Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نماز جمعه این هفته تهران، امروز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مقام معظم رهبری در این خطبه‌ها که شامل دو بخش عقیدتی و سیاسی بود، به بیان نکات مهمی در رابطه با مسائل و تحولات اخیر از جمله ترور سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام موشکی سپاه، حادثه هواپیمای اوکراینی و ادعای آمریکایی‌ها در حمایت از مردم ایران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری نماز جمعه این هفته به امامت رهبر انقلاب و خطبه‌های ایشان بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های بین‌المللی داشت به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از آنها مانند راپتلی، روسیاالیوم، فرانس24، الجزیره، المیادین و المنار به پخش مستقیم آن اقدام کردند.

بازتاب حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با ادعای اینکه این نماز جمعه در زمان بحرانی برای ایران برگزار شد، نوشت رهبر معظم ایران بعد از هشت س ال مجددا امامت نماز جمعه این هفته تهران را برعهده گرفتند.

وبگاه روزنامه کانادایی «گلوب اَند مِیل» گزارش داد: «[آیت‌الله] خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ امامت مراسم نماز جمعه را برعهده داشت و در آن زمان اسرائیل را یک "غده سرطانی" خواند و به تمام کسانی که با آن مقابله کنند وعده حمایت داد. او همچنین درباره هرگونه حمله آمریکا به ایران به بهانه برنامه هسته‌ای هشدار داده و گفت آمریکا خسارتی ده برابر خواهد دید».

 شبکه انگلیسی «بی. بی. سی» نیز به نقل از کارشناسان گزارش داد زمانی که نماز جمعه به امامت رهبر معظم ایران برگزار می‌شود، قرار است پیام مهمی در آن داده شود.

خبرگزاری فرانسه با جلب کردن توجه مخاطبان خود به امامت مقام معظم رهبری بعد از هشت سال در این فریضه دینی، ادعا کرد اوضاع ایران در حال حاضر ملتهب است و ایران با رفتن تا آستانه جنگ با ایالات متحده و سقوط تصادفی هواپیمای اوکراینی، ماه سختی را گذارند.

رویترز در خبری به تصاویر تلویزیونی از حضور گسترده مردم در نماز جمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری اشاره کرد نوشت، تلویزیون ایران صف‌های طولانی مردم و اتوبوس‌هایی که آنها را از نقاط مختلف تهران [به مصلی] می‌رسانند، نشان داد که از صبح برای حضور آمده‌اند.

 وبگاه السومریه نیوز  خطبه‌های امروز رهبر انقلاب پس از گذشت هشت سال از آخرین نماز جمعه ایشان را «سرنوشت‌ساز» توصیف کرد.

بازتاب خطبه‌های نماز جمعه رهبر انقلاب

شبکه الجزیره با پخش بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه، از قول ایشان گزارش کرد که سیلی سپاه پاسداران به آمریکا، سیلی به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود.

وبگاه شبکه «بلومبرگ» به بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه پرداخته و نوشت او «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد.

آسوشیتدپرس نیز با انعکاس لحظه‌به‌لحظه خطبه‌های مقام معظم رهبری، به نقل از ایشان نوشت: «ترامپ، دلقکی است که تظاهر می‌کند حامی ایرانی‌هاست اما به آنها خیانت خواهد کرد... حمله به پایگاه‌های آمریکایی، ضربه‌ای به وجهه آمریکا بود».

این خبرگزاری همچنین افزود که رهبر انقلاب، کشورهای عربی را ضعیف‌تر از آنچه که بتوانند ایرانی‌ها را به زانو دربیاورند، توصیف کردند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، با تأسی از بیانات رهبر انقلاب درباره نیروی قدس سپاه، تیتر «رزمندگان بدون مرز» را برای این نیرو انتخاب کرده و نوشت: «[آیت‌الله] خامنه‌ای گفتند نیروی قدس باید به عنوان یک سازمان انسانی شناخته شود. [آنها] رزمندگان بدون مرز [هستند]».

بخش انگلیسی شبکه «تی.آر.تی» ترکیه نیز گزارش داد رهبر معظم ایران تاکید کردند  آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، یکی از ایام‌الله است.

تی.آر.تی همچنین به نقل از ایشان افزود: «ایران این قدرت را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزن، این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است... حادثه سقوط هواپیما حادثه تلخی بود دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند».

خبرگزاری رویترز نیز به بیانات مقام معظم رهبری درباره توافق هسته‌ای و انتقاد از کشورهای اروپایی توجه کرده و نوشت ایشان اروپایی‌ها را در موضوع برجام غیرقابل اعتماد دانستند.

وبگاه روزنامه «نیویورک‌تایمز»، گزارش داد آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه امروز، آمریکا را « قدرت متکبر زورگوی عالم» توصیف و تاکید کرد که ایران با حمایت خداوند توانست به آمریکا سیلی بزند.

این روزنامه همچنین حضور گسترده تهرانی‌ها در این فریضه دینی را برجسته کرده و نوشت ده‌ها هزار نمازگزار شعار [مرگ بر آمریکا] سر می دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز در جمله‌ای استنباطی به نقل از رهبر انقلاب نوشت حادثه تلخ هواپیمای [اوکراینی] نباید بر شهادت [سردار] سلیمانی سایه بندازد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های خود با اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در این خطبه همگان را سفارش به تقوای الهی و شکر گذاری نعمت‌های خداوند می‌کنند و می فرمایند بر داده‌های ذات مقدس ربوبی شاکر باشید و شکر او را فراوان به جای آورید. بحث توحیدی که در این خطبه مطرح می‌کنم این است که ذات مقدس ربوبی در جایی ارحم الراحمین است و خداوند در جای دیگر هم مجازات می‌کند. انتقام خداوند غیر از انتقام بشر است انتقام خداوند مجازات او است و با انتقام بشر فرق می‌کند. در قرآن ۱۷ بار این واژه به کار رفته است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه "انبیا منطق داشتند و با حساب سخن می‌گفتند"، تاکید کرد: برخی‌ها زیر بار حق نمی‌روند چندین چراغ دارند ولی به بی‌راهه می‌روند.

خاتمی خاطر نشان کرد: در سه آیه، قرآن با تاکید تصریح می‌کند که تحقیقا تردید نکنید که ما به حساب مجرمین می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم. آنچه را که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد کار الهی بود و کاری بود که براساس قرآن صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: کتاب های زیادی درباره اسما خداوند وجود دارد. تخلق به اخلاق خدایی داشته باشید و بکوشید خُلقی را که می‌توانید داشته باشید.

خاتمی بیان کرد: انتقام به جایی که نظام اسلامی از رژیم صهیونیستی گرفت، تنبیه متجاوز بود و عملیات وعده صادق بخشی مربوط به اقدامات آنها در گذشته است که دشمنان پاسخ جنایت خود را دریافت کردند، یک بخشی هم مربوط به آینده است آنچه مربوط به آینده است یعنی اگر دوباره بخواهند غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد.

وی بیان کرد: نظام، نظام قرآنی و اسلامی است و ما قرآنی و اسلامی عمل خواهیم کرد.

خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه تاکید کرد: در همان خطبه ۱۸۸ مولی سفارش می‌کنند همواره به یاد مرگ باشید و غفلت نکنید فکر می‌کنید شما از مرگ غافل شدید، مرگ هم از شما غافل می‌شود! هر کسی باشید و به هر کجا برسید آخرین منزل هستی این است و باید خودمان را باید برای سفر طولانی آماده کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت های هفته گذشته خاطر نشان کرد: در هفته‌های گذشته مناسبت نیروهای مسلح را داشتیم. دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران بود. ۲۲ فروردین روز ارتش و ۲۱ فروردین شهادت سپهبد صیاد شیرازی.

وی نیروهای مسلح را بازوهای پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری تعبیری زیبایی هفته گذشته از نیروهای مسلح انجام دادند که فرمودند اینها مایه عزت دین هستند، اگر اینها نبودند با داعش نمی‌جنگیند و اگر حاج قاسم نبود و با داعشی ها نمی‌جنگید باید با آنها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اینکه با امنیت زندگی می‌کنیم آموزش و پرورش دانشگاه و حوزه ، کشاورزی ، صنعت با آرامش اداره می‌شود در سایه خدمات این عزیزان است.

خاتمی مساله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و بیان کرد: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیروهای مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیروهای مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌های که امیرالمونین توصیه کرده را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: درباره عبدالعظیم تعبیری دیدم که نوشته بود او را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساند و ثواب زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آنها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید.آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است.به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و بایدهای آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید. فرمایشات آقا وضع و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

خاتمی با بیان اینکه در ماجرای غزه شاهد جنایات وحشیانه صهیونیست ها و اقتدار جبهه مقاومت بودیم، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخواسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد.استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899795

دیگر خبرها

  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • نماز جمعه سنندج
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب
  • سروده‌ی افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی