Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسارت ۸۵۰ میلیارد تومانی به راه‌های ارتباطی روستاهای سیل زده، افزایش ۶۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار بورس تهران طی یک روز، تغییرات قیمت سکه در ۸ ماهه سال ۹۸ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۲۷ دی ماه شبستان به شرح زیر است:

خسارت ۸۵۰ میلیارد تومانی به راه‌های ارتباطی روستاهای سیل زده

محمد اسلامی شب گذشته (پنجشنبه ۲۶ دی) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دققیه شبکه خبر سیما درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده اخیر در کور به ارائه توضیحاتی پرداخت و از تخریب راه ارتباطی ۸۷۵ روستا در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: برآورد‌های اولیه حاکی از خسارت ۸۵۰ میلیارد تومانی به راه‌های ارتباطی در این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیش از ۱۳۰ دهانه پل یا آبرو نیز دچار خسارت شده اند که با تلاش ماموران راهداری هم اکنون فقط راه ارتباطی ۳۰ روستا برقرار نشده است.

 

وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تا شنبه (28 دی) راه‌های این روستاها هم ترمیم و ارتباط اهالی با دیگر مناطق برقرار شود، درباره تصمیم دولت برای پرداخت مساعده به مناطق سیل زده گفت: پس از دریافت این مبلغ به سرعت نسبت به ترمیم و بازسازی راه‌ها و پل‌های ارتباطی این مناطق اقدام می کنیم.

 

در بخش دیگری از این برنامه مرتضی سلیمی، رئیس سامان امداد و نجات درباره  آخرین وضعیت استان های سیل زده کشور گفت: با فروکش کردن سیلاب در مناطق سیل زده، وضعیت در حالت پایدار قرار دارد.

 

افزایش ۶۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار بورس تهران طی یک روز

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی نوشت: در میان ۳۲۲ شرکت بورسی، ارزش بازار تعداد ۳۰۷ شرکت طی روز بیست و سوم دی‌ماه، افزایش و ارزش بازار تعداد ۱۱ شرکت کاهش یافت و ارزش بازار چهار شرکت دیگر نیز تغییری نکرد.

از ۳۰۷ شرکتی که با افزایش ارزش بازار مواجه شدند، تعداد ۸۸ شرکت، از افزایش ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برخوردار شدند و در بین آنها ۱۳ شرکت افزایش ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومانی را طی یک روز تجربه کردند.

براساس این گزارش، بیشترین افزایش ارزش بازار متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود که ارزش آن فقط در روز بیست و سوم دی ماه حدود ۸.۸ هزار میلیارد تومان افزایش داشت و بعد از آن شرکت پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت که افزایش ۴.۳ هزار میلیارد تومانی را در ارزش بازار خود تجربه کرد.

از حیث نرخ رشد ارزش بازار، بیشترین نرخ رشد طی روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مقایسه با روز قبل از آن متعلق به شرکت ماشین سازی اراک با رقم ۲۵.۷ درصد، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱.۸ درصد و بیسکوییت گرجی با ۱۱.۲ درصد رشد است.

براساس این گزارش بانک ملت تنها بانک بورسی کشور بود که در بین ۱۰ شرکت نخست این فهرست قرار دارد و ارزش بازار آن در روز بیست و سوم دی‌ماه با یک هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان افزایش نسبت به روز قبل از آن به ۳۰.۱۹۰ میلیارد تومان رسید.

 

تغییرات قیمت سکه در ۸ ماهه سال ۹۸

براساس آمار بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران در آبان ماه سال جاری ۳ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۰۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یاد شده به ترتیب ۳ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان و ۴ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در آبان ماه ١٣٩٨ در بازار آزاد شهر تهران ۴ میلیون و ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یاد شده به ترتیب ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان و ۴ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان بوده است.

متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در هشت ماه اول سال ١٣٩٨ در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان و با طرح جدید ۴ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۳۰۰ تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال ١٣٩٧ به ترتیب ۳۹ درصد و ۳۴.۲ درصد افزایش یافته است.

متوسط قیمت سکه طرح جدید در مهر ماه ۴ میلیون و ۹ هزار و ۶۰۰ تومان، شهریور ماه ۴ میلیون و ۹۴ هزار و ۹۰۰ تومان، مرداد ماه ۴ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۰۰ تومان، تیرماه ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۱۰۰ تومان، خرداد ماه ۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان، اردیبهشت ماه ۵ میلیون و ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و در فروردین ماه ۴ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

 

کنترل تورم و ثبات رشد اقتصادی با عملیات بازار باز

عبدالناصر همتی امروز (جمعه 27 دی) و در یادداشتی در صفحه شخصی خود در نوشت: روز گذشته ، ۲۹ دیماه ۹۸، همزمان با پنجاه ونهمین مجمع عمومی بانک مرکزی، سامانه معاملاتی «عملیات بازار باز » رونمائی و بر اساس وعده‌ای کهدرابتدای حضورم در بانک مرکزی داده بودم، بحول قوه الهی، سازوکار جدید سیاستگذاری پولی رسما رونمائی شد.

 

رییس کل بانک مرکزی نوشت: عملیات بازار باز بنا به تعریف متداول آن ، خرید و فروش اوراق قرضه یا بدهی دولت و بویژه اوراق بدهی کوتاه مدت از قبیلاسناد خزانه با بانکها و مؤسسات اعتباری است.

 

رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: به طور معمول، امروزه بانک های مرکزی عملیات بازار باز یا خرید و فروش اوراق را برای دستیابیبه اهداف اقتصاد کلان خود، یعنی کنترل تورم و ثبات رشد اقتصادی انجام می‌دهند و برای آنکه قادر باشند نرخ تورم و سطح تولید را درجهت مطلوب و مورد نظر خود تحت تاثیر قرار دهند، احتیاج به یک واسط یا هدف میانی دارند که امکان کنترل قابل توجه آن را داشتهباشند. متغیری که امروزه بانک های مرکزی به عنوان واسطه و هدف میانی برای دستیابی به تورم و تولید مطلوب از آن استفاده میکنند، نرخ سود بازار بین بانکی است.

 

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز، از این پس و به تدریج با خرید وفروش اوراق اسلامی منتشرهاز طرف خزانه دولت، این ابزار مهم سیاستگذاری پولی را بکار خواهد گرفت.

 

۵ محدودیت معاملات گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن بانک های مسکن و ملی

ناظر بازار فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته «چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۹۸» با صدور یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد: با توجه به مصوبه ۲۸ مهر ماه ۹۴ شورای پول و اعتبار، موارد ذیل در خصوص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن اعمال می‌شود.

بر اساس این گزارش، محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در تمامی نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت ۴ ماه است و محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط چهار ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس باقی مانده، اعمال نمی‌شود. به همین دلیل در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی «تسه ۹۶۱۱ و تسه ۹۶۱۲، تسه ۹۷۰۱ و تسه ۹۷۰۲» مشمول محدودیت مذکور نیست.

همچنین در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۱۶۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است و متقاضیان خرید باید محدودیت های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند و تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز می‌تواند منجر به ابطال تمامی معاملات و حذف سفارش‌های ثبت شده و ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات شود.

افزون بر این، اعتبار تمامی اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس است. متقاضیان برای اطلاع از سایر جزئیات می‌توانند به اطلاعیه‌های این شرکت مندرج در سایت رسمی فرابورس به نشانی www.ifb.ir مراجعه کنند.

 

فعالیت ۶۸ هزار و ۵۷۰ دستگاه کارتخوان شعبه‌ای در شبکه بانکی

جدیدترین گزارش بانک مرکزی در وضعیت کارتخوان شعبه‌ای (کارتخوان‌های بانکی مورد استفاده در شعب) نشان از فعالیت بالغ بر ۶۸ هزار و ۵۷۰ دستگاه پایانه شعبه در سطح کشور تا پایان آبان ماه ۹۸ در شبکه بانکی دارد که این آمار نسبت به پایان خرداد ماه امسال علی رغم ثبات نسبی در تراکنش‌ها و استفاده گسترده شهروندان برای انجام سریع امور در شعب بالغ بر ۲ هزار و ۵۶۳ دستگاه کاهش داشته و بیشترین آن مربوط به استان تهران بوده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، بانک ملی ایران با ۱۴ هزار و ۲۸۲ دستگاه پایانه شعب و در ادامه بانک‌های کشاورزی و صادرات در رتبه اول تا سوم قرار دارند؛ گفتنی است، بانک ملی ایران نیز نسبت به خرداد ماه در تعداد دستگاه روندی نزولی داشته و تعداد دستگاه‌های این بانک ۷۷۷ دستگاه کاهش پیدا کرده اما همچنان صاحب بیشترین تعداد دستگاه کارتخوان شعبه‌ای در سیستم بانکی است.

استان تهران: آمار منتشر شده از وضعیت کارتخوان‌های شعب در استان تهران حاکی از آن است که در سطح استان تهران بالغ بر ۱۲ هزار و ۱۹۳ دسنگاه کارتخوان شعبه‌ای توسط شبکه بانکی به صورت فعال پشتیبانی می‌شود که از این میان بیشترین سهم  از تعداد این ابزار پرداخت در تهران مربوط به بانک‌های ملی ایران، صادرات و ملت اختصاص دارد؛ دستگاه‌های فعال تا پایان آبان ماه در تهران نسبت به خرداد ماه سال جاری ۲ هزار و ۴۹۰ پایانه کاهش داشته که نشان از بازنگری گسترده عمده بانک‌ها در سیاست پشتیبانی دستگاه‌های متعدد در شعب استان تهران دارد.

سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود ۵۶ هزار و و ۲۷۷ هزار دستگاه کارتخوان شعبه وجود دارد که  بانک ملی با حدود ۱۲ هزار دستگاه پایانه شعبه بیشترین سهم از این ابزار پرداخت در شهرستان‌ها را دارد./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903084

دیگر خبرها

  • افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد