Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن اگر می‌گوید ما پشت ایران هستیم برای این است که خنجر زهرآلود خود را از پشت به ما بزند برای همین ما باید دشمن خود را بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی امشب در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ و سردار شهید حاج علی اصغر حسینی محراب، فرمانده تیپ انصار الرضا (ع)، که در مسجد جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به لزوم شرکت در مراسم بزرگ‌داشت شهدا اظهار کرد: حضور در این مراسمات برای شخص نیست بلکه برای فکر اندیشه و راه شهید که آن را انتخاب کرد و احترام به آن مسیر نورانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدا اشخاص هستند و مجموعه آنها جریان و یک راه و یک مسیر هستند، خاطرنشان کرد: مسیر شهدا مسیر حق، مسیر جهاد، مسیر مبارزه با مستکبرین و دفاع از محرومین و مستصعفین است.

وی ادامه داد: جریان امام حسین(ع) امتداد جریان حق در برابر باطل و امتداد جریان حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) است، این جریان در امتداد جریان پیامبر(ص) است که شهدا وارث همه این جریانات و امتداد دهنده همه آنها هستند.

بزرگداشت شهدا؛ موجب بصیرت افزایی مردم است

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه یکی از مصادیق شهادت، برگزاری و حضور و باشکوه برگزار کردن مراسم شهدا است، گفت: باید در این مراسم‌ها حضور پیدا کرد تا این جریان حق همیشه وجود داشته باشد و مردم بتوانند مسیر حق را از باطل تشخیص دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(علیه‌السلام) که می‌فرمایند باغ جهاد یکی از درهای بهشت است و خدا آن را برای اولیا خاص خود ایجاد کرده‌است، متذکر شد: در میان بندگان برخی بندگان خاص هستند که به واسطه اعمال خود به این مرتبه می‌رسند و سپس به مرحله اولیایی خدا دست پیدا می‌کنند، همه بندگان جزو اولیا نیستند بلکه ائمه ما و شهدا و افرادی که از نظر معرفتِ کمالاتِ نفسانی به درجه بالایی برسند، اولیا هستند، امام رضوان الله، آیت‌الله بهجت از اولیاالله هستند.

وی ادامه داد: حضرت علی(علیه‌السلام) می‌فرمایند این باب جهاد، برای اولیا خاص خدا است خود اولیا خدا بودن مرتبه بالایی است اما اولیا خاص به باب جهاد می‌رسند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه ما جهاد اکبر و اصغر داریم، افزود: این دو جهاد هر دو در امتداد هم است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدای ما سختی و دشواری‌ها را تحمل کردند، گفت: شهید حسینی محراب، در جبهه‌ها بی‌باکانه تلاش کرد و در کربلای۵ به شهادت رسید، حاج قاسم سلیمانی نیز مصداق بارز این جهاد است و او لحظه‌ای آرام نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دشمنی آمریکا اشاره کرد و افزود: صدام آمریکا را از عراق بیرون کرد اما علت چه بود؟ آیا دلش برای عراق سوخته بود؟ خیر نفت آن منطقه افراد طماع را بر آن داشته بود تا این کار را انجام دهد، آمریکایی که در ۱۸ سال، تریلیون‌ها دلار در عراق خرج کرد هنوز در حسرت یک دولتی که مورد حضانت او باشد مانده است.

در مقابل دشمن می‌ایستیم 

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمن علیه ایران و اینکه از همین الان آمریکا به فکر زمین زدن دولت بعد از بشار اسد است چرا که در این دولت امیدی ندارد، گفت: ما در مقابل این‌ها می‌ایستم و تا توان داریم ایستادگی می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با یادآوری توطئه‌های دشمن افزود: دشمنان حتی نقشه ایران را طراحی کرده بودند اما با تدبیر رهبری و تلاش و زحمات حاج قاسم، همه توطئه‌های دشمن برای ایران از بین رفت بنابراین ما باید مجالس شهدا را باشکوه برگزار کنیم چراکه مدیون آنها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای شهادت در اسلام، بیان کرد: در احادیث و دعاها اگر کسی این اعمال را انجام دهد؛ اجرش مطابق با شهادت است این یعنی چه؟ یعنی در اسلام شهید آنقدر ارزش بالایی دارد که وقتی اولیا می‌خواهند بندگان را به عملی ترغیب کنند وعده شهادت می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی ادامه داد: به تعبیری «شهید» خود یک برند در اسلام است، چراکه شهید اینقدر ارزش دارد که به جامعه حیات می‌دهد و جامعه را از غفلت بیدار می‌کند، حاج قاسم حیاتی به کالبد جامعه بود و دشمنان این را فهمیدند و سعی کردند در مقابل این هوشیاری یک بدل ایجاد کنند برای همین قضیه هواپیما را ایجاد کردند که همه از آن متاثر هستند بالاخره بیش از ۱۷۰ نفر انسان کشته شدند، اما دشمن آن را به قدری برجسته کرد که بتواند جریاناتی که از تشییع شهدا ایجاد شد را تحت تاثیر قرار دهد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز یکی از رسانه‌هایی معاند که مخالف نظام است، تیتر زده بود که ۱۷۶ انسان از زمین کم شد، چرا وقتی داعش این همه انسان را کشت تیتر نزدید؟شما دلتان برای مردم می‌سوزد؟ همین فرانسه ۲میلیون نفر را در یک کشور آفریقایی قتل عام کرد، اینها دلشان برای انسان می‌سوزد؟ فلسطینی‌ها را که قتل عام می‌کنید هواپیمایی که در افغانستان عروسی و مسجد را بمباران می‌کند آنها انسان نیستند؟ مردم ببینید ما چه دشمنانی داریم؟

وی خاطرنشان کرد: اکنون هم دشمنان قضیه هواپیما را ایجاد کرده و رها نمی‌کنند تا تشییع باشکوه سردار سلیمانی را تحت الشعاع قرار دهند اما ما باید مراقب باشیم این‌ها اگر می‌گویند ما پشت ایران هستیم برای این است که خنجر زهرآلود خود را از پشت به ما بزنند برای همین ما باید دشمن خود را بشناسیم.

حجت السلام و المسلمین مروی خاطرنشان کرد: امام علی(علیه‌السلام) گفتند این عَلَم دفاع از اسلام را هیچ کسی نمی‌تواند حفظ کند مگر کسی که دارای بصیرت و استقامت باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کسانی که به حضرت علی(علیه‌السلام) ضربه زدند از نبود همین دو نکته بود و از خوارج و در جنگ صفین به وجود آمدند، خوارج در ابتدا جزو لشکر حضرت بودند اما وقتی معاویه قرآن را برسرنیزه کرد بر اثر بی‌بصیرتی به جنگ با حضرت پرداختند و مشکل از بی‌بصیرتی آنها بود وگرنه تاریخ داشت مسیر دیگری را می‌رفت اما بی‌بصیرتی مردم کار را به این مرحله رساند و وقایع پس از آن از جمله عاشورا شکل گرفت.

شهید محراب، به حق مالک‌اشتر شهید کاوه بود

یکی از همرزمان شهید حسینی محراب با بیان خاطره‌هایی، از رشادت‌های این شهید در دستگیری عوامل ضد انقلاب و ایثار در جبهه دفاع مقدس سخن گفت.

عسکری گفت: شهید حسینی محراب روزها در جمع سربازان فراری می‌رفت و توانست از این سربازان، رزمندگانی با انگیزه ایجاد کند که در جبهه‌ها با تمام توان حضور پیدا کنند.

وی افزود: این شهید برای تولد فرزندش از جبهه به خانه رفته بود و پس از آن که بازگشت گفته بود برق چشمان این نوزاد، من را در امتحان سختی قرار داد که جدایی از خانواده را برایم دشوار کرد اما برای ضرورت‌های جنگ مجبور به بازگشت به جبهه شدم

این همرزم شهید خاطرنشان کرد: اخلاق، ادب وفاداری از ویژگی‌ها اصلی این شهید بود و به حق می‌توان گفت او مالک اشتر شهید کرده بود.

نوحه‌خوانی، ذکر مصیبت و بزرگ‌داشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

منبع: فارس

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی یادواره شهدای عملیات کربلای ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • مردم فلسطین در برابر دیدگان جهانیان از نقض حقوق بشر رنج می‌برند
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور