Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها دراین مراسم، با بیان اینکه مردم همیشه به شهدا احترام می‌گذارند و در مقابل آنها تواضع می‌کنند، گفت: شهیدان قله‌هایی هستند که از جامعه غفلت‌زدایی می‌نمایند.

وی با تاکید بر شناخت شهدا خاطرنشان کرد: لازم است راه و سلوک شهیدان برای مردم به ‌ویژه جوانان که به شهدا علاقه‌مند هستند، بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز جوانان ما کتاب‌های خاطرات و زندگی‌نامه شهدا را مطالعه می‌کنند و بدان علاقه‌مند هستند، افزود: از نظر معرفتی نیز باید به این مساله توجه شود و کتاب‌هایی در این زمینه تدوین شود.  

پناهیان با اشاره به اینکه شهدا در یک سیر و سلوک معنوی قرار دارند و معلمان بی‌نظیری برای نشان دادن راه و سلوک معنوی هستند و در امور اجتماعی به اوج ولایتمداری می‌رسند، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که شهدا راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند.    

وی دربخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان از شهید کاظمی نقل می‌کرد که اگر بخواهی، شهید بشوی، باید شهید باشی؛ از این‌رو ما باید شهید زندگی کردن و شهادت را از شهدا تمنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می‌تواند یک ملت و یک جهان را تکان دهد؛ فکر و معنویت شهدا نیز همین‌ گونه است.  

پناهیان با بیان اینکه خدا درچشم شهدا عظمت دارد و غیر خدا در چشم ایشان خار است و به جان آنها راه ندارد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از فرزندان شهیدان التماس می‌کرد که برای شهادتش دعا کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت بود و این مساله تاثیری در ایشان نداشت، اظهار کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر شهادت‌طلبی را در جامعه ما زنده کرد.    

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسید.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری در پاسخ به این اقدام تروریستی و همچنین انتقام خون سردار سلیمانی و یاران شهیدش ده‌ها موشک بالستیک را به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.  

در این یادواره از خانواده‌های معظم شهیدان حاج قاسم سلیمانی، طلبه شهید حسن یزدانی، حمزه شهبا و احمد حسنی و نیز یکی از خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی درکرمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در جریان مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت تعدادی از هم‌وطنان جان باختند.

در این مراسم شرکت‌کنندگان، همزمان با نوحه‌خوانی مداحان و نواختن سنج و دمام، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام را تشییع و بدرقه و یک بار دیگر با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کردند.  

پخش فیلم‌های کوتاه درباره امام رضا(ع)، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شش دوره گذشته یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان و اجرای تئاتر درباره شهدا، سرود، شعرخوانی، دِکلمه و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.  

هفتمین یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان، با شعار «تکلیف‌مداری و مقاومت در دفاع مقدس و انتخابات» برگزار شد.

برچسب‌ها حوزه علميه کرمان قم ایثار و شهادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید شهدا قاسم سلیمانی علیرضا پناهیان پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه کرمان قم ایثار و شهادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید شهدا قاسم سلیمانی علیرضا پناهیان حوزه علميه کرمان قم ایثار و شهادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید شهدا قاسم سلیمانی علیرضا پناهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان