Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین فتح‌شده باید حفظ و تثبیت شود تا زمینه‌ای برای پیشروی‌های بعدی باشد. خطبه‌ها و حضور میلیونی تن‌ها در نمازجمعه امروز، یوم‌الله سوم در دی ماه پر ماجرای امسال بود که نتیجه آن بنا به وعده الهی تثبیت و پیشروی جریان حق خواهد بود. ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- احسان صالحی: هشت سال پس از آخرین نمازجمعه‌ای که به امامت رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز بار دیگر به نمازجمعه آمدند و خاطره خطبه‌های شورانگیز قبلی خود را که برخی از آنها در سرنوشت کشور و منطقه نقش تعیین‌کننده داشته‌اند، زنده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای فهم علت این حضور، توجه به طلیعه خطبه ایشان راهگشاست. رهبر انقلاب اسلامی خطبه را با آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم آغاز کردند که در آنها خداوند به حضرت موسی(ع) دستور می‌دهد ایام‌الله را به یاد بنی‌اسرائیل بیاور. سپس آن قرآن کریم روایت می‌کند آن ایام‌اللهی که موسی به قومش یادآوری کرد، نعمت نجات آنان از آل فرعون بود. آن‌گاه خداوند هشدار می‌دهد که شکر نعمت کنید تا چنین نعمتی یعنی تکرار و توسعه ایام‌الله افزون شود اما اگر کفران کردید، عذاب پروردگار شدید است. اما بنی اسرائیل این ایام‌الله را فراموش کرد و از شکر آن نعمت بی‌بدیل و التزام به لوازم آن که مهمترینش استقامت در راه حق و خسته نشدن و فرمانبرداری از امام حق و پرهیز از قعود در اجابت او بود، سر باز زد که به ذلت، مسکنت، سرگردانی 40 ساله در بیابان و غضب الهی دچار شد.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز امروز دو یوم‌الله مهم و تاریخ‌سازی را که در دو هفته گذشته پیش چشم همه رقم خورد، یعنی تشییع‌های دهها میلیونی شهید سلیمانی و حمله به پایگاه موشکی آمریکا و ریختن ابهت فرعون زمان را یادآوری کردند؛ یادآوری در مقابل فراموشی است، فراموشی زمینه کفران است، و پوشاندن نعمت، عذاب دارد.

حادثه تأسف‌بار سقوط هواپیما و به‌دنبال آن دست‌وپا زدن بی‌سابقه نسخه قرن بیست‌ویکمی فرعون و آل‌فرعون یعنی صهیونیسم بین‌الملل و جریان رسانه‌ای آن و اراذل و اوباش هیئت حاکمه آمریکا و متحدانش به‌علاوه نابخردی‌های عده‌ای بسیار قلیل از کارگران مزدور یا نادان و هیجان‌زده آنان در داخل از جمله در قضیه جسارت به تصویر سردار دلها، نشانه‌های نگران‌کننده‌ای بود که مبادا ایام‌الله پوشیده شود و نقمت جای نعمت را بگیرد.

ملت ایران البته صبّار و شکور است، این را 41 سال است که به زبانها و در حالات و موقعیت‌های مختلف نشان داده است، و در اجتماعات و تشییع‌های میلیونی این دو هفته نیز مجدداً ثابت کرد که عاشق مقاومت و قهرمانان آن است و پای بیعت با امام(ره) در طرفداری از انقلاب و ضدیت سازش با مستکبران ایستاده است، اما جامعه اسلامی نباید حتی در مقابل نشانه‌های انحراف و کفران ساکت باشد.

تجارب تلخ تاریخ اسلام از جمله فاجعه شهادت فرزند رسول خدا(ص) این درس را جلوی چشم همه می‌گذارد که انحرافهای بزرگ از سکوتهای کوچک آغاز شده است؛ حرکت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام بدون تردید از مصادیق یوم‌الله و نقاط عطف تاریخ است اما فرو رفتن کوفه در گرداب سکوت پس از مکر فرزند مرجانة و تسلط آن بر کوفه نیز مصداق کامل کفران یوم‌الله حرکت حضرت حسین‌بن‌علی علیه‌السلام است؛ حال آنکه اگر آن کفران نبود و علاقه‌مندان جبهه حق اسیر نیرنگ اموی نمی‌شدند، اینچنین به ذلت دچار نمی‌شدند که امروز برای عهدشکنی و بی‌وفایی در تاریخ مثال شوند و فردا در یوم‌الحساب نیز گرفتار خزی و غضب ناشی از کفران یوم‌الله.

به نظر می‌رسد مهمترین کارویژه حضور امروز رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز، تذکار پر قدرت دو یوم‌الله بی‌نظیر اخیر و جلوگیری از پوشاندن آنها با خلق یوم‌اللهی دیگر بود تا مبادا قهر ناشی از کفران عده‌ای قلیل، دامن جامعه اسلامی را بگیرد.

زمین فتح‌شده باید حفظ و تثبیت شود تا زمینه‌ای برای پیشروی‌های بعدی باشد. خطبه‌ها و حضور میلیونی تن‌ها در نمازجمعه امروز، یوم‌الله سوم در دی ماه پر ماجرای امسال بود که نتیجه آن بنا به وعده الهی تثبیت و پیشروی جریان حق خواهد بود. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

R1011115/P/S1,1412/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد

سرلشکر جعفری با تایید تذکر رهبری به مسئولان درباره حجاب، تاکید کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است، زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

به گزارش فارس، سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در خصوص طرح نور گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند، زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، اظهار کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است، زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است، زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این اقدام فراجا جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط و فضایی که کشف حجاب و برهنگی در کشور از جانب دشمن در حال برنامه‌ریزی و گسترش است، در حال مقابله با آن است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، تأکید کرد: این وظیفه همه است تا از این اقدام حمایت کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند، اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت:، چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • حاشیه‌ای از دیدار امروز رهبر انقلاب با کارگران
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • جمعی از کارگران امروز با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز