Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:39:48 GMT

امروز عرصه جهادی و ایمانی برای جوانان مهیا است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۹۸۷۹

امروز عرصه جهادی و ایمانی برای جوانان مهیا است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری خطاب به جوانان، گفت: امروز عرصه جهادی و ایمانی برای شما مهیا است و به برکت این جهاد، دنیای اسلام و غیر اسلام دلبسته حقیقت می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد، امروز ۲۷ دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه آیات شریفه سوره مبارکه اعراف حاوی درس‌های انقلابی است که به انقلاب اسلامی ما شبیه است، اظهار کرد: درس نخست این است که ناصحان و خیرخواهان واقعی شناخته شوند، کسانی که خود را وقف انقلاب و مردم کردند را در میدان نگه داریم و میان ما با آن‌ها فاصله نیفتد، یعنی صادقان در حاشیه قرار نگیرند بلکه نقش‌آفرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درس دوم این آیات پرهیز از معرفی حق‌محورها به عنوان افراد عقب‌مانده است، چرا که برخی افراد حق‌مداران را افرادی معرفی می‌کنند که با نظامی‌گری، سختگیری، بگیر و ببند و ... صفوف جامعه را از هم جدا می‌کنند و قصد دارند حق‌مداران را در حاشیه قرار دهند، مبادا حق‌مدارها به تعبیر این آیات، «سفیه» معرفی شوند، چرا که حق‌محورها با جلوگیری از ولنگاری، راه‌های ارتباط با دشمن را سد می‌کنند و به دشمن امتیاز نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه درس بعدی را که می‌توان از آیات مذکور گرفت یادآوری کرد و گفت: باید مراقب باشیم و تحت تأثیر افرادی که می‌گویند زندگی را با اشک و گریه و غم تلخ نکنید، قرار نگیریم، چرا که نجات در سایه انذار است و انبیا نیز منذران بودند و مردم را نسبت به حقایق می‌ترساندند تا مردم آگاه شوند لذا گریه بر مصائب اعم از مصائب اهل بیت(ع) یا مصائب مظلومان و ... سبب انذار است حال آنکه برخی می‌خواهند آن‌را با لهو و لعب جایگزین کنند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: در درس دیگری از این آیات داریم که مبادا نعمات به نقمات تبدیل شوند چرا که خداوند نعمات فراوانی اعم از انبیا، ادیان، ائمه هدی(ع)، انقلاب اسلامی و رهبری عطایمان فرموده است، ارزش‌ها و دین و یوم‌الله‌ها نعمات الهی هستند لذا نعمات خدا را همواره به یاد آورید تا کمرنگ نشوند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه ضرورت شناخت آیه‌های خدا درس دیگر این آیات است، بیان کرد: امروز شهید سلیمانی یکی از آیه‌های پروردگار است که توانست دشمن را خوار و زبون کند، داعش را به نابودی بکشاند، مقاومت را جان و نابودی آمریکا را سرعت ببخشد، حال باید پرسید چرا افرادی به این آیه الهی جسارت می‌کنند، البته ملت اجازه نمی‌دهند به این آیات الهی جسارت شود چرا که انقلاب باید زنده بماند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد تأکید کرد: باید مراقبت شود که شهید سلیمانی مصادره سیاسی نشود، برخی افراد به این آیه الهی جسارت نکنند، نگاه انقلابی او کمرنگ نشود و باید زنده بماند.

حجت‌الاسلام نکونام دستاوردهای انقلاب را یکی دیگر از درس‌های آیات سوره مبارکه اعراف دانست و گفت: معنویت، ایمان، گرایش به ارزش‌ها و خوبی‌ها و زیبایی‌ها که به برکت انقلاب اسلامی زنده شدند، از دستاوردهای انقلاب هستند و باید حفظ شوند چرا که افرادی در پی از بین بردن این دستاوردها و جایگزینی آن‌ها با فساد و مجالس و کنسرت‌های لهو و لعب و فسادانگیز و اختلاط محرم و نامحرم هستند، ارزش‌های دینی در جامعه حاج قاسم و جامعه امام راحل و شهدا و نیز جامعه تحت رهبری مقام معظم رهبری باید زنده باشند.

وی تأکید کرد: زمین به برکت انقلاب اسلامی اصلاح شد لذا نباید اجازه داد فساد را که از در خارج شده است، از پنجره بازگردد و فساد اداری، سیاسی، فرهنگی و به ویژه انتخاباتی در جامعه باب شود.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: متأسفانه در انتخابات بعضاً شاهد قومیت‌گرایی، خرید و فروش، تبلیغات ناسالم، تهمت، غیبت، دروغ و تخریب هستیم لذا باید مراقب باشیم انتخابات خوبی داشته باشیم و کسانی که از صندوق‌ها خارج می‌شوند بتوانند از توانمندی داخلی کشور را بهره‌مند کنند و به بیگانگان امتیاز ندهند، مجلس آینده باید کاربلد، انقلابی، مؤمن، و نه طماع باشد.

وی خطاب به جوانان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی باب جهاد به روی شما باز است و شرکت شما در نماز جمعه یا راهپیمایی دشمن‌شکن امروز نیز جهاد است که به تعبیر امام علی(ع) جهاد بابی از ابواب بهشت است، لذا این حضور شما و هر قدمی که بر می‌دارید گناهان شما آمرزیده می‌شود و باید این فرصت‌ها را قدر بدانید.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امروز عرصه جهادی و ایمانی مهیا است و به برکت این جهاد، دنیای اسلام و غیر اسلام دلبسته حقیقت می‌شود لذا از تهدید اروپایی‌ها نترسید و این مقاومت را ادامه دهید.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به سانحه هواپیمای اوکراینی، بیان کرد: در حالی که باید بررسی‌ها انجام و علت شلیک و سقوط مشخص شود، سپاه آبروی چهل ساله خود را در دست گرفت و به دلیل برخی ملاحظات، مسئولیت این سانحه را بر عهده گرفت تا قائله جمع شود، البته بصیرت مردم جای تحسین دارد و امروز نیز مردم در راهپیمایی پرشور، برای تحسین و حمایت از سپاه پاسداران به خیابان می‌آیند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری نماز جمعه حجت الاسلام نکونام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

کد خبر 849620 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران بسیج سازندگی خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است