Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:46:06 GMT

دفع پسماند در استان اردبیل مشکل ساز شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۸۲۸

دفع پسماند در استان اردبیل مشکل ساز شده است

سعید شهند افزود: در رایزنی با اکثر شهرداری‌های استان درصدد چاره‌جوئی در این زمینه هستیم تا از به هم ریختگی در انباشت و دفع زباله‌ها و پسماندهای شهری جلوگیری شده و محیط زیست استان اردبیل بیشتر از این صدمه نبیند.

وی ضافه کرد: اداره کل محیط زیست استان اردبیل روی موضوعات پسماند، فاضلاب شهری و همچنین انتشار بوی نامطبوع و گرد و غبار با حساسیت ورود کارشناسی و تخصصی داشته تا به تدریج آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در کنار این امر با همکاری آب و فاضلاب شهری و روستایی تلاش بر این است تا ایستگاه‌ها و محل پایش فاضلاب مورد توجه قرار گیرد تا ورود فاضلاب خطرات زیست محیطی و آلودگی‌های پیرامون شهرها و روستاها را تهدید نکند.

شهند بیان کرد: کارخانه‌های فعال در استان موظف به رعایت مقررات زیست محیطی به ویژه در تجهیز واحدهای خود به دستگاه‌های پایش آلودگی هوا هستند تا خطرات و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه از بین برود.

وی به شناسایی چندین کانون ریزگرد و هفت کانون انتشار بوی نامطبوع در اردبیل اشاره کرد و افزود: برای شناسایی و رفع این مشکلات تلاش می کنیم. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تلاش برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های استان در یک برنامه میان مدت و بلندمدت خبر داد و بیان کرد: احیای دریاچه نئور و چندین تالاب دیگر در دستور کار بوده و  با نظارت تیم‌های کارشناسی در حال انجام است.

شهند با بیان اینکه  برنامه‌های هفته هوای پاک از ۲۷ دی تا ۳ بهمن ماه در راستای فرهنگ سازی و مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و اشاعه این فرهنگ برگزار اجرا  می‌شود، افزود:برنامه های متنوعی  با شعار "هوای پاک؛ اقدام و عمل" در سطح استان برگزار می‌گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل با اشاره به تنوع زیستی بالای محیط زیست اردبیل گفت: هم اکنون ۱۴۰ هزار هکتار از مناطق به و سعت ۷.۸ درصد مساحت استان در عرصه های طبیعی از جمله منطقه حفاظت شده آق داغ، منطقه حفاظت شده مغان و منطقه حفاظت شده نئور  توسط حافظان محیط زیست حفاظت می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۱۲ تشکل زیست محیطی نیز بعنوان سازمان‌های مردم نهاد در کنار محیط زیست در این امر خطیر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت بالای  هوای پاک گفت: بر اساس مطالعات انجام شده برای آلایندگی هوا سه منبع مهم ذکر شده که ۶۰ الی ۸۰ در صد آلودگی هوا  توسط وسایل نقلیه عمومی و خودروها بعنوان آلاینده‌های متحرک بوده  و استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده‌روی می‌تواند کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا باشد.

او ادامه داد: بیش از ۱۲ درصد بار آلودگی هوا ناشی از صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی است که این صنایع توسط سازمان حفاظت محیط زیست پایش و نظارت می شوند و ۳۲ درصد سایر آلاینده ها از جمله مشکل گرد و غبار و سایر عوامل می‌باشد.

دبیرکار گروه مقابله با آلودگی هوا و گرد و غبار گفت: در استان اردبیل مشکل خاصی در زمینه آلودگی هوا نداریم و تا این مدت از سال جاری هوای شهر اردبیل ۲۵۴ روز پاک و ۲۰ روز سالم اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل ۷۸۰ واحد تولیدی و صنعتی و خدماتی فعال بوده و یک واحد  بعنوان صنایع آلاینده شناسایی شده است  افزود:  در سال جاری ۱۱۸۰ مورد پایش زیست محیطی توسط کارشناسان محیط زیست برای واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در سطح استان صورت گرفته و ۳۰۰ مورد نیز اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

منبع: Agenzia Giornalistica RCS برچسب‌ها محیط زیست آلودگی هوا اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا اردبیل محیط زیست آلودگی هوا اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین