Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز در مورد ابعاد سیلی سخت ایران به آمریکا گفت: بزرگی و عظمت سیلی سپاه و فرزندان دلاور سپاهی به آمریکا نباید تحت شعاع این جریانات اخیر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، در این خصوص اظهار کرد: این عملیات بزرگ، ویژگی‌هایی داشت که به رخ کشیدن قدرت اطلاعاتی و شلیک غافلگیرانه و کوبنده، حمله جنگالی سپاه و از کار افتادن سیستم الکترونیکی سامانه‌های آمریکایی از جمله آن بود و استفاده از کلاهک‌های جدید برای موشک فاتح ۳۱۳ که دقت اصابت به مرکز راداری و فرماندهی را بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سپاه عملا نشان داد که استفاده از موشک های جدیدتر هم ممکن بود اما در پاسخ فعلی نیازی به استفاده از آنان ندید؛ همچنین آمادگی سامانه های آفندی برای مراحل بعدی پاسخ در صورت هر اقدام از سوی آمریکا دیگر نکات مورد توجه در حمله موشکی سماه به پایگاه عین الاسد بود به نحوی که آمریکا دریافت هرگونه پاسخ با پاسخ شدیتر مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حادثه تلخ هواپیمای مسافربری قلب تمامی ایرانیان را به درد آورد و شیرینی سیلی سخت بر دشمن را مقداری تلخ کرد، البته پذیرش خطا و اعتراف به خطا بدون فرافکنی، عذرخواهی از مردم و آمادگی برای هرگونه تنبیه، توضیح صادقانه ماجرا براساس اسناد و تحقیقاتی که تا آن لحظه انجام شده بود و همچنین اطلاع رسانی شفاف و تلاش برای رفع نقایص موجود برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی از جمله نکات مورد توجه در این رابطه بود.

امام جمعه تبریز افزود: البته یک سری احتمالات نیز در این رابطه مطرح می‌شود که چرا خطای انسانی رخ داده و احتمالاتی مبنی بر هک شدن سامانه الکترونیک پدافندی و... ارایه می‌شود که بعد از بررسی کامل جعبه سیاه روشن می‌شود؛ اما آنچه که در این رابطه اهمیت دارد سخنان شجاعانه و صادقانه دو سردار سپاه "سردار سلامی و سردار حاجی زاده" است.

وی با تاکید بر این‌که در روی دیگر این ماجرا فرصت طلبی فتنه گران قابل توجه است، گفت: تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی که رفراندومی ملی برای گفتمان مقاومت بود، باعث شد خشم آمریکا و صهیونیست‌ها بیشتر شده و تعدادی فرصت طلب به میان دانشجویان و مردمی که در سوگ شهدای هواپیما تجمع کرده بودند، وارد شده و دزدانه و غافلگیرانه سوءاستفاده کنند و این تجمع عاطفی را به سمت ماجرجویی‌های سیاسی و یارگیری خشونت خیابانی سوق دهند.

وی در این خصوص ادامه داد: اما بخش دیگر ماجرا نیز سناریوی حادثه سازی کور در این ایام و راه اندازی موج استعفا و انصراف برخی سینماگران بود و حرکاتی چون "شرکت نکردن در جشنواره فجر، فراخوان تجمعات غیرقانونی و انصراف از همکاری با صدا و سیما" را شروع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: اما بخش دیگر ماجرا نیز شعله ور سازی آتش انتقام از نیروی سرافزار سپاه و به ویژه سردار سرافراز حاجی زاده عزیز بود که سه نکته و نگرانی در این رابطه مطرح است و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند دستور بررسی صریح ماجرا داده شد و نقش آمریکای جهانخوار و پلید را به عنوان مسبب اصلی این حوادث نباید فراموش کنیم. سردار حاجی زاده همان سرداری بود که به خاطر حمله موشکی به پایگاه آمریکایی از وی تشکر می کردیم و زحمات بسیاری را بصورت شبانه روزی کشیده‌اند؛ ان شاءالله با بررسی دقیق حقایق بیشتری روشن خواهد شد.

وی تشریح کرد: امروز بعد از نماز جمعه، مردم ولایتمدار سراسر کشور(به جز تهران) برای قدرانی از اقتدار نیروهای مسلح و سپاه قهرمان و همچنین محکوم کردن کسانی که می‌خواهند به بهانه‌های مختلف سپاه را تضعیف کنند، راهپیمایی پرشوری انجام خواهند داد.

وی در ادامه  به شاخص های کاندیدای اصلح و نماینده اصلح و تراز انقلاب اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق و آداب اسلامی در مباحث، التزام به حفط شئون نمایندگی، حریص نبودن برای تصدی سمت نمایندگی، رعایت اخلاق تبلیغاتی و تقوای انتخاباتی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در وصف شهید نواب صفوی، اظهار کرد: شهادت او غوغایی در دل جوانان ایجاد کرد.

وی در ادامه به روز غزه نیز اشاره کرد و گفت: غزه اهمیت بسیاری دارد و باریکه غزه به دلایل مختلف در معادله درگیری با رژیم صهیونیستی دارای اهمیت فراوان است، چراکه غزه یکی از اردوگاه های بزرگ آوارگان فلسطینی و به نوعی خاستگاه مقامت علیه صهیونیست‌ها بوده و یک جامعه خلاق و مبتکر در عرصه مقاومت ضدصهیونیستی است.

وی خاطر نشان کرد: البته در رابطه با غزه و فلسطین نقش سردار سلیمانی نباید فراموش شود چراکه نقش بسیاری داشت و راه حل های تاکتیکی ایشان برای حل مسایل و مشکلات فلسطین و امیدآفرینی در گروه‌های مقاومت و همگرایی آنان بسیار موثر بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران نیروهای مسلح را بازوهای پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری تعبیری زیبایی هفته گذشته از نیروهای مسلح انجام دادند که فرمودند اینها مایه عزت دین هستند، اگر اینها نبودند با داعش نمی‌جنگیند و اگر حاج قاسم نبود و با داعشی ها نمی‌جنگید باید با آنها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اینکه با امنیت زندگی می‌کنیم آموزش و پرورش دانشگاه و حوزه، کشاورزی، صنعت با آرامش اداره می‌شود در سایه خدمات این عزیزان است.

آیت الله خاتمی مساله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و بیان کرد: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیروهای مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیروهای مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌های که امیرالمونین توصیه کرده را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: درباره عبدالعظیم تعبیری دیدم که نوشته بود او را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساند و ثواب زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آنها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید. آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است. به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و بایدهای آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید. فرمایشات آقا وضع و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در ماجرای غزه شاهد جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها و اقتدار جبهه مقاومت بودیم، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخواسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد. استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند