Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهپیماییان با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در حالی که تمثال های مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین پلاکاردهایی با مضمون تجلی بصیرت اطاعت از ولایت و مطیع امر رهبریم را در دست داشتند، بار دیگر با اصول و آرمان های بنیادین نظام اسلامی پیمان بستند.

مردم قدرشناس و همیشه در صحنه قم با در دست داشتن تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان مدافع حرم و همچنین سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پشتیبانی همه جانبه خود را از سپاه پاسداران ابراز نموده و از اقدام این نهاد انقلابی در حمله انتقام جویانه موشکی به پایگاه های آمریکا در منطقه تمجید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سپاه در این نهضت مایه فخر و عزت و یک اربعین حماسه و افتخار پرونده سپاه پر اقتدار و ملت ما قدرشناس آن است نمی دهد این نعمت خود از دست" از جمله شعارهای مردم قم در حمایت از سپاه بود.

نمازگزاران با محکوم کردن جنایت های استکبار جهانی با سردادن شعار "توطئه سایبری آمریکا اصلی ترین علت این سانحه است" آمریکا را تنها مسبب فاجعه سقوط هواپیمایی اوکراینی دانستند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به اوکراین با ۱۷۶ مسافر از جمله ۱۴۷ ایرانی و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود، ۶ دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

در حالی که در روزهای نخست علت سقوط هواپیما نقص فنی اعلام شده بود، صبح شنبه ۲۱ دی ماه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که در شرایط آماده باش جنگی پس از عملیات موشکی ایران علیه پایگاه های آمریکا در عراق، هواپیمای اوکراین بر اثر خطای انسانی و به صورت غیرعمد، مورد اصابت قرار گرفته است.

در این هواپیما علاوه به ۹ خدمه پرواز اوکراینی، سه شهروند این کشور نیز حضور داشتند.

"سپاهیان اسلام انتقام انتقام حافظ دین و قرآن انتقام انتقام" و "دانشجویان شهید فرزند این ملتید" "ای نخبه مجاهد راهت ادامه دارد" و "انتقام شهیدان سانحه را می گیریم صد بار اگر بمیریم ذلت نمی پذیریم" نیز از دیگر شعارهای این راهپیمایی حماسی بود.

راهپیماییان همچنین در ادامه شعار سردادند، "سپاه ما یک عنصر جهادیست عمرانی و امنیتی و اقتصادیست و سپاه ما که فخر مُلک‌ و دین است خواری به چشمان منافقین است و ای بازوی ولایت حمایتت می کنیم سپاهی با غیرت حمایتت می کنیم مایه فخر و عزت حمایت می کنیم"

 شرکت کنندگان در این راهپیمایی باشکوه با فریادهای مرگ بر منافق و "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" بر تداوم مبارزه با جبهه کفر و سردمداران ایالات متحده آمریکا تاکید کردند.

راهپیماییان ضمن محکوم کردن حضور نخست وزیر انگلیس در میان آشوبگران شعار " سفیر انگلیس اخراج باید گردد" را سر دادند.

راهپیمایان همچنین با شعار "فتنه گران که مایه ذلتید مایه ننگ کشور و ملتید" هر گونه آشوب و اغتشاش در کشور را محکوم نمودند.

راهپیماییان با شعار "انگلیس و آلمان و فرانسه چون آمریکا لکه ننگ این جهانند و خصم خدا و ملت جهانند"، سیاست های خصمانه کشورهای اروپایی در قبال ملت ایران و نظام اسلامی را محکوم کردند.

راهپیماییان همچنین با فریادهای "هیهات من الذله، لبیک یا خامنه ای و فصل الخطاب همیشه کلام و امر رهبر"، تبعیت محض از فرامین و منویات رهبری را خواستار شدند.

مردم قم همچنین با سردادن شعار "وابستگی ذلت یک ملت است تکیه به خود سرمایه ملت است" بر ضرورت توجه جدی مسئولان به توانمندی های داخلی برای توسعه و پیشرفت کشور تاکید کردند./

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قم ایالات متحده آمریکا نماز جمعه سانحه هوایی راهپیمایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قم ایالات متحده آمریکا نماز جمعه سانحه هوایی راهپیمایی حسین سلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قم ایالات متحده آمریکا نماز جمعه سانحه هوایی راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت

به گزارش قدس آنلاین، تحولات عمیق و جدیدی در دانشگاه‌های مهم جهان در حال رخ دادن است. دانشجویان دانشگاه‌های مهم ایالات متحده آمریکا مانند کلمبیا،‌ هاروارد، ام آی تی، براون و ... که سابقه حمایت از رژیم اسرائیل را دارند، خواهان منصرف کردن این دانشگاه‌ها از حمایت مالی رژیم صهیونیستی هستند.

حتی برخی دانشجویان اعلام کرده‌اند روابط علمی و تجاری دانشگاه باید با دانشگاه‌های اسرائیلی قطع شود و سرمایه‌گذاری بر تسلیحات و حمایت مالی به هر طریقی ممنوع اعلام شود. این دانشجویان نخبه که عمدتاً وابسته به طبقه خواص و اشراف از دانشگاه‌های باسابقه با صبغه حمایت از اسرائیل هستند، در اتفاق نادری حمایت علنی خود را از فلسطین اعلام کردند.

دومینوی حوادث تلخی مانند شهادت حدود ۳۴هزار نفر فلسطینی که بیشتر آنان زنان و کودکان بوده‌اند، حمله به بیمارستان‌ها وماشین‌های آشپزخانه بین‌المللی، وجدان‌های خفته جهان را بیدار کرده است. پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی نیز پوشالی بودن اسرائیل را به رخ جهان کشید و در این میان آزادمردان جهان به‌خصوص دانشجویان آمریکایی و اروپایی با حضور دو هفته‌ای خود خواستار توقف نسل‌کشی و آپارتاید و کوچ اجباری شده‌اند. 

در میان این هیاهو، اخباری مبنی بر احتمال تبادل پیام برای مذاکره میان ایران و آمریکا به گوش می‌رسد. جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم اهل فلوریداست که معتقد است اکنون فرصت مناسبی است جمهوری اسلامی ایران نقش جدی‌تری در تحولات کنونی ایفا کند. این فعال آمریکایی در گفت‌وگو با قدس به نکات مهمی اشاره می‌کند. بخشی از گفت‌وگو را در ادامه مطالعه می‌کنید.

آقای یوبل! با توجه به وضعیت کنونی تحولات آمریکا و پاسخ موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، آیا مذاکره میان دو کشور در شرایط کنونی مفید خواهد بود و در حال حاضر زمان مناسبی برای مذاکره است یا خیر؟ آیا می‌توان گفت در شرایط فعلی آمریکا می‌تواند به عنوان یکی از طرف‌های برجام مورد اعتماد سایران قرار بگیرد؟
من معتقدم (ساختار و بنیاد این دولت به گونه‌ای است که) هرگز نمی‌توان به هیچ دولتی از آمریکا اعتماد کرد. چراکه  این کشور سابقه بسیار طولانی در راه انداختن جنگ‌ها به نفع طبقه سرمایه دار جامعه خود دارد. در حالی که برخی افراد معتقدند برخی از جنگ‌ها واقعاً در راستای منافع ملی ایالات متحده اهمیت دارد، اما من معتقدم واقعاً هیچ یک از جنگ‌ها به نفع مردم آمریکا نبوده است.

برخی معتقدند درشرایط کنونی اوضاع به نفع جمهوری اسلامی ایران است. آیا آمریکا در چنین شرایطی پای میز مذاکره خواهد آمد؟
می‌دانم ممکن است آنچه می‌گویم تندروی به نظر برسد، اما احساس می‌کنم دولت آمریکا به ( دلیل نوع ساختار) باید به‌صورت کامل (بنیادین) سرنگون یا نابود شود. بسیاری از مردم داخل ایالات متحده، دیدگاهی مشابه من در این مورد دارند. اما تعداد کمی از آنان چنین چیزی را بیان می‌کنند؛ زیرا می‌ترسند شغل خود را از دست بدهند یا شاید اف‌بی‌آی در خانه‌شان به سراغ آنان بیاید.

به نظرتان اوضاع فعلی در ایالات متحده تا کجا پیش خواهد رفت؟ آیا این احتمال وجود دارد دولت مرکزی از برخی اصول خود عدول کند؟
من معتقدم فشار علیه صهیونیسم و قدرت یهود در داخل ایالات متحده آمریکا همچنان افزایش خواهد یافت. همچنین ممکن است شاهد تبدیل برخی از تظاهرات‌ها به شورش باشیم. اگر شورش‌ها به اندازه کافی گسترده و مخرب شوند، شاید آمریکا در برخی از ایالت‌ها، کنترل بر برخی مناطق شهری را از دست بدهد. اگر اوضاع به طور قابل توجهی بدتر شود، حتی شاید بتوان شاهد تجزیه ایالات متحده به چند کشور جدید باشیم و این امر در نهایت به نابودی آمریکا منجر خواهد شد و از طرفی قدرت دولت به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

آقای جان یوبل، شما به عنوان فعال در زمینه مبارزه با صهیونیسم بفرمایید رسانه‌های ایرانی چه نقشی را می‌توانند ایفا کنند و برای ارتباط جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مخالف دولت در ایالات متحده چه الزاماتی را ضروری می‌دانید؟ 
من فکر می‌کنم در این مرحله، رسانه‌های انگلیسی زبان در ایران به ویژه پرس تی وی باید ابتکار عمل را در دست بگیرند و تلاش کنند با فعالان آمریکایی در شهرهای مختلف ارتباط برقرار کنند و با برخی از آنان ارتباط را حفظ کنند. این امر سبب می‌شود 

رسانه‌های ایرانی بتوانند اخبار و ویدئوهای بیشتری از آنچه در اعتراضات در داخل ایالات متحده اتفاق می‌افتد را دریافت کنند و به این شکل شناخت بهتری از فضای داخلی آمریکا بدست بیاورند.

زینب اصغریان

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه