Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند کند اجرای طرح فاضلاب شهری بافق که باعث شده حفاری‌ھا در هر معابر چندین روز باقی بماند و برخی مسیرھا مسدود یا با روند کند تردد مردم و خودروها مواجه شود، گلایه بسیاری از شھروندان بافقی را به ھمراه داشته است.

 این طرح ۲۰۰ کیلومتری در قالب قرارداد بیع متقابل بین شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سال ۹۱ منعقد و بهمن ۹۲ با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان با هدف  ایجاد تاسیسات، زمینه تصفیه فاضلاب شهری و استفاده از آب استحصال شده به میزان ۷۰ تا ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، در صنعت و کارخانه‌های جوار معدنی شرکت مذکور منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود این طرح، ظرف مدت سه سال، تکمیل و به بهره برداری برسد اما پس از گذشت ۶ سال، هنوز مردم شهر بافق به ویژه معلولان ، جانبازان و سالمندان در گوشه گوشه شهر با حفاری‌ها طرح فاضلاب شهری و مشکلات ناشی از آن روبرو هستند.

یک معلول به خبرنگار ایرنا گفت: محیط شهری باید برای زندگی روزمره و تردد معلولان در شهر آسان شود تا افرادی مثل من به زندگی اجتماعی و فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند، اما طولانی شدن اجرای طرح فاضلاب شهری مشکلات زیادی در تردد سهل و آسان برای این قشر از جامعه فراهم کرده است.

رضا رنجبر با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری که قرار بود سه ساله جمع شود و تاکنون چشم انداز روشنی از اتمام آن نمایان نیست افزود: به اعتقاد جامعه معلولان این شهر، افراد سالم هم چند سالی است که نمی‌توانند به راحتی در برخی از معابر این شهر تردد کنند چه رسد به معلولان و جانبازان و حتی سالمندان.

یک پیرمرد ۸۰ ساله هم گفت: هر روز در گوشه و کنار شهر شاهد حفاری و حصار کشی فلزی اطراف آن هستیم که نیمی از خیابان مسدود شده و خاک‌های بیرون آمده از کانال‌های حفر شده رفت و آمد افرادی در این سن و سال به ویژه معلولان علی الخصوص نابینا و کم بینا را با خطر زمین خوردن و آسیب دیدن روبرو می‌کند.

حسین مرادی ، از مناسب سازی نشدن سایر اماکن مثل بانکها، ادارات ، مساجد و ... گله کرد و افزود: حضور در نماز جماعت برایم حسرت شده چرا که شهر را گشتم اما اکثر مسجدها دارای پله بود و مناسب سازی صورت نگرفته است.

یک جانباز هم به بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در خیابان‌هایی‌که طرح فاضلاب شهری درحال اجراست خاک‌های بیرون آمده از حفاری‌های مربوطه لغزنده شده بود به طوری که افراد سالم هم توان رفت و آمد نداشتند چه رسد به معلولان و جانبازان و سالمندان. 

 رییس جامعه معلولان شهرستان بافق هم در گفت و گو با ایرنا گفت: ۹۰۰ معلول و توانخواه زیر پوشش بهزیستی شهرستان بافق قرار دارند که ۱۲۰ نفر نابینا و کم بینا و بیشتر آن‌ها زن هستند.

ابوالفضل شاهپورزاده از طولانی شدن طرح مذکور گلایه کرد و با بیان اینکه خودش ویلچرنشین است افزود: هرگاه از گذرگاهی که طرح فاضلاب در آن اجرا می‌شود عبور می‌کنم می‌کنم با روبرو شدن با سختی و مشکلات تردد، متوجه می‌شوم معلولان به ویژه نابینایان چه رنجی می‌برند. 

مدیر کنترل طرح فاضلاب شهری بافق به خبرنگار ایرنا گفت: شرایط بد اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن و مشکل تامین برخی از قطعات اساسی، باعث تعطیلی پروژه به مدت ۱.۵ سال و تاخیر و کندی در روند اجرای طرح مذکور شده است.

ابوالفضل باباییان افزود: طرح فاضلاب شهری بافق در ایران بیشترین پیشرفت را دارد و شرکت سنگ آهن مرکزی به عنوان طرف قرارداد آب و فاضلاب کشور، فراوانی اعتبار و نقدینگی را به این طرح اختصاص داده است.

وی طول مسیر اجرای طرح را ۲۰۰ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: در اجرای این طرح شهر به ۲ ناحیه "الف" و "ب" تقسیم  و هر ۱۰۰ کیلومتر به یک پیمانکار واگذار شده و با جدیت و آهنگ پر شتاب در دست اجراست.

این مسوول با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری بافق ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاطر نشان کرد: نصب انشعاب مشترکان شهری در آینده نزدیک انجام می شود.

باباییان، به اهمیت اجرای این پروژه مهم اشاره کرد و افزود : اجرای پروژه‎های جمع‎آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب، یکی از شاخص‎های مهم توسعه شهر بافق است که هم اکنون دوران گذر به قطب صنعتی شدن را پیش روی دارد و با شتاب قابل توجهی به سمت هدف نهائی خود در حرکت است.

وی اضافه کرد: بر اساس قراداد فی مابین، شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هزینه اجرا پروژه  مهم و ضروری فاضلاب شهری بافق را متقبل شده تا پس از اجرای طرح مورد نظر ، برای اجرای طرح‌های صنعتی و جوار معدنی و تامین آب مورد نیاز طرح‌های ذکر شده، شرکت مذکور به مدت ۳۵ از پساب آن بهره برداری کند.

باباییان به مزایای جنبی طرح که عاید شهر می‌شود اشاره کرد و گفت: اجرا و بهره‎برداری از این طرح‎ علاوه بر استفاده بهینه از پساب فاضلاب شهری در گردش چرخ‌های صنعتی در دست اقدام شرکت سنگ آهن مرکزی ، در بهداشت و حفظ محیط زیست شهر بافق نیز بدلیل بالابودن سطح آب‌های زیر زمینی و خطر آلودگی این طبقات آبی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به ساخت تصفیه خانه برای جمع آوری مجموع پسآب شهر اشاره کرد و افزود: خط ۱۳ کیلومتری، پساب را از تصفیه خانه به سمت طرح‌های معدنی و صنعتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق انتقال می‌دهد.

رییس سابق آب و فاضلاب شهری بافق هم با اشاره به اهمیت آب در شهر بیابانی و کویری گفت: در این طرح، توسعه آینده شهر تا افق سال ۱۴۲۰ و پیش بینی سرویس دهی به بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت دیده شده و پساب حاصل از این طرح تا ۳۵ سال برای مصارف صنعتی و غیره در ازای اجرای طرح به شرکت سنگ آهن بافق واگذار شده است.

حسین طالعی افزود: فاضلاب شهری بافق با لوله‌هایی به قطر ۲۳۵ تا ۸۰۰ میلیمتر از جنس CPE ,UPVCو به روش لجن فعال با ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ظرفیت در شبانه روز ایجاد می‌شود.

۱۹.۵ هزار مشترک از منابع آبی شهر بافق استفاده می کنند که ۸۰ درصد خانگی و بقیه غیر خانگی هستند.

بافق در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آب و فاضلاب زمین سالمندان معلولان نابینایان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پویشی تحت عنوان «پای تختی هستیم» به یاد جهان پهلوان غلامرضا تختی سوژه فضاسازی شهری شد.

این پویش توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر سازه‌های تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

در این پویش از اکران‌های فرهنگی با مضامین پهلوانی همچون: « کباده مرام و معرفت برای هم بکشیم»، «زنگ سر سلامتی به افتخار همدیگه بزنید» و «با کمال میل هوای همدیگه رو داشته باشیم» استفاده شده‌است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان