Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان گفت: به فضل خدا و با مدد از خون شهدا به خصوص شهید سلیمانی، جبهه مقاومت پیروزی بزرگی را در آینده که خروج آمریکایی ها از منطقه است؛ جشن خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ( جمعه 27 دی) در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت هرچه بیشتر تقوای الهی؛ گفت: حضرت علی(علیه السلام) فرمودند« مواظب باشید در گرفتاری و مشکلات، آن هایی که در ظاهر چیزی می گویند اما جور دیگری عمل می کنند، آنها شما را گرفتار نکنند» و فرمود «اهل نفاق کسانی هستند که ظاهر و باطن آنها با هم فرق می کند هم خود گمراه هستند و هم دیگران را گمراه می کنند» لذا در حوادث زمانه جریان نفاق معمولاً مردم را به بیراهه می کشاند چون همه همت آن بر این است و اگر جایی هم از حق دفاع کند در ظاهر است اما در باطن اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث علائم و نشانه های انسان های بهشتی در نگاه قرآن و روایات؛ افزود: آیا می شود در دنیا هم بهشتی ها را شناخت و می شود تشخیص داد چه کسی بهشتی است؟ قرآن و روایات می گوید بله، بهشتی ها علائم و نشانه هایی دارند و با آن علائم می توان آن ها را تشخیص داد؛ یکی از علائم بهشتی ها عبارت از این است که مردم را به حق می خوانند و دعوت می کنند و خود هم در عمل، حق را اجرا می کنند و به حق حکم می کنند یعنی در هر دو مرحله با حق هستند و همه دغدغه آن ها حق و عدل است.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: مرحله اول فکر و اندیشه آن ها است که فکر و اندیشه آن ها در محور حق است یعنی به لحاظ فرهنگ، فرهنگ حق دارند و به حق دعوت می کنند و همه توصیه آن ها، به اجرایی کردن حق است و در مرحله دوم خودشان پای حق می ایستند و از حق دفاع می کنند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: کسانی که از هر گونه انحراف، تغییر در احکام الهی و بدعت ها جلوگیری می کنند و خود هم در عمل مواظب بودند تا منحرف و دچار بدعت نشوند و در دین تغییر به وجود نیاورند و همان که انبیا می گفتند همان را اجرایی و تبلیغ کنند.

 

 

وی افزود: مردم در مواجهه با حق به سه گروه عمده تقسیم می شوند؛ گروهی اهل معرفت و شناخت هستند و حق را خوب می شناسند و تحلیل درست دارند و از زمان و اوضاع خودشان تحلیلی جامع دارند و جریان شناس قوی هستند و موقعیت ها را می فهمند و مفاسد را خوب تشخیص می دهند و گروهی هستند که همه همت خود را دارند تا حق را اجرایی کند و اگر خطا و سهوی در دفاع از حق برای آن ها اتفاق بیفتد، تا متوجه شوند خطا است بر می گردند، چون این افراد مدافع حق هستند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان داشت: گروه دوم اهل شک و تردید هستند و وقتی با حوادث برخورد می کنند، خیلی تحلیل ندارند یا تحلیل ضعیف دارند و جریان شناس قوی نیستند و صدا از هر طرف بلند شود آن ها را از درون متزلزل می کند و در نهایت یک شک و تردید به وجود می آید، این گروه مخالف حق نیستند بلکه در تشخیص حق و مصداق آن دچار اشتباه می شوند و اگر راه حق برایشان روشن شد از آن دفاع می کنند و آدم های لجوج و عنودی نیستند.

 

 

وی ادامه داد: اگر می بینید دفاع آنان از حق جدی نیست، بخاطر ضعف تشخیص است و هر وقت مشکل این تشخیص آن ها برطرف شود و ضعف کنار رود از حق طرفداری می کنند لذا کسانی که می خواهند حق را تبیین کنند می خواهند گفتمان دفاع از حق را راه بیندازند مخاطب اصلی آن ها همان دو گروه است؛ یکی آنها که حق را می شناسند و ممکن است در راه دچار خطا شوند و گروه دوم افرادی هستند که دچار تردید هستند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: گروه سوم نسبت به حق و راه حق، آدم های لجوجی هستند و عناد دارند نه اینکه حق را نشناسند، می شناسند اما به همان دلیلی که حق است با آن مخالفت می کنند لذا شما هم در فرهنگ قرآنی و هم در نگاه تاریخ این سه جماعت را در حوادث مختلف می بینید.

 

 

وی گفت: گروه سوم آدم هایی هستند که عناد دارند و لجاجت به خرج می دهند و حرف حق می شنوند اما زیربار نمی روند و اگر فضا را ببینند که از حق باید دفاع کنند شروع به توجیه غلط و تحلیل غلط می کنند لذا این ها همان کسانی هستند که اهل اتش بزرگ و خطرناک هستند و این افراد نسبت به جریان حق عناد و لجاجت دارند و این ها از عدم شناخت نیست که مخالفت دارند بلکه نسبت به راه حق حساس هستند و راه باطل را ساده تر و پرمنفعت تر می بینند و هوی و هوس های آن ها باعث می شود این ها به باطل کشیده شوند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با استفاده از فرمایشات امام علی علیه السلام گفت: حق سنگین است اما گوارا است و طرفداری از آن سختی دارد اما نتیجه شیرین است، اما باطل سبک است و حمایت از آن سختی و خطرپذیری ندارد و هیچ سختی او را تهدید نمی کند؛ در شناخت حق و عمل کردن به آن باید چشم بینا داشته باشیم و محیط را روشن کنیم و غبار آلود نشود تا برخی از کسانی که می خواهند از حق دفاع کنند،بتوانند از حق دفاع کنند.

 

 

وی با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)اظهار داشت: حضرت زهرا می خواست از حق دفاع کند و پای دفاع از حق ایستاد و شربت شهادت نوشید و از ولایت و امامت به خاطری که حق بود دفاع کرد لذا هم صدیقه و هم شهیده است و هم در قول و عمل با صداقت کامل آمد و اینطور نبود نگاه کند که اگر به نفع نیست حرفی نزند بلکه با صداقت هرچه تمام تر در بیان حقایق و هم در عمل به آن در دفاع از حق جان خود را فدا کرد لذا حضرت زهرا(س) این هزینه بزرگ را پذیرفت که در تاریخ می بینید هزینه دفاع از حق است و در این راه شهیده شدن، ایستادن و خطر پذیر بودن طبیعی است که راه حق اینگونه است و در طول تاریخ جریان هایی که از حق دفاع کنند وجود داشته و هست لذا هیچوقت زمین خالی از مردانی که از حق دفاع کنند نیست.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه جریان حق و باطل همیشه با هم درگیر بوده و امروز دفاع از حق جلوی روی ما است و ما هم مختار هستیم و هرکدام خواستیم می توانیم انتخاب کنیم؛ این در همه حرکات و زندگی و اعلام موضع ها و در ابراز موضع کردن ها و در آینده نزدیک در انتخابات داریم؛ گفت: در انتخابات هر چه بیشتر به حق و عدل نزدیکتر هستند و مواظبت بیشتر دارند و مردم کمتر به خود می خوانند آن ها را باید تلاش کرد انتخاب کرد و آن هایی که هر کدام از این ضعف ها را دارند، هم خود و هم ما را گرفتار می کنند.

 

 

وی در ادامه گفت: دفاع از حق و عدل بحثی جدی است و در همه حوزه ها خود را نشان می دهد لذا امیدوارم خدا توفیق دهد که همیشه حق بگوییم و از حق دفاع کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت گروه فداییان اسلام که خود را فدای اسلام کردند؛ به رحلت آیت الله رسولی محلاتی که در خدمت امام و رهبری بود و امین ایشان بودند و سال ها در جامعه علمی کشور خدمت کرد و تألیفات فراوانی دارند هم اشاره و بیان کرد: به خانواده هایی که عضوی از خانواده خود را در حادثه هواپیما از دست دادند تسلیت می گوییم و خود را در غم آن ها شریک می دانیم؛ همچنین جان باختن و عروج الهی گروهی از همشهریان و هموطنان در تشییع جنازه سردارسلیمانی را تسلیت می گویم؛ خانواده هایی که بسیار انقلابی، عزیز و دوستدار نظام و انقلاب هستند، ضمن اینکه اگر قصوراتی اتفاق افتاده است باید جدی عذرخواهی کرد و از آن عذرخواهی می کنیم اما امور این عزیزان به وسیله مسئولان جدی پیگیری می شود که امیدواریم ثمرات و نتایج آن را هر چه زودتر خانواده های این عزیزان شاهد باشند.

 

وی با تأکید بر رسیدگی به سیل زدگان جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان افزود: کسانی که می توانند کمک کنند کمک های خود را ارسال کنند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به راهپیمایی در حمایت از اقتدار نظام جمهوری اسلامی بعد از نماز جمعه تصریح کرد: دشمن وقتی این انبوه جمعیت را در تشییع سردار سلیمانی که عمر خود را وقف خدمت به مردم و در دفاع از کشور کرد دیدند برنمی تابند لذا دنبال این هستند در گوشه و کنار کشور مشکلاتی به وجود آورند که به فضل خدا راهپیمایی امروز خاموش کننده این فتنه جدید هم خواهد بود.

 

 

وی گفت: از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خصوص سپاه عزیز و قهرمان تشکر می کنم که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود چون در صحنه های مختلف رشادت، شجاعت، شهادت به وسیله این عزیزان، آن هم با کمال معرفت به سمت آن می روند را شاهد هستید.

 

 

امام جمعه کرمان به حمله موشک های سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکایی ها اشاره و تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کس کوچکترین حرکتی در مقابل آن ها انجام نداده بود اما این عزیزان قهرمانانه این حرکت را انجام دادند و اقتدار نظام را به اثبات رساندند اما متاسفانه خطایی اتفاقی افتاد اما هم خیلی شجاعانه خود این عزیزان عذرخواهی کردند و هم همه عذرخواهی می کنیم و امیدواریم با دقت بیشتر و تدبیر بالاتر بتوانیم ضربه کاری به دشمن بزنیم و هیچوقت شاهد حوادث تلخ نباشیم.

 

 

وی ادامه داد: اما این نباید بهانه ای برای تضعیف نیروهای مسلح به خصوص سپاه شود و این آغاز انتقام است و سیلی است که به آن ها زده شد و انتقام نهایی خروج آمریکایی ها از منطقه است؛ دلایل متعددی برای خروج آمریکایی ها از منطقه است اینکه آمریکایی ها هر جا رفتند فساد را با خود بردند و مرکز فساد آمریکایی ها هستند عناصری که در هر منطقه می روند فساد را با خود می برند چه لزومی دارد در منطقه و در جغرافیای اسلامی حضور داشته باشند و جای پایی برای آمریکایی هایی که مفسد هستند و اهل فساد هستند وجود داشته باشد؟

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: ره آورد حضور آمریکایی ها در هر منطقه، آدم کشی، ترور و نا امنی است و آن هایی که آدم کش و تروریست هستند و آسایش مردم را به هم می زنند چرا باید در منطقه ای حضور داشته باشند؟ هر جا بودند قلدری و ظلم کردند و جنایت به وجود آوردند لذا در جغرافیای اسلامی جای قلدرها و ظالمان که در رأس آن ها آمریکا است، حتماً نیست به همین دلیل مسلمانان همت دارند آن ها از منطقه خارج شوند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: همین ها اگر خودشان در هر منطقه ای این جریان اتفاق می افتاد آن را در سازمان ها و مجامع محکوم می کردند اما چرا جوامع بین المللی حرکتی در مقابل این اشغالگری نمی کنند؟ دخالت های نابه جا دارند و فتنه انگیزی در هر منطقه منشأ آن ها آمریکا است، ناآرامی های اخیر عراق را می بینید و طرح بی دولت کردن کشورها و بی مجلس کردن و بی قانون کردن کشورها  به وسیله فتنه هایی به وجود می آوررند، کار امریکایی ها است لذا به فضل خدا و با مدد از خون شهدا به خصوص شهید سلیمانی، جبهه مقاومت پیروزی بزرگی را در آینده که خروج آمریکایی ها از منطقه است را جشن خواهد گرفت.

 

 

وی گفت: مرحله اول بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات به پایان رسید اینکه یک منطق قوی دارد که ما در کار معمولی کار خود را دست کسی که امین نیست نمی دهیم تا چه برسد بخواهیم فردی را برای مجلس انتخاب کنیم، آن هم مجلسی که در رأس امور و عصاره فضائل این مردم است و نظارت ها و شورای نگهبان با وسواس کامل صلاحیت ها را بررسی می کنند لذا در مرحله بعد کسی حق و حقوقی داشته باشد، راه برای دفاع باز است تا بتواند هیئت های نظارت را قانع کند که در رابطه با آن کم توجهی شده است و حتما جبران خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ما باید بدانیم که صلاحیت هایی که بعد از مرحله اول و دوم انجام می شود و بعد از بررسی های شورای نگهبان اگر کسی به هر دلیلی تایید صلاحیت نشد به این معنی نیست که به درد هیچ کاری نمی خورد لذا باید بدون نگاه جناحی و سیاسی در پرونده او که با دقت بررسی می شود حتماً مطالبی وجود دارد که در رابطه با مجلس نباید حضور داشته باشد اما از آنجا که حرمت آدم ها باید محفوظ بماند، شورای نگهبان و هیئت های نظارت حق ندارند افشا کنند چرا کسی صلاحیت به دست نیاورد؟ و امیدوارم همه به این مورد معتقد باشیم و در رسانه و مطبوعات و کسانی که سخن می توانند بگویند فضای کشور را به سمتی نبرند که شورای نگهبان را تضعیف کنیم که تضعیف این نهاد ارزشمند در کشور و جایگاهی که در قانون اساسی دارد، اصلاً به نفع نظام و کشور نیست.

 

 

بعد از نماز جمعه راهپیمایی سراسری حمایت از اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی در برابر آمریکا از مصلی بزرگ امام علی(ع) کرمان تا میدان بسیج برگزار شد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما طرح ملی فهما فهما شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سقوط هواپیمای اوکراینی حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خطبه نماز جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش که ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار شورای فرماندهی سپاه استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان منتخب مجلس دوازدهم حضور داشت اظهار کرد: بسیجی بودن و پاسدار بودن یک افتخار است که به آن می بالم و همیشه خود را سرباز ولایت می دانم.

وی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به برکت وجود جبهه مقاومت و عملیات وعده صادق رسوای جهان شده است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا را برآمده از اراده خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اراده ای نمی توانست افکار عمومی جهانیان و وجدان های آنها را به این سمت دفاع از حق رهنمون کند مگر اراده خداوند که به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت این اتفاق امروز رخ داده و صدای جبهه مقاومت از قلب آمریکا فریاد زده می شود.

آبنوش تحولات دنیا و واکنش های ملت ها در
قبال جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه و فلسطینی ها را در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: همه این رخدادها و تحولات جهانی مرهون رهبری امامین انقلاب و جان فشانی خون شهداست.

کد خبر 6093441

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت