Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@03:08:12 GMT

واردات ۲۴۹ تن بذر ذرت به کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۲۹۴

واردات ۲۴۹ تن بذر ذرت به کشور

خبرگزاری میزان- بر اساس آمار گمرک در یک ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۲۴۹ تن بذر ذرت وارد کشور شده است. تاریخ انتشار: 02:30 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۵۵۴

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی یک ماهه سال ۹۸ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۴۹ تن بذر ذرت از ۲ کشور امارات متحده عربی و ترکیه وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار این میزان واردات بذر ذرت موجب خروج ۹۰۵ هزار و ۶۳۵ دلار یا به عبارتی ۳ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۰۶ تومان بوده است.

از این ۲۴۹ تن بذر ذرت وارد شده به کشور، ۲۲۶ تن آن از کشور ترکیه وارد شده و در قبال آن ۷۴۲ هزار و ۴۶۰ دلار ارز نصیب این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: بیش از هزار و ۷۰۰ تن روغن کرچک به کشور وارد شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تجارت خارجی گمرک تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید داخلی و کاهش واردات غلات از بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، امید جهان نژادیان گفت: در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۲۰ هزار تُن گندم، برنج و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

وی علت کاهش واردات غلات به خصوص گندم در سال جاری را افزایش تولید داخلی غلات در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برشمرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه غلات وارداتی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از بندر امام خمینی به نقاط مختلف کشور حمل شد است افزود: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تُن گندم در انبار‌های بندر امام خمینی نگهداری می‌شود که در حال حمل به سایر نقاط کشور است.

جهان نژادیان در ادامه بیان داشت: بیشتر غلات مورد نیاز کشور از روسیه، برزیل و برخی کشور‌های اروپایی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است.

وی از آمادگی لازم برای تخلیه و بارگیری غلات مورد نیاز کشور در سال آینده از طریق بندر امام خمینی، وفق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد.

لازم به ذکر است، حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی (غلات و نهاده‌های دامی) مورد نیاز کشور ازطریق بندر امام خمینی وارد شده است.

بندر امام خمینی دومین بندر راهبردی و عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر که ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در سال را دارد در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۸ درصدی واردات غلات از بندر امام خمینی (ره)
  • کاهش ۴۸ درصدی واردات غلات از بندر امام خمینی
  • افزایش تولید داخلی و کاهش واردات غلات از بندر امام خمینی
  • قیمت جدید گوشت به روایت مدیرکل تامین دام
  • تمدید معافیت واردات طلا، پلاتین و نقره از پرداخت مالیات
  • راهداری: وزارت صمت مانع واردات ماشین آلات راهداری شد
  • واردات اتوبوس به کشور موقتی است
  • وعده واردات ۲۰۰ هزار خودرو خارجی؛ کمتر از ۱۰هزار دستگاه وارد شد
  • یک ناکامی دیگر در پرونده دولت رئیسی؛ وعده واردات ۲۰۰ هزار خودرو خارجی؛ کمتر از ۱۰هزار دستگاه وارد شد
  • یک ناکامی دیگر در پرونده دولت رئیسی؛ وعده۲۰۰ هزار، تحقق کمتر از ۱۰ هزار