Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:30:51 GMT

مشکل فاضلاب اهواز حل خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۰۲۱۰

مشکل فاضلاب اهواز حل خواهد شد

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با بیان اینکه در اهواز ۲۰ نقطه بحرانی مشخص شده است و نیاز است که در ۱۰۰ نقطه پمپ نصب شود تا آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های پیش‌رو جمع آوری شود، گفت: برخی تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند اما مردم امیدوار باشند که مشکل فاضلاب و پس از آن نیز مشکل آب آشامیدنی حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در نماز جمعه امروز (۲۷ دی) اهواز، اظهار کرد: بر اساس منابع شیعه، دنیا منشا همه خطاها، فشارهای روانی و همه ناتوانی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریشه همه فتنه‌ها دلسپاری به دنیا است. بر اساس روایات عملی در پیشگاه خدا زیان‌بار تر از حب به دنیا، نیست.

وی افزود: کسی که در قلبش حب به دنیا را داشته باشد، سه خصلت را در قلبش به وجود می‌آورد از جمله حزن و اندوه همیشگی، آرزویی که هیچ‌گاه به آن نمی‌رسد و امیدی که هرگز محقق نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، موسوی‌فرد با اشاره به اینکه انسان‌های دنیاپرست معمولا از درون تحلیل می‌روند، گفت: انسان‌ها در عبادت سه نوع هستند؛ عبادتی که از روی خوف از جهنم باشد، عبادتی که برای رسیدن به پاداش و بهشت است و عبادتی از روی اخلاص مانند عبادت امیرالمونین (ع). انسان باید تلاش کند در این جهت رشد کند و عبادت خود را مانند عبادت امیرالمومنین انجام دهد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های همه نیروهای جهادی، دانشگاهیان، بسیجیان و مدیریت بحران استان در جریان سیل و آبگرفتگی اخیر اهواز، بیان کرد: در اهواز ۲۰ نقطه بحرانی مشخص شده است و نیاز است که در ۱۰۰ نقطه پمپ نصب شود تا آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های پیش‌رو و هفته آینده جمع آوری شود. ما به دنبال حل مساله فاضلاب اهواز هستیم اما این مشکل زود حل نمی‌شود، با این حال باید پیگیری کرد. برخی تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند اما مردم امیدوار باشند که مشکل فاضلاب حل خواهد شد و پس از آن نیز مشکل آب آشامیدنی حل خواهد شد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت: این حادثه کام همه مردم ایران را تلخ کرد اما گویا برای طیفی داخلی شادکننده بود و در خیابان‌های تهران به رقص و پایکوبی پرداختند. برخی شعارها نیز علیه شهید سلیمانی بودند؛ این‌ها با این عمل خود به چند میلیون ایرانی جسارت کردند.

وی ادامه داد: همه نیروهای مسلح کشور همواره برابر دشمن ایستاده‌اند ولی ما از سپاه نام می‌بریم، چرا که همه هجمه‌های دشمن همواره علیه سپاه بوده است.

موسوی‌فرد افزود: حضور مردم در تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و ابومهدی نه تنها نشان دهنده احترام به اشخاص، بلکه نشان دهنده احترام به یک مکتب بود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه نیروهای مسلح هر کشور ناموس آن کشور هستند، گفت: سردار حاجی‌زاده اعلام کردند که سقوط هواپیما خطا بوده است درحالی که بسیاری از مسئولین در جهان در حادثه‌های مشابه، هیچ‌گاه علت این نوع حوادث را اعلام نکرده‌اند. ما در شرایط تهاجم بودیم، بنابراین مسئولین خطوط هوایی نباید اجازه پرواز به هیچ هواپیمایی را می‌دانند و به جای پاسخگویی می‌گویند که مسببان این حادثه باید محاکمه شوند. درحالی که سپاه ایثار کرد و تقصیر را گردن خود انداخت.

وی ادامه داد: برخی تلاش کرده‌اند که حادثه هواپیمای اوکراینی را به مساله اول و آخر کشور تبدیل کنند و تحرکات اخیر دشمن را مورد غفلت قرار دهند.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: سفیر دولت انگلیس آشکارا در تظاهرات تهران برای مدیریت حضور داشت؛ تقاضای ما ایرانیان این است که این سفیر از کشور اخراج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان