Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جاستین ترودو» شامگاه جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در تورنتو افزود: مردم کانادا به به همه قربانیان این حادثه عشق می ورزند و جامعه کانادا در چند روز گذشته تحت تاثیر این حادثه بوده است.

وی افزود:همه جانباختگان این هواپیما در قلب ما هستند و ما به خانواده آنان تسلیت می گویم.

ترودو گفت: دولت در نظر دارد به ازای هر فرد جانباخته 25 هزار دلار به خانواده آنها پرداخت کند و از ایران انتظار داریم که غرامت خود را به فوریت پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: ما به دنبال انجام تحقیقات کامل هستیم تا زوایای مختلف این حادثه مشخص شود و دولت کانادا تسهیلاتی را برای رفت و آمد خانواده قربانیان در نظر گرفته و شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز در این زمینه قرار است همکاری کند.

نخست وزیر کانادا بیان کرد: ما در دیدار با خانواده قربانیان اعلام کردیم که دولت کانادا خدمات حقوقی به خانواده جاباختگان خواهد داد و این الویت مهم دولت کانادا در این زمینه است.

ترودو اظهارداشت: وزیر امورخارجه کانادا در دیدار با وزیر خارجه ایران در مسقط تاکید کرده است که ایران باید عدالت را به طور کامل در مورد خانواده آنها اجرا شود و ایران نیز به این خانواده ها غرامت پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تاکنون جنازه هیچ کانادایی به کشور برنگشته، گفت: تاکنون 20 خانواده ایرانی به کانادا آمده اند که ما به خواسته آنها احترام می گذاریم و این 25 هزار دلار نیز به کانادایی که تابعیت کشور ما را داشتند، تعلق می گیرد.

نخست وزیر کانادا یادآورشد: یکی از دلایل اصلی دیدار وزریای خارجه ایران ئ و کاندا این بود که هماهنگی های لازم را با ایران داشته باشیم تا ایران به مسئولیت ساقط کردن این هواپیما آگاه و غرامت خانواده ها قربانیان را پرداخت کند.

ترودو بیان کرد: ایران مسئولیت کامل سقوط این هواپیما را بر عهده دارد و ما با همپیمانان خود به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم و باید تحقیقات کاملی انجام شود و ما فعلا به تحریم فکر نمی کنیم.

به گفته وی ، از نتیجه دیدار وزرای خارجه ایران و کانادا خبری ندارم و ایران در این دیدار گفته که ما با جامعه بین المللی در این زمینه همکاری خواهیم کرد و برای خواندن جعبه سیاه داریم به یک توافق برسیم که مطالب جعبه سیاه هواپیما با وجود صدمه دیدن شدید در فرانسه پیاده شود.

نخست وزیر کانادا تصریح کرد: در کانادا امنیت حمل ونقل برای ما اهمیت زیادی دارد و در این مساله ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و ایران مسئول حمله به این هواپیما است و ما در حال حاضر تمرکز ما این است که تمام تحقیقات با شایستگی انجام شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان