Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری مراسم خاکسپاری با حضور افسران ارشد پلیس آفریقای جنوبی با اتفاقی بامزه همراه بود.

افسران ارشد پلیس نتوانستند به درستی برنامه‌شان را اجرا کردند.

 

 

بیشتر بخوانید: اتفاق بامزه حین پلاتو گفتن یک خبرنگار + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقای جنوبی قاره آفریقا ماموران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز هجوم افسران رضاشاه به اوین؛ باغ بخرید، ترفیع بگیرید!

وقتی اوین یکی ازآبادی‌های اطراف تهران بود حدود ۱۲۰ درب باغ داشت که شهرت برخی از آنها از مرزهای تهران فراتر رفته بود. شهرت برخی از باغ‌های اوین به حدی بود که در منابع مکتوب به‌جامانده از دوره قاجار بارها از آنها نام برده شده و عمر آنها در آن دوره تاریخی را بیش از ۱۰۰ سال تخمین زده‌اند.

سید مهدی اعرابی، استاد دانشگاه و شمیران‌پژوه، درباره روزگار سپری‌شده باغ‌های اوین می‌گوید: «در منابع تاریخی آمده که ۸ درب باغ بزرگ فقط در زیر محله اوین وجود داشته است شامل باغ سپهر، باغ وزیر، باغ ایرج‌پناه، باغ حاج‌محمد حریقی، باغ خاوریان، باغ دکتر اعرابی، باغ غربی، باغ ضیائیان، باغ حسن‌ماست‌بند، باغ توتونچی، باغ محیط، باغ سهرابیان، باغ سرهنگ عشقی، باغ تیمسار خوشنویسان و... از جمله باغ‌های نامدار اوین بوده‌اند که امروز به جای آنها برج و شهرک مسکونی ساخته شده است.»

هجوم نظامیان ارتش رضاشاه به اوین با قصد خرید باغ‌های بزرگ این قریه هم داستانی مفصل و در عین حال عجیب دارد. اعرابی درباره ماجرای ثبت سند باغ‌های اوین به نام نظامی‌های دوره رضاشاه توضیح می‌دهد: «یکی از شروط ارتقای درجه سرهنگ‌ها در دوره رضاشاه، داشتن سند مالکیت باغ‌های اطراف تهران بوده است. به همین دلیل در شمیران و سایرآبادی‌های سرسبز اطراف تهران با انباشت سندهایی مواجه‌ایم که به نام نظامی‌ها ثبت شده است. این یک فرمایش ملوکانه بوده و رضاشاه عادت بیمارگونه‌اش مبنی بر داشتن سند منگوله‌دار را به افسران عالی‌رتبه تسری داده بود. طبق دستور رضاشاه، ارتقای درجه سرهنگ‌ها منوط به ارائه سند یک باغ از طرف آنها بوده و به همین دلیل در بسیاری از روستاهای خوش‌آب‌وهوای شمیران رد پای آنها دیده می‌شود.»

نظامی‌های دوره رضاشاه بعد از خرید باغ‌های بزرگ اوین، وانمود می‌کنند که برای رسیدگی به آنها و آبادانی این قریه سرسبز می‌کوشند، اما حضور آنها مقدمه نابودی باغ‌های بزرگ و شروع ساخت‌وسازها در یکی از بزرگ‌ترین‌آبادی‌های شمیران می‌شود. اعرابی می‌گوید: «در اوین سند ۱۲ درب باغ به نام سرهنگ‌های ارتش رضاشاه ثبت شده که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به باغ سرهنگ عشقی، سرهنگ کوپال، سرهنگ نعمتی، سرهنگ فتحی، سرهنگ یاسری، سرهنگ دیهیم، سرهنگ‌ آور و تیمسار خوشنویسان که ارتقا درجه پیدا کرد اشاره کنیم. نام‌هایی از این دست در سایرآبادی‌های شمیران مثل درکه، تجریش، نیاوران و امامزاده قاسم(ع) هم به چشم می‌خورد.»

اعرابی معتقد است‌ آبادی اوین از دوره قاجار در تیررس درباری‌ها بوده و چنین وضعی در دوره پهلوی تشدید شده است: «اعتمادالسلطنه در کتاب خاطراتش روایت کرده که ناصرالدین‌شاه مدام به‌آبادی‌های شمیران سرک می‌کشیده و باغ‌های سرسبز شمیران ییلاق پادشاه قاجار بوده است. اعتمادالسلطنه در این کتاب نوشته که ناصرالدین‌شاه ۸ بار به اوین رفته و به نظر می‌رسد لابه‌لای این رفت و آمدها، باغ‌های اوین را به اطرافیانش هبه کرده است. به‌طور مثال، در اوین باغ امین‌حضور را داریم که به امین‌حضور، از رجال دربار ناصرالدین‌شاه، تعلق داشته است.»

منبع: همشهری

tags # رضا شاه ، حکومت پهلوی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • جوک رشید درباره حضورش در حرم امام رضا
  • امان از سوتی که بد موقع زده شود! / فیلم
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید رضایی هرندی
  • راز هجوم افسران رضاشاه به اوین؛ باغ بخرید، ترفیع بگیرید!
  • آموزش بامزه استفاده از چاپستیک توسط شوهر کره‌ای یک دختر ایرانی (فیلم)
  • قدردانی انسیه خزعلی از آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی
  • قدردانی از آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت فوتبال رفسنجان برگزار شد
  • ببینید | آموزش بامزه استفاده از چاپستیک توسط شوهر کره‌ای یک دختر ایرانی
  • استقبال مددجویان زندان مرکزی خراسان جنوبی از مراسم جزء خوانی قرآن