Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای روز جمعه به چین درباره خرید نفت از ایران هشدار داد و آن را غیرقانونی خواند.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای چین را بابت خرید نفت از ایران تهدید کرد.

پامپئو در پاسخ به این سوال که آیا چین باید خرید نفت از ایران را متوقف کند گفت: «بله، این کار غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار قانون آمریکا را نقض می‌کند و ما داریم بیشترین تلاش خودمان را می‌کنیم تا تحریم‌های خودمان را درباره هر نهادی که نظام تحریم‌های آمریکا را نقض کند اجرایی کنیم.»

وی اضافه کرد: «در صورتی که یک نهاد یا شرکت چینی با نقض قوانین ما اقدام به خرید محصولات ایران بکند، ما هر کاری که لازم باشد را برای اجرای تحریم‌ها علیه طرف‌هایی که قوانین ما را دور می‌زنند انجام خواهیم داد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه از گنجانده نشدن برنامه موشکی ایران در توافق هسته‌ای برجام انتقاد کرد.

وی گفت: «برجام به آنها اجازه داد به توسعه تمامی بخش‌های برنامه‌ای بپردازند که دستیابی‌شان به یک سلاح هسته‌ای قابل پرتاب را ممکن می‌کرد. بنابراین، چه قطعنامه ۲۲۳۱ به آنها مجوز داده باشد برنامه موشکی خودشان را توسعه دهند و اقدام به انجام آزمایش‌های موشکی کنند و چه توافقی که به آنها اجازه می‌دهد سانتریفیوژهای خودشان را در زمان مناسب مجددا نصب کنند، اینها نقائص بنیادین توافق هسته‌ای هستند. به همین دلیل است که ما رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته‌ایم.»

لینک کوتاه: asriran.com/002yW7

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پمپئو چین نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک