Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه چهلمین دوره رقابت‌های بین المللی  کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی را باید یکی از کم رونق ترین ادوار در طول تاریخ برگزاری چهل ساله آن نامید.

اختصاصی طرفداری- علی رغم وعده‌های عبدالمهدی نصیرزاده، سرپرست چهلمین دوره رقابت‌های بین المللی  کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی، پیکارهای امسال یکی از کم رونق ترین ادوار خود را به میزبانی کرمانشاه پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف شعارهایی که درخصوص حضور پرتعداد تیم های خارجی داده می شد، تنها تیم ارمنستان با کشتی گیران درجه چندم و از اوکراین و روسیه هم تنها دو کشتی گیر به کرمانشاه آمدند تا با تخفیف پیشوند بین المللی را برای این دوره از رقابت ها در نظر بگیریم. جالب اینجاست که نام بوریس ماکوئف، کشتی گیر کشور اسلواکی که در فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات جهانی پاریس مغلوب حسن یزدانی شد، در جدول وزن 74 کیلوگرم این مسابقات نوشته شد تا  کشور چهارم هم به آمار تیم های خارجی شرکت کننده در مسابقات امسال اضافه شود، اما کسی این کشتی گیر روسی الاصل را در کرمانشاه ندید. 

علی ای حال، در غیاب کشتی گیران باکیفیت خارجی و در راستای تاکید کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد درخصوص لزوم شرکت کردن تمامی مدعیان تیم ملی در جام تختی، شاهد رقابت مدعیان داخلی در اوزان ده گانه بودیم که در اکثر اوزان کسل کننده و بی روح و در برخی اوزان داغ و پرحرارت دنبال شد.

در وزن 57 کیلوگرم، در غیاب نادرحاج آقانیا که به دلیل نداشتن اعتبار لایسنس پاسپورت، نتوانست وزنکشی کند، علیرضا سرلک به مقام قهرمانی رسید تا در کنار رضا اطری و حاج آقانیا ضلع سوم مدعی حضور در المپیک باشد. آرسن هارتونیان از ارمنستان که در لیگ ایران حضور داشت و کشتی های نسبتا خوبی گرفت، در این وزن نایب قهرمان شد و میهران جابوریان، دیگر کشتی گیر ارمنستانی به همراه مجید داستان در جایگاه سوم ایستادند.

نورگان الکساندروف، تنها کشتی گیر روسی حاضر در این رقابت ها در وزن 61 کیلوگرم به روی تشک رفت که به راحتی از سد کشتی گیران ایرانی گذشت و قهرمان شد. در این وزن میرعلی باوفا نایب قهرمان و حسن عبادی و علی حاج آقانیا سوم شدند.

اما در وزن 65 کیلوگرم که با حضور تمامی مدعیان حضور در المپیک به جز بهنام احسان پور برگزار شد، اکثر رقابت ها نفسگیر و پرهیجان دنبال شد که در پایان میثم نصیری کهنه کار بالاتر از سایر رقبای جوان خود ایستاد. نصیری که پس از یک سال دوری، کارش را با حضور در لیگ برتر آن هم در وزن 70 کیلوگرم استارت زد، برای سرگروهی در کرمانشاه در دو رقابت تماشایی از سد امیرمحمد یزدانی و امیرحسین مقصودی که داعیه حضور در المپیک دارند، گذشت و در فینال نیز ابوالفضل حاجی پور را مغلوب کرد تا بار دیگر نام خود را به عنوان مدعی اول وزن 65 کیلوگرم بر سر زبان ها بیاندازد. یزدانی و مقصودی نیز برای کسب مدال برنز برای چندمین بار در ماه های اخیر با هم دوئل کردند که این بار مقصودی برنده از تشک بیرون آمد. دیگر مدال برنز این وزن نصیب خیرالله قهرمانی شد. مهران نصیری و ایمان صادقی نیز در این وزن حضور داشتند که خیلی زود از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

در وزن 70 کیلوگرم، امیرحسین حسینی توانست به عنوان قهرمانی برسد تا ناکامی اش در مسابقات امیدهای جهان را به باد فراموشی بسپارد و قدم محکمی برای حضور در رده سنی بزرگسالان بردارد. در این وزن غیر المپیکی گئورک مخیان از ارمنستان نایب قهرمان شد و محمدرضا سرگو و آرمن آندراسیان از ارمسنان سوم شدند. مهدی یگانه جعفری و امیررضا اکبرزاده دیگر کشتی گیران مدعی این وزن بودند که مغلوب حسینی شدند.

وزن 74 کیلوگرم اما به دلیل حضور تمامی مدعیان داخلی حضور در المپیک داغ و پرهیجان دنبال شد که پایانش با قهرمانی مصطفی حسین خانی کهنه کار همراه بود، در حالی که شاید کم تر کسی فکرش را می کرد او که چندی پیش عمل جراحی سنگینی را پشت سر گذاشت، بتواند خود را به این مسابقات برساند. حسین خانی اما با تکیه بر قدرت دفاعی و حملات به موقع مدعیان قدرتمندی چون محمد نخودی و سعید داداش پور را شکست داد تا به فینال برسد. در فینال نیز محمدصادق فیروزپور، جوان آینده دار جویباری هر چه حمله کرد به در بسته خورد تا در سکوی اهدای مدال یک پله پایین تر از حسین خانی بایستاد. محمد نخودی و جمال خدابنده لو نیز دو کشتی گیری بودند که در این وزن سوم شدند. رضا افضلی نیز در این وزن حضور داشت که پس از قبول شکست مقابل محمد نخودی، مقابل دیدگان هم استانی های خود دنیای قهرمانی را وداع گفت.

علی سوادکوهی که با بدشانسی، حضور در مسابقات امیدهای جهانی را از دست داد، با قهرمانی در وزن 79 کیلوگرم رقابت های جام تختی ثابت کرد که در سال های آتی در بزرگسالان حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. او حتی این فرصت را دارد تا در صورت دادن چراغ سبز کادرفنی تیم ملی به وزن 74 کیلوگرم بیاید و شانسش را برای ملی پوش شدن در المپیک بیازماید. در این وزن امیرحسین کاووسی نایب قهرمان شد و بابک صفری و حمیدرضا زرین پیکر سوم شدند.

در غیاب کامران قاسم پور، احمد بذری توانست به مقام قهرمانی وزن 86 کیلوگرم مسابقات جام تختی برسد تا نشان دهد همچنان نزدیک ترین تعقیب کننده قاسم پور در این وزن است. جلال زمان که روزهای پایانی دوران قهرمانی اش را سپری می کند، در فینال مغلوب بذری شد و به نایب قهرمانی بسنده کرد. مهر مارکوسیان از ارمنستان و حمیدرضا علی بخشی سوم شدند. در این وزن با داشتن کشتی گیری بنام حسن یزدانی (هرچند مصدوم) نباید جز به طلای المپیک فکر کنیم.

در وزن 92 کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی قهرمان شد تا بار دیگر برتری خود نسبت به سایر رقبای این وزن را به رخ کادرفنی تیم ملی بکشد. جدی ترین رقیب او حسین شهبازی بود که در فینال در یک کشتی ساکن و سراسر دفاعی،  زورش به ابراهیمی نرسید و شکست را قبول کرد. در این وزن محمدحسین میرباغبان و حسین جلالی نژاد سوم شدند. عزت الله اکبری، کشتی گیر عنوان دار جویباری نیز در این وزن حضور داشت که باوجود وزن کم تر نسبت به سایر 92 کیلوگرمی ها، به روی تشک رفت و مقابل مهدی فیروزپور و سینا غلامی به برتری رسید، اما پس از قبول شکست مقابل شهبازی، چهارگوشه تشک را بوسید و پایان دوران قهرمانی اش را اعلام کرد. اکبری مدال نقره بزرگسالان جهان و المپیک آسیایی را در کارنامه اش دارد.

مجتبی گلیج با قهرمانی در وزن 97 کیلوگرم جام تختی، عملا نام علی شعبانی را از فهرست مدعیان حضور در المپیک خط زد و با توجه به غیبت رضا یزدانی در این مسابقات و تاکید کادر فنی مبنی بر اینکه غایبین جام تختی شانسی برای المپیکی شدن ندارند، حالا محمدحسین محمدیان آماده و علی کریمی مصدوم دو ضلع دیگر مثلث مدعیان این وزن را تشکیل می دهند. گلیج که امسال نمایش چشمگیری داشت و عنوان ستاره مسابقات امیدهای جهان را از آن خود کرد، در جام تختی حساب شده کشتی گرفت و ابتدا علی شعبانی را از نفس انداخت و پس از آن اسماعیل نجاتیان پرقدرت را با سرزیربغل تماشایی مغلوب کرد و در فینال نیز مقابل جواد نظری با امتیاز عالی برنده شد. در این وزن دانیال شریعتی نیا و علی شعبانی سوم شدند.

پرویز هادی با وجود گذراندن دوره نقاهت و دوری از تمرینات با قهرمانی در جام تختی بار دیگر نشان داد که هنوز حرف اول و آخر در سنگین وزن را می زند. او اما در کرمانشاه یدالله محبی و امین طاهری را سخت تر از گذشته شکست داد و دور بودنش از شرایط آرمانی محسوس است. هادی بهتر از هرکسی می داند که با چنین وضعیتی در المپیک حرفی برای گفتن نخواهد داشت و باید در مدت زمان باقی مانده تا المپیک خود را به بهترین فرم بدنی برساند. البته امیرحسین زارع یکی دیگر از تعقیب کنندگان هادی است که به دلیل حضور در تورنمنت ایتالیا، از حضور در جام تختی معاف شد. در این وزن امین طاهری نایب قهرمان شد و عباس فروتن جوان که هنوز کشتی گیر سنگین وزن نشده، در کنار یدالله محبی به مقام سوم رسیدند.
 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند

چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

نفرات راه یافته به فینال پنج وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم:حسین بیژنی _ محمد حسیوند پناهی

۶۳ کیلوگرم:کارن اصلانیان _محمد مهدی کشتکار

۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی _علی دارابی کورای

۸۲ کیلوگرم: شاهین بداغی مفرد _ اشکان سعادتی فر

۹۷ کیلوگرم: شایان حبیب زارع _ هایک خلویان (ارمنستان)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نتایج فینال پنج وزن نخست مشخص شد
  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد