Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عباسعلی کدخدایی» در حاشیه نماز جمعه امروز تهران درباره اعتراض برخی نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتا آنها اعتراض دارند و آن را نیز اعلام کرده اند، البته برخی انتظار دارند ما چشم پوشی کنیم که قانون به ما اجازه این کار را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش ما این است که در بررسی صلاحیت‌ها بر اساس مر قانون عمل کنیم؛ آنچه قانون مقرر کرده است، هیچ تعارفی با کسی نداریم.

وی گفت: نسبت به سلایق سیاسی ثبت نام‌کنندگان در انتخابات نگاه و رویکردی نداریم فقط مستنداتی که در پرونده آنها است و انطباق با قوانین انتخابات را در نظر می‌گیریم.

کدخدایی شایعات فشار بر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت برخی نامزده را تکذیب کرد و مردود دانست و افزود: در مرحله گذشته هیات ‌مرکزی و هیات‌های استانی صلاحیت‌ها را بررسی کردند و اکنون بررسی‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ممکن است اسامی از جهت ترتیبات اداری یک زمانی دیر یا زود اعلام شود اما آنچه اعلام شده همه مصوبات هیات مرکزی و استانی بوده است.

وی گفت: اکنون نیز در مرحله رسیدگی به شکایات قرار داریم، که طبیعتا هر شکایتی وجود داشته باشد بررسی می شود و اگر حقی هم از فردی تضییع شده باشد احقاق حق خواهد شد.

کدخدایی تاکید کرد: نظرات هیات مرکزی را اعلام کردیم که تمام آنها مستند به مدارک قطعی در پرونده‌ها است.

در روزهای اخیر برخی ثبت‌نام کنندگان و نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس (دوره دهم) نسبت به رد صلاحیت خود در هیات‌های نظارت استانی و مرکزی اعتراض کرده اند.

عباسعلی کدخدایی پیشتر گفته بود که ۹۰ نفر از نمایندگان کنونی مجلس، از سوی هیات‌های نظارت رد صلاحیت شدند که اکثر آنها به دلیل سوءاستفاده مالی و اقتصادی بوده است.
مهلت داوطلبان ردصلاحیت شده یا فاقد صلاحیت برای ثبت شکایت در ستاد دریافت شکایات روز پنجشنبه پایان یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور برگزار می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی مجلس شورای اسلامی شکایات سخنگوی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها ظهر دوشنبه با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما در خراسان رضوی الکترونیکی نیست.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: انتخابات دور اول در ۱۱ اسفند سال گذشته با حضور گسترده مردم با مشارکت بالا برگزار شد. ۴ داوطلب به مجلس راه یافتند و در دور دوم انتخابات بین دو نفر از داوطلبان انتخابات برگزار خواهد شد و فردی که بالاترین آرا را کسب کند به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دور اول انتخابات در فرایند انتخابات مراحل تجمیع آرا و شمارش بعد از اینکه فرماندار بررسی‌های خود را انجام داده بودند نتیجه بررسی‌ها را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتماً تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و خود ایشان شاهد بودند احسان عظیمی راد حد نصاب رأی را کسب کردند و محرز شد که نفر چهارم هم وارد مجلس شود.

سروی‌ها گفت: چون در دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم شمارش آرا سخت و زمانبری بود، اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم؛ از این رو در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمام پیش بینی‌ها برای عدم تخلف در انتخابات لحاظ شده است، بیان کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد.

وی افزود: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد.

سروی‌ها با خاطر نشان کردن اینکه هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، افزود: ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعی ذیل پادگان‌ها بیمارستانها و زندان هاست که تجمع جمعیتی داریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی‌تواند صورت بگیرد، افزود: هیأت اجرایی در دولت‌ها و شورای نگهبان نظارت می‌کند و نماینده داوطلبان نیز بر صندوق‌ها نظارت دارند.

کد خبر 6098181

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد