختران، برنامه‌هایی در نظر داریم. 

احمدوند با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب گفت: امیدوارم با همکاری شرکت پست، پاسخ‌دهی مناسب به درخواست و سفارش مردم با شرایط مطلوب‌تری صورت بگیرد. حضور کتابفروشان در بخش مجازی کتاب با رفع نواقصی که سال گذشته داشت، ادامه خواهد داشت.

او با پیش‌بینی حضور گسترده مردم، درخواست کرد: مردم حضور خود را در تایم روزانه برگزاری نمایشگاه، در ساعت‌های مختلفی تقسیم کنند تا با تراکم جمعیت کمتری مواجه شویم.  

احمدوند درباره برنامه‌های بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه حاضر خواهند بود که قریب ۵۰ هزار عنوان عرضه خواهد شد، پیش‌بینی می‌کنیم از لحاظ حجم بار دریافتی امسال افزایش داشته باشیم و حدود ۷۰ تن مرسوله خارجی داشته باشیم. امسال روزهای ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت در بخش خارجی، رویدادی درباره نشر ایران خواهیم داشت و این رویداد براساس نیاز معرفی بیشتر، نشر ایران به ناشران خارجی به ویژه ناشران و کارگزاران منطقه‌ای پیش‌بینی شده است. امیدواریم این اتفاق، شروع ارتباط ناشران با جامعه جهانی نشر باشد.

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب هم با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از دوره گذشته نمایشگاه کتاب، گفت: امیدوارم این اتفاق به فرایند کار جدیدی تبدل شود. آنچه در دوره گذشته و این دوره تجربه می‌شود، نمایشگاهی به وسعت مرزهای کشورهای ایران عزیز است و تلاش می‌شود اتفاقاتی که در محل گردهمایی [مصلی] رخ می‌دهد، در سراسر کشور فراهم شود که بخشی از اتفاق، بخش مجازی است و بخش دیگر مرهون رسانه‌ها است.

او با تشکر از ۷۰ دستگاه و نهاد دخیل در برگزاری نمایشگاه، اظهار کرد: همه ناشران در بخش مسقف جانمایی شده‌اند و دیگر سازه موقتی نداریم. همچنین عمده کارگاه‌های ساخت و ساز که محل عبور مرور بود، جمع‌آوری و محیط بهسازی شده است. 

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به افزایش ۵ هزارتایی پارکینگ‌ها، گفت: با این حال از عموم مردم درخواست می‌کنیم، برای بازدید از نمایشگاه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ شهرداری وعده کرده سرفاصله قطارها را کوتاهتر کند. سه درب جدید به مصلی اضافه شده است؛ دو در برای ورود نفرات و یک در برای ورود خودرویی در نظر گرفتیم. در واقع از سه جهت خیابان قنبرزاده، خیابان شهید بهشتی و اتوبان مدرس، ورودی نفررو و خودروی داریم.

رمضانی با توضیحی درباره شعار نمایشگاه به موضوع گردشگری ادبی اشاره کرد که در این دوره مورد توجه بوده است.  

او درباره میزان یارانه اختصاص یافته به دانشجویان و طلاب و استادان دانشگاه نیز گفت: دانشجویان ۷۰۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند که ۴۰ درصد را وزارت ارشاد و حامیان مالی پرداخت می‌کنندو و ۶۰ درصد دیگر را دانشجویان. میزان یارانه استادان نیز ۸۰۰ تومان است که ۵۰ درصد توسط وزارت ارشاد و حامیان و مابقی توسط خودشان پرداخت می‌شود. یارانه در بخش مجازی قابل استفاده است تا مردم بدون دغدغه و  احساس محرومیت، این دغدغه را نداشته باشند که نمی‌توانند مسافتی را طی کنند.

او سپس درباره حضور و ثبت‌نام خبرنگاران، شهروند خبرنگار و حضور خبرنگار خارجی توضیحاتی داد. 

در ادامه سخنگوی نمایشگاه کتاب یادآور شد: ۱۰۰ پاسخگو در مرکز پاسخگویی نمایشگاه  یا شماره  ۹۱۰۰۹۸۹۸، درباره نمایشگاه فیزیکی در مصلای و نمایشگاه مجازی اطلاع‌رسانی می‌کنند.
 او سپس درباره فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب، مشاوره‌های کتاب که در شبستان و بخش کودک مستقرند، همچنین بزرگداشت فردوسی در تقویم زمانی خود، غرقه جوایز ادبی توضیحاتی داد.

به گفته علی رمضانی حضور ۲۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است و ۲۵۰ ناشر نیز در مراحل قطعی شدن هستند که اگر حضورشان امکان پذیر نبود به بخش مجازی اضافه خواهند شد.

این خبر در حال بروز رسانی است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت