Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به حادثه اسفبار سانحه هوایی به تسریع روند بررسی‌ها توسط قوه‌ قضائیه و مسئولان امنیت در بررسی سانحه هواپیما تأکید کردند. ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم برگزار شد اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی به‌دلیل ارزش و جایگاه این شهید والامقام هنوز هم سر خط اخبار داخلی و خارجی است زیرا که شهید سپهبد سلیمانی جزو کسانی است که هم در زندگی مفید بود و هم شهادتش خیر و برکت فراوانی برای کشور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشییع با شکوه سردار دل‌ها و شهدای مقاومت در کشور بیان کرد: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش یادآور راه مقاومت است بنابراین برای حفظ این راه نباید این دستاورد مهم فراموش شود.

امام جمعه شهرری همچنین با اشاره به اقدام موشکی سپاه پاسداران در پایگاه آمریکایی عین‌الاسد افزود: ایران نخستین کشوری بود که پس از جنگ جهانی دوم به آمریکا حمله کرد و با موشک‌هایی که به پایگاه اسد شلیک کرد باعث بیداری در کشورهای اسلامی شد.

شاه‌چراغی با اشاره به حادثه اسفبار سانحه هواپیمایی تصریح کرد: در این حادثه تلخ تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم که به خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم اما نباید زود اظهارنظر و قضاوت شود چرا که سبب دامن زدن به شایعات خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی قوه‌ قضائیه و مسئولان امنیت مسئول بررسی سانحه هواپیما هستند لذا باید با اعتماد کامل به تسریع روند بررسی‌ها کمک کنیم.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه جنگ امروزه جنگ سایبری و الکترونیکی است تصریح کرد: احتمالات فراوانی وجود دارد که در سانحه سقوط هواپیما دست دشمن در کار باشد لذا باید بررسی‌ها به صورت دقیق انجام شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه آمریکا مثل مار زخمی در کمین است تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند گفت: وقتی سردار حاجی‌زاده همه مسئولیت‌ها را می‌پذیرند و با کمال صداقت با مردم صحبت می‌کنند، اجازه ندهیم عده‌ای آشوب‌طلب به فکر ایجاد اغتشاش باشند.

وی با تأکید بر مشارکت در انتخابات بیان کرد: شورای نگهبان متشکل از 6 فقیه و 6 حقوقدان است و اعضای هیئت نظارت در 450 شهر کار تحقیق در مورد نامزدها را انجام می‌دهند که تعدادی از افراد تأیید و عده‌ای نیز رد صلاحیت شده‌اند که مطمئناً تا کسی تخلف نداشته باشد صلاحیتش رد نمی‌شود.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه کشور ما حادثه‌خیز است خاطرنشان کرد: در ابتدای سال سیل داشتیم و اکنون نیز در استان سیستان و بلوچستان سیل آمده است که امتحانی برای مردم و مسئولان است و همه باید به آسیب دیده ها کمک کنیم.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس: نباید مردم سیل‌زده را تنها گذاشتامام جمعه بندرعباس: دولت با جدیت خسارت‌های ناشی از سیل در شرق هرمزگان را جبران کندامام جمعه موقت ایلام: ویژگی‌های انسان شایسته و تعالی یافته در وجود شهید سلیمانی متبلور بود

ایران انقلابی و آمریکایی مستکبر نماد عینی تقابل حق و باطل است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند با اشاره به 27 دی‌ماه سالروز شهادت فدائیان اسلام اظهار داشت: امروز سالروز شهادت شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر است، شهید نواب صفوی از شخصیت‌هایی است که تأثیر شگرفی در شخصیت رهبر معظم انقلاب داشته است زیرا نواب صفوی پرشور، با اخلاص، پر از صدق و صفا و شجاع و صریح و گویا بود.

وی سپس با اشاره به ویژگی‌های رفتاری مقام معظم رهبری تصریح کرد: شخصیت امام خامنه‌ای معجونی از شعور انقلابی شهید مطهری، شور انقلابی شهید نواب صفوی و خلاصه‌ای از شخصیت جامع و جذاب امام خمینی(ره) است؛ رهبر معظم انقلاب اسلام‌شناس، روشنفکری اصلاح‌طلب و مبارزی انقلابی و جهادی، سیاستمداری مطلع و دوراندیش، مدیر راهبردی و اجرایی، مهذب و معنویت‌گراست.

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه خروج آمریکائیان از منطقه غرب آسیا همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است افزود: حضور آمریکا در منطقه ما باعث بحران‌آفرینی، بی‌ثبات‌سازی، ناامنی و اختلاف است؛ ما آمریکا را شیطان بزرگ و طاغوت اعظم و تروریست می‌دانیم.

فتاح دماوندی بیان کرد: ایران انقلابی و آمریکایی مستکبر نماد عینی مقابله جبهه اسلام و کفر و تقابل حق و باطل است و تا زمانی که مسئولان آمریکایی دست از استکبار و دشمنی برندارند ما هم از مقابله با آنان دست برنخواهیم داشت زیرا ما برای مواجهه با دشمن دلایل قرآن فقهی و تجربه تاریخی داریم.

وی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا در طول سالیان طولانی به اسلام و مسلمانان گفت: برخی مسئولان آمریکا مثل کافر حربی عمل کردند، آن‌ها با ما جنگیدند و بهترین یاران انقلاب را ترور کردند، آن‌ها در دوران مبارزات قبل از انقلاب سبب شهادت سعیدی‌ها و پس از انقلاب سبب شهادت مطهری‌ها، بهشتی‌ها و امروز صیاد شیرازی‌ها و قاسم سلیمانی‌ها شدند.

امام جمعه شهرستان دماوند سپس با اشاره به اتفاقات ناخوشایند روزهای اخیر تصریح کرد: یکی از نیروهایی که در طول 40 سال بعد از انقلاب در مقابل آمریکا ایستاده و آن‌ها را عصبانی کرده سپاه است اما پس از عملیات موشکی ایران بر علیه آمریکا در پایگاه نظامی عین‌الاسد اتفاق تلخ سقوط هواپیما مردم و مقام معظم رهبری را اندوهگین ساخت.

فتاح دماوندی ادامه داد: همه ایرانی‌ها از سقوط هواپیما متأثر شدند و با خانواده معظم شهدا همدردی کردند، در این حادثه سپاه به خاطر خطای انسانی از مردم عذرخواهی کرد و امید است اخبار کامل‌تری به دست مردم برسد اما مقصر اصلی به‌وجود آمدن شرایط جنگی و بروز این حوادث آمریکا است.

وی افزود: مردم ایران با درک صحیح از شرایط حساس به‌وجود آمده وحدت خود را حفظ خواهند کرد و به دشمن اجازه سوءاستفاده نخواهند داد، دشمنان نظام و مردم ما دنبال فرصتی برای انتقام‌جویی دوباره از ملت عزیز هستند.

امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به انصراف برخی هنرمندان از جشنواره فجر و قطع همکاری با صدا و سیما بیان کرد: برخی هنرمندان خدمات 40 ساله نظام را فراموش کرده و تحت‌تأثیر دشمن اعلام کردند که در فلان جشنواره شرکت نکرده و یا دیگر با صدا و سیما همکاری نخواهند کرد که اینجاست باید حق و باطل را درست تشخیص داد.

مسئولان دیپلماسی کشور در زمینه نقش آمریکا در ترور سردار سلیمانی حق مطلب را ادا کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به 26 دی‌ماه سالروز فرار شاه معدوم از کشور اظهار داشت: با فرار شاه رژیم طاغوت و اربابان آمریکایی او، انقلاب سرعت بیشتری به خود گرفت و امروز باعث تعجب است که برخی سلطنت‌طلبان گاهی در شبکه‌ای مزدور آمریکایی اظهار تمایل می‌کنند که به ایران بازگردند که البته اگر توبه کنند و حقوق پایمال شده ملت ایران را بپردازند می‌توانند به‌عنوان یک شهروند عادی در این کشور زندگی کنند اما اگر در فکر ریاست و تخت و تاج هستند باید بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.

وی سپس با اشاره به اتفاقات چند هفته اخیر در کشور بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی و همراهانش یکی از این رخدادهای تاریخی بود که نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه نقش دولت آمریکا در جنایت ترور سردار شهید سلیمانی بسیار مهّم است افزود: مسئولان دیپلماسی کشور، حقوقدانان و رسانه‌ها در این زمینه باید حق مطلب را ادا کنند و اینکه یک دولت مستکبر به خودش اجازه دهد در کشوری دیگر یک فرمانده نظامی عالی‌رتبه را که به دعوت آن دولت در آن کشور حاضر شده را این‌گونه ترور کند باید مورد بررسی قرار بگیرد.

محمودی تصریح کرد: ترور سردار شهید سلیمانی مایه ننگ آمریکا خواهد بود و لذا از رسانه‌ها می‌خواهم بر این بُعد از تروریست بودن آمریکای جنایتکار تأکید داشته باشند تا بدانند که بیش از پیش نزد مردم ایران منفور شده‌اند و با تمام وجود فریاد «مرگ بر آمریکا» را سر می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: درباره این حادثه کارشناسان و مراکز ذی‌ربط در حال بررسی هستند، اگر چه سردار سرافراز سپاه سردار حاجی‌زاده با کمال تواضع از ملت ایران و خانواده‌ها عذرخواهی کرد ولی به نظر می‌رسد باید برای قضاوت قطعی کمی صبر کرد و در این زمینه ما به خانواده‌های داغدیده تسلیت می‌گوئیم و با آنان احساس همدردی داریم.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: برخی مسئولان به‌جای مدیریت این مسئله در شرایط حساس کنونی با برخی تعابیر و صدور بیانیه‌هایی زمینه تحریک برخی افراد سودجو را فراهم می‌کنند که با سر دادن شعارهای ضد اسلام و انقلاب و توهین به سپاه پاسداران همراه شد لذا می‌گوئیم شما که می‌توانید چنین بیانیه‌هایی را صادر کنید چگونه است که در حوادث گذشته مثل جنایت آبان‌ماه که بیش از 150 شهر کشور به آشوب کشیده شد قلم‌هایتان کند شده بود، چرا همچون سردار حاجی‌زاده عذرخواهی از ملت را یاد نمی‌گیرید، باید بدانیم که بسیاری از ضربه‌های کشور از عملکرد برخی مدیران بی‌کفایت است.

محمودی همچنین با اشاره به حضور سفیر انگلیس در جمع معترضان تصریح کرد: اگر چه ایشان کشور را ترک کرده است اما از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رفت فردای آن روز سفیر انگلیس را از کشور اخراج کنند، لذا انگلیس و دولت‌های اروپایی باید بدانند ملت ایران و انقلاب اقتدار دارند و هرگز حریف ما نخواهند شد چرا که امام فرمود اگر بخواهید در برابر ما بایستید ما در برابر تمام دنیا خواهیم ایستاد.

تضعیف سپاه خیانت به کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور امام جمعه گلستان امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی اظهار داشت: سقوط این هواپیما حادثه‌ای دردناک برای مردم و مسئولان بود و این واقعه دردناک در شرایطی بحرانی و به‌دلیل یک اشتباه انسانی رُخ داد که به‌دنبال آن سردار حاجی‌زاده از مردم عذرخواهی کردند.

وی با تأکید بر اینکه تأخیر در اعلام خبر برای برخی احتمالاتی بود که وجود داشت تصریح کرد: هنوز هم برخی از این احتمالات برطرف نشده است که نفوذ و ایجاد اختلال در سامانه پدافند از جمله این احتمالات به شمار می‌رود که در این بین برخی منافقان و باقی‌مانده سلطنت‌طلبان از آن سوء‌استفاده کردند.

امام جمعه گلستان سپس به مراسم تشییع باشکوه شهید سپهبد سلیمانی و پیام بزرگ آن اشاره کرد و افزود: مطمئناً این اتفاق برای آمریکا، عربستان و برخی کشورهای غربی قابل تحمل نبود و از حادثه سقوط هواپیما برای توهین به این سردار شهید استفاده کردند که سفیران هلند، فرانسه و به ویژه انگلیس در این بین بی‌‌تأثیر نبودند که خوشبختانه در این مسیر نیز موفق نشدند.

نورپور با بیان اینکه سقوط هواپیما قلب همه را به درد آورد بیان کرد: برخی در این بین سعی در انتقام‌‌گیری از سپاه همیشه مقتدر دارند که در دوران دفاع مقدس، در زمان بروز سیل و غیره همیشه حضور داشته و فدایی ملت بوده است و نباید این نیروی انقلابی را زیرسئوال برد چرا که تضعیف سپاه خیانت به کشور است.

وی همچنین با توجه به موضوع رد صلاحیت‌‌ برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یک ارگان کاملاً مستقل و به دور از جناح‌‌‌بندی‌های سیاسی است و افراد رد صلاحیت شده از تمام جناح‌‌ها هستند و باید اجازه داد این شورا در آرامش به کار خود ادامه دهد.

تأکید امام جمعه رباط‌کریم بر پاسخ محکم به گستاخی‌های انگلستان

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط‌کریم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مراسم تشییع بی‌نظیر و تاریخ‌ساز دو ملت ایران و عراق از پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: این تجمعات میلیونی بار دیگر شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی و وحدت و یکپارچگی ملت ایران را به نمایش گذاشت.

وی سیلی محکم سپاه به آمریکا و حمله به پایگاه عین‌الاسد را بسیار مهّم برشمرد و افزود: این حمله بزرگترین ضربه به حیثیت و آبروی آمریکا بود و هیمنه آمریکا را در دنیا شکست و او را تحقیر کرد.

امام جمعه رباط‌کریم ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و ابراز همدردی با خانواده‌های معظم آن‌ها بیان کرد: این حادثه بار دیگر ملت ایران را داغدار و عزادار نمود و کام آن‌ها را بعد از سیلی محکم انتقام از آمریکا تلخ کرد.

ترابی با محکوم نمودن سوء‌استفاده مزدوران دشمن از عواطف مردم در این حادثه گفت: آمریکا به دنبال انتقام از ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مزدورانش را مأموریت داد تا با تجمعات غیرقانونی تشییع میلیونی سردار سلیمانی و انتقام از آن‌ها را به حاشیه ببرند.

وی ادامه داد: 41 سال است که آمریکا عامل شکست خود را سپاه می‌داند و معلوم است که آن‌ها از سپاه و سردار سلیمانی کینه به دل دارند و به این خاطر است که با خطای انسانی توسط یک نفر در سپاه، کل سپاه را زیر سوأل می‌برند.

امام جمعه رباط‌کریم تصریح کرد: اگر ایثار و فداکاری سپاه و ارتش و بسیج و نیروی انتظامی نبود آیا امروز وضعیت کشور ما بدتر از عراق، سوریه و افغانستان نبود؟ آیا نوامیس این ملت امنیت داشت؟ آیا می‌توانستیم تمامیت ارضی خود را حراست کنیم؟

ترابی سپس با تأکید بر اقدام دیپلماتیک علیه سفیر انگلیس افزود: وزارت امور خارجه باید سفیر انگلستان را به‌خاطر عملکرد خلاف شئون دیپلماتیک عنصر نامطلوب معرفی کند و او را اخراج کند تا آن‌ها بدانند که ایران انقلابی با ایران زمان شاه تفاوت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران به‌هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نخواهد داد و باید پاسخ محکمی به گستاخی‌های انگلستان داده شود.

انتهای پیام/ 220/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود