Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@03:23:22 GMT

برای مقابله باپیری،شیرکم‌چرب بخورید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۲۵۸

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: نوشیدن شیر کم چرب فرایند پیری و فرسودگی را کند می‌کند. ناطقان: در این بررسی آمده است: افرادی که از شیر کم چرب مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که شیر پر چرب مصرف می‌کنند برای چندین سال پیری بیولوژیکی کمتری را تجربه می‌کنند.

محققان آمریکایی با تاکید بر اینکه نوشیدن شیر کم چرب به طور حائز اهمیتی با کند شدن فرایند پیری و فرسودگی در بزرگسالان همراه است، اظهار داشتند: تفاوت تاثیر مصرف نوشیدن شیر کم چرب و پرچرب چشمگیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که تمایل به مصرف شیرهای پرچرب دارند باید آگاه باشند که این عادت غذایی می‌تواند با پیامدهای مهمی برای آنان همراه باشد.

در این مطالعه محققان آمریکایی رابطه بین طول تلومر (پایانه فیزیکی کروموزم‌های خطی) و میزان و نوع شیر مصرفی را بررسی کردند. تلومرها همچون ساعت بیولوژیکی عمل می‌کند و ارتباط نزدیکی با سن دارد. بنابراین، هرچه سن فرد بیشتر می‌شود طول تلومرها کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ان‌دی تی‌وی، بررسی‌ها نشان داد هر چه افراد میزان بیشتری از شیر پرچرب مصرف کنند طول تلومر کوتاه‌تری خواهند داشت. همچنین به ازای هر یک درصد افزایش مصرف شیر چرب طول تلومرها 69 جفت پایه (base pairs) کوتاه‌تر می‌شود که به مفهوم چهار سال پیری و فرسودگی بیولوژیکی است. منبع: ایسنا برچسب ها: شیرکم چرب ، مقابله ، پیری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مقابله پیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در اقدامی نوآورانه برای مبارزه با پدیده مخرب ریزگردها همسو با اجرای مسئولیت‌ اجتماعی، طرح کشت تحقیقاتی و پایلوت ۱۰ هزار بوته گیاه کاپاریس در منطقه پیرامون را انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، این طرح که با هدف مقابله با ریزگردها اجرا شده، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر پالایشگاه برای استفاده از راهکارهای نوآورانه محیط‌زیستی به‌منظور بهبود شرایط اکولوژیک منطقه است.

گیاه کاپاریس به‌دلیل تحمل زیاد در برابر خشکی و شوری، به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای کاشت در مناطق بیابانی و خشک انتخاب شده است. این گیاه نه‌تنها در مقابله با ریزگردها مؤثر است، بلکه به‌دلیل داشتن خواص دارویی، می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه نیز عمل کند.

موفقیت این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق شهرستان سرخس باشد و گامی بزرگ برای حفاظت محیط‌زیست و توسعه پایدار تلقی شود. امید است با توسعه این نوع کشت‌ها، شاهد کاهش قابل توجهی در مشکلات ناشی از ریزگردها در منطقه باشیم.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمام رایگان در خیابان برای مقابله با گرما
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • مقابله با سیل با بام‌های سبزآبی اسفنجی آمستردام
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مطهری و استفاده بهینه از مطهری!
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید